Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Ja, det är ett utmärkt läge att ta sig in på börsen efter nedgång. De som började på en högre nivå är inte lika nöjda. Och hur du vågar ropa hej, förstår jag inte riktigt.
Och jag som trodde att inflationen de senaste åren slagit hårt mot byggbranschen jag.
Hade likande 2008, det blev ont om jobb sedan kom 50% rotbidrag o man blev fullbokad o fick anställa.
Ser att dessa 50% drar riktigt bra, folk passar verkligen på att renovera/bygga.
Man har gått ut med fel rekommendationer ang börsen, banker osv hänvisa sälj inte utan sitt kvar. Vilket är det absolut dummaste man kan göra i dagens läge, vi kommer från pandemidopad marknad, Nibe, Sinch med flera osv kommer från höga nivåer, gått ner ca 70%, man går alltså inte ut med att många aktier aldrig kommer nå dessa nivåer igen, visst kan hålla med om att det sved o sälja av, men med facit i hand visa det sig det bästa jag gjort, många aktier har nästan halverats sedan jag valde o sälja av, det gör det enklare o köpa igen, dels man kan köpa tillbaka mer än dubbelt så många.
Varav jag ser Trump som en jul tomte, folket som håller kvar kommer ev få vänta länge på aktien ska ge hyfsad vinst efter dessa brutala fall, medans en som sålt o väntat o ännu väntar mest troligt kommer var dom stora vinnarna, lite så det oftast är på aktie marknaden, köpa billigt är a och o.