Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-04-03, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErikRodskagg
Jag ser dock inte att Trump gör det helhjärtat eller på rätt sätt. Han kan inte få till en fred med Ryssland och samtidigt få EU nöjda, det går inte. Han borde ha sagt till EU från början att emotsätter n er mina försök till att få till en fred så kommer USA att betrakta er som fiender. Nu velar han fram och tillbaka.

Tyvärr tror jag att Trump kommer att misslyckas. Till slut kommer USA bara dra sig undan, Ryssland att diktera villkoren och EU stå där och göra nada.

Jävligt intressant resonemang. Bara för någon vecka sedan så skrek sig alla ryzzfittor röda i ansiktet över att det brandgula babianarslet Trump skulle rädda ryzzland. EU var sidsteppade. Zelenskij var sidsteppat. USA och ryzzland skulle göra upp om Ukraina, över alla andras huvuden, Bajsväskan skulle få 4 oblast och Babianarslet skulle få mineraler. Alla andra skulle hålla käften och allt skulle återgå till det normala.

Massor av företag från väst skulle återetablera sig i ryssland. Olje- och gasledningarna Norrströmmen 1 och 2 skulle återinsättas. Vi skulle få se massor av ryska atleter, skidåkare, hockeyspelare tillbaka på våra arenor. Ryzzfittorna skulle vara tillbaka på våra fina sandstränder i St Tropez, vi skulle acceptera att ryzzar återigen kunde svina sig runt genom hela Europa och hamstra mediciner och läkemedel som tokiga. Stuttgardt skulle se försäljningssiffror som dom inte ens skulle kunna drömma om. Rubeln skulle vara tillbaka på en växlingskurs 1:1 mot Dollarn.

Plötsligt har polletten ramlat ner för er rysshjon. Det ni skrek ut för en vecka sedan, det är helt plötsligt glömt idag?

"EU nöjda"? Varför det? Bara för en vecka sedan så var EU helt sidsteppade!

Vad har hänt? Har ni nyktrat till, blivit periodare?
Citera
2025-04-03, 20:41
Medlem
Citat:
Jag ser dock inte att Trump gör det helhjärtat eller på rätt sätt. Han kan inte få till en fred med Ryssland och samtidigt få EU nöjda, det går inte. Han borde ha sagt till EU från början att emotsätter n er mina försök till att få till en fred så kommer USA att betrakta er som fiender. Nu velar han fram och tillbaka.

Tyvärr tror jag att Trump kommer att misslyckas. Till slut kommer USA bara dra sig undan, Ryssland att diktera villkoren och EU stå där och göra nada.
Ja att Ryssland kommer att diktera villkoren är jag helt övertygad om. Så är det redan.
Citera
2025-04-03, 20:47
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Är väl snarare du som blåljuger om mig? Aggressorn just nu är Sverige som till dags dato skickat ca 100 miljarder av svenska skattebetalares pengar till Ukraina (mest vapen ja). Menar du att dessa hundra miljarder är helt onödiga att användas i Sverige med tanke på vårdköer, eftersatt infrastruktur, invandringen, matpriser etc etc? Kul att det är du som är idioten i denna diskussion. Du är en vidrig landsförrädare som pissar på oss svenskar. Jag älskar Sverige. Det är du som fortsätter stödet att skicka miljard efter miljard ut från Sverige till en fd ryss-republik, samtidigt som Sverige går under.
Inbillar Du dig att Ukraina varit en rysk republik och inte en del av USSR..? Pucko...
Citera
2025-04-03, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Ja att Ryssland kommer att diktera villkoren är jag helt övertygad om. Så är det redan.

Jo, vi är fullt medvetna om vad du också är övertygad om.

Ryzzhelvetet har återtagit HELA Kursk. Ryzzhelvetet har intagit HELA Pokrovsk. Inga ukrainska styrkor i Belgorod. Ryzka styrkorna intog Kiev med lätthet 3 dagar in i invasionen av Ukraina. Ukrainarna stod och hurrade och viftade med sina små röda flaggor med hammaren och skäraren på.

Och du, din imbecille ryzzfitta, har inte vaknat ÄN?!?
Citera
2025-04-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark

Jag menade att ryssarna hade varit villiga att göra några få kompromisser om Trump varit seriösare och inte velat fram och tillbaka. Nu kommer USA inte få något verkar det som. Ryssland kommer att diktera 100% av villkoren och man kommer förmodligen tvingas att ta fyra till oblast för att skapa en säkerhetszon gentemot fanatikerna i Kiev.
Citera
2025-04-03, 20:55
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Adrian är debunkad sedan länge och det är bevisat att ryssarna utan tvivel mördade civila i Bucha.
Naturligtvis är det något som du likväl alla andra i tråden redan vet.

Debunkad av vem, var och när?
Citera
2025-04-03, 20:56
Bannlyst
Citat:
Jag menade att ryssarna hade varit villiga att göra några få kompromisser om Trump varit seriösare och inte velat fram och tillbaka. Nu kommer USA inte få något verkar det som. Ryssland kommer att diktera 100% av villkoren och man kommer förmodligen tvingas att ta fyra till oblast för att skapa en säkerhetszon gentemot fanatikerna i Kiev.

Intressant. Vilka Oblast då? Utifrån att man inte lyckats fullt ut ( = Totalt misslyckats) med de 4 oblast som man hitintills verkar vilja erövra, hur lång tid kommer det då att ta, för att erövra ytterligare 4 Oblast?

Kommer ryssland att ha intagit dem lagom till att Solen slukar jorden om 4 miljarder år?
Senast redigerad av ABanderas68 2025-04-03 kl. 21:00.
Citera
2025-04-03, 21:01
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Adrian är debunkad sedan länge och det är bevisat att ryssarna utan tvivel mördade civila i Bucha.
Naturligtvis är det något som du likväl alla andra i tråden redan vet.

Jaså, det visste jag inte. Du får visa.
Citera
2025-04-03, 21:03
Medlem
Nya nazisterna från Mordor det enda de behöver göra är att avnazifiera sig själv bara lyssna på den här jävla galningen.

No longer hiding behind nonsense propaganda about NATO or "protecting Russian speakers" or "nazis", Russians now admit that their aim in Ukraine is merely genocide.

Russia's Lieutenant Colonel Selivanov lays out the core of Russian culture.

https://x.com/StratcomCentre/status/1907698710483517641?t=lClJ79BUmA2hb9ptahiFQw&s=19

Vad tycker våra vatniks och dasstroll om detta då?
Citera
2025-04-03, 21:03
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Fifa hoppas att Ryssland snart kommer med i fotbollsmästerskapen igen. Hur kan man vända blad så fort efter en så brutal invasion med inslag av krigsbrott ? Hur kommer Fifas uttalande påverka kriget ?

"Gianni Infantino välkomnar Ryssland: ”Hoppas kunna vända blad"

https://www.expressen.se/sport/fotboll/gianni-infantino-valkomnar-ryssland-hoppas-kunna-vanda-blad/
Kan du fortfarande inte läsa? NÅR kriget är slut kommer Ryssland tas tillbaka står det klart och tydligt.
Citera
2025-04-03, 21:05
Medlem
RuZZia Stronk!

ruSSian mechanized infantry

https://x.com/TheDeadDistrict/status/1907854644904435875?t=cKJnv1CYtLTT9SFNy8iLlQ&s=19
Citera
2025-04-03, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
ÄR du helt slut i huvudet?

Nej. Det är principiellt omöjligt. Det är en bakvänd, omöjlig logik. Det är ett efterblivet ap-resonemang. Inte ens en funktionsvarierad 6-åring resonerar lika efterblivet som dig.

En FÖRSVARARE kan INTE vara en AGGRESSOR!

Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
DU är själv inte helt obesläktad med apor, så varför hålla på och tönta dig? Helt uppenbart att Sverige attackerar Ryssland när man skickat 100 miljarder som används för att döda ryssar? Fronten är inte i Sverige (och absolut inget förutom boomer-paranoia tyder på detta), men om fallet så hade varit? Ja, då hade jag gärna gått all-in. Så sluta anklaga mig tack.

Amöba-resonemang och Amöba-logik.

Nej, det är inte helt UPPENBART. Det är enbart helt hjärndöda ryzzfittor som kan anse det.

1. Ryzzland har angipit ett annat land militärt.
2. Det är helt ok för andra länder att bidra till att det land som har angripits kan försvara sig.
3. Ingen blir gladare än vi svenskar, om Ukrainarna kan försvara sig. Minska de ryzka övergreppen, våldtäkterna, det meningslösa ryzka dödandet.

Det kan väl för HELVETE inte komma som en överraskning?

Inte fan kommer du att försvara Sverige. Du kommer att stå där på alla fyra och vara beredd på att bli HIV-smittad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in