2025-04-04, 11:58
Avslutad
Ni som varit med ett tag eller som är pålästa, var vaccinhysterin under covid den värsta hittills eller har folk alltid blivit av med jobb, familj och vänner om man valt att inte vaccinera sig? Mot olika influensor till exempel.

Folk blev släpade till fängelseliknande karantänläger för att ha uppvisat förkylningssymptom och mycket var väldigt överdrivet och irrationellt. Det pratades överallt om vaccinpass för att få gå och handla mat och toppolitiker stod med uppspärrade ögon och förklarade hur hemska alla ovaccinerade var och att dessa genast måste sökas upp.

Det var ju inte direkt digerdöden vi hade att göra med som dödade var tredje person i Europa utan Covid var endast farligt för folk med försvagat immunförsvar som personer över 60 år, sjuka och fetton. Vaccinerna hjälpte säkert för en del av dessa människor men att försöka påtvinga fullt friska människor långt utanför riskgrupperna detta vaccin var ren galenskap oavsett om man anser att vaccinerna är farliga eller harmlösa.

Båda sidorna i vaccindebatten överdrev och var irrationella. Alla som inte vaccinerade sig skulle dö och så även alla som tog vaccinet. Båda hade fel.

Så jag återkommer till frågan. Var vaccinhysterin under covid den värsta vi haft, åtminstone i modern tid och om vi jämför med liknande pandemier?
Citera
2025-04-04, 12:03
Medlem
Man försökte att skapa en liknande hysteri under "svininfluensan" något årtionde tidigare, och jag mins hur folk på jobbet hetsade om att alla måste ta det nya super vaccinet mot denna influensa.

Sen gick det ett par veckor och alla får gick och tog detta vaccin som staten betalade för att förgifta dig med.

Sen när allt var över och det visade sig att det egentligen inte var så farligt som man sagt att det var med "svininfluensan", så kom det fram att en massa barn fick obotliga sjukdomar.

Sen så försökte man sopa det hela under mattan, och folk glömde bort hela debaclet.

Men jämfört med CV-19 propagandan så var det inte ens i närheten av liknande hysteri då.

CV-19 pandemin var redan förberedd innan viruset släpptes ut från labbet i Wuhan, och WEF med flera hade redan tränat på scenariot något år innan det hände.

Det handlar om global kontroll, och man använder scenarios som CV-19 som en katalysator för att införa en global diktatur.
Senast redigerad av St0ny 2025-04-04 kl. 12:05.
Citera
2025-04-04, 12:15
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Man försökte att skapa en liknande hysteri under "svininfluensan" något årtionde tidigare, och jag mins hur folk på jobbet hetsade om att alla måste ta det nya super vaccinet mot denna influensa.

Sen gick det ett par veckor och alla får gick och tog detta vaccin som staten betalade för att förgifta dig med.

Sen när allt var över och det visade sig att det egentligen inte var så farligt som man sagt att det var med "svininfluensan", så kom det fram att en massa barn fick obotliga sjukdomar.

Sen så försökte man sopa det hela under mattan, och folk glömde bort hela debaclet.

Men jämfört med CV-19 propagandan så var det inte ens i närheten av liknande hysteri då.

CV-19 pandemin var redan förberedd innan viruset släpptes ut från labbet i Wuhan, och WEF med flera hade redan tränat på scenariot något år innan det hände.

Det handlar om global kontroll, och man använder scenarios som CV-19 som en katalysator för att införa en global diktatur.

Glöm inte namnen på de politker som var it TV rutan och hetsade folket, skrämde dem och tom hotade
Glöm inte propagandamaskinen Gammelmedia och alla de otal artiklar dagligen som skulle hjärntvätta fåren

Idag låtsas alla som inget och tom har mage att förminska eller ljuga att så inte var fallet.

En ordentlig WhiteWashing på internet har också gjorts för att radera alla spår
Citera
2025-04-04, 15:38
Medlem
jonte500s avatar
Vill minnas att det var ett mer nyanserat klimat kring svininfluensan 2010 eller när det var, att man öppet kunde vara emot dess vaccin generellt...

Medan 2020 blev man kallad det ena, andra och tredje!

Effektivare psy-op 2020 kanske? 2010 var väl kanske bara övning...
Citera
2025-04-04, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Vill minnas att det var ett mer nyanserat klimat kring svininfluensan 2010 eller när det var, att man öppet kunde vara emot dess vaccin generellt...

Medan 2020 blev man kallad det ena, andra och tredje!

Effektivare psy-op 2020 kanske? 2010 var väl kanske bara övning...

Det var inte mer nyanserat under svininfluensan. Samma hysteri.
Vårdpersonal blev mobbade/hotade om de inte tog sin spruta.
Folk stod i kilometerlånga köer för att ta sin spruta.
Efterblivet.

Folk i grupp har alltid varit efterblivna. Det är inget nytt.
Det var under covid, det var under svininfluensan, det var när SD kom in i riksdagen (ta bort mig som vän). Det var när Ny Demokrati kom in i rampljuset, samma skit om jag inte minns helt fel, när miljöpartiet kom in i riksdagen.

Så det har egentligen inget med pandemier o göra. De som styr gillar o leka med fåren.
Citera
2025-04-04, 20:07
Medlem
Jag tyckte inte det var nån hets att ta vaccin. Jag fick ett brev hem från vården att jag borde vaccinera mig vilket jag använde för att tända upp i spisen med. Det hade ingen effekt på mig. Jag tog aldrig nåt vaccin men tror jag fick covid till slut i nov 2022 för då fick jag feber i 3 dagar och tappade luktsinnet.
Citera
2025-04-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Glöm inte namnen på de politker som var it TV rutan och hetsade folket, skrämde dem och tom hotade
Glöm inte propagandamaskinen Gammelmedia och alla de otal artiklar dagligen som skulle hjärntvätta fåren

Idag låtsas alla som inget och tom har mage att förminska eller ljuga att så inte var fallet.

En ordentlig WhiteWashing på internet har också gjorts för att radera alla spår
Jag postade exemplet Mike gunner efter ditt inlägg med politiker som hetsade i tv-rutan

https://m.youtube.com/watch?v=8hIKhtCB8PA

Samt exempel på fhm-s reklamer (och vad mer) som gav idiotiska råd och även motsägelsefulla sådana i en reklam efter en annan..

3 reklamer på youtube kunde lyda:
Du som är gravid rekommenderas att vaccinera dig mot covid 19

Följt av en reklam som uppmanade "stanna hemma vid minsta symptom"
Följt av reklam av samma korrupta fhm som tvärt emot sa "gå och testa dig vid minsta symptom", bara va? (som jag skrev) please, make sense.

Samt inlägget efter försvann med där det också fanns relevanta länkar till trådämnet. Från användare MrSwedenGliderRunt eller likande namn.

Karen-Censuren på flashback är så jävla löjlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in