Citat:
Ursprungligen postat av
Brajia
Att över huvudtaget välja affärsmän till politiska ledare har ju visat sig vara fullständigt efterblivet, men det verkar ju inte högern fatta.
Njae.
Broilerpolitiker ställer till en massa p g a de inte begriper vad som är bäst för att de inte haft vanliga jobb och har dålig logik, medan EN DEL affärsmän har vad som krävs.
Trump är ju en DÅLIG affärsman

mobbare och maktmissbrukare utan EQ, så han tänker inte på helheten och fattiga...
I Thailand finns en mycket framgångsrik affärsman, som tänker på helheten och
långsiktigt.
((Thailänder, som känner mig sedan jag funderade på att starta företag där, kallar honom "Thai-Lunkan" p g a likheter både gällande åsikter och utseende

I ett TVprogram bara om honom, sa programledaren:
-Du är så populär så du skulle säkert bli vald till premiärminister om du ställer upp till val. Kan du tänka dig det?
-Aldrig i livet...

Han vill inte ha med politiker att göra mer än nödvändigt, eftersom de bestämmer så mycket dumt och är bromsklossar (fast han sa det diplomatiskt).
En gammal klasskompis, framgångsrik affärsman, berättade då han närmade sig pensionåldern och la av med företagen att han tänkte satsa på att komma in i riksdagen - men skippade det då jag frågade om han ville slösa år på att bli nedröstad av politikerbroilers...