2025-04-03, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det där verkar handla om att man har ledig kapacitet i fabriken i USA. Sånt kommer man givetvis att åtgärda men i övrigt så kommer tarifferna att betyda att företagen lägger tariffen på priset och sätter sig ner och väntar ut Trump. Det blir dyrare för företagen att riva upp industrin och flytta den, med underleverantörer och hela köret. Då sitter dom hellre och väntar ut Trumps fyra år och hoppas på att nästa gubbe skrotar tullarna.
Det räcker med en vecka för att Trump själv ska riva upp tullarna. Det är det som gör det så svårt att investera i USA nu. Man vet inte vad som gäller från en dag till en annan.
Citera
2025-04-03, 15:51
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakalabakala
Jag brukar äta på McDonalds och undrar om priset på Big Mac kommer gå upp nu? Bör jag vara orolig?

Harley davidsson, Sierra Nevada bärs, burbon och båtar var väll först tal om.

Burbon och bärs är väll det tråkiga. Men det finns bra alternativ till både från både Sverige och resten av Europa.
Citera
2025-04-03, 15:52
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Ägg är ju inget argument. De har ju haft salmonellautbrott. Alla höns är mördade.

"They're eating the dogs" var ju ett argument under valet
Citera
2025-04-03, 15:53
Medlem
Börserna faller hårt även i USA - vem hade kunnat tro det?
Citera
2025-04-03, 15:54
Medlem
GammalToaborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vad har det att göra med Vietnams tullar på amerikanska varor? Som alltså är 15% och inte de 90% som Trump fabricerat?

Det är för att sätta åt Kinas kryphål, inte så mycket att göra med vietnams tullar.
Citera
2025-04-03, 15:55
Medlem
Ja nu blir allt dyrare och Usa bränner fler broar till alierade länder medans trumpen suger putins lilla kuk.

Blir roligt och se de Amerikanska bönder som röstat på apan lida och göra konkurs!😂

Själv spenderar jag mer pengar nu än någonsin. Ny båt och ett sommar ställe är precis inköpt. Semester resor för i år bokade och Ny bil till frugan om tre dagar.
Roligt att vi som inte röstat på apan klarar oss bra.
Citera
2025-04-03, 15:57
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamberondo
Börserna faller hårt även i USA - vem hade kunnat tro det?

Trump vet bäst, de finansiella marknaderna har ingen aning.
Intressant för övrigt att börsens utveckling inte är ett mått på hans framgång denna period, enligt honom själv. Förra gången kunde han inte sluta tala om att hans politik gjorde så att börsen steg till all time high.
Citera
2025-04-03, 15:57
Medlem
Hakalabakalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Harley davidsson, Sierra Nevada bärs, burbon och båtar var väll först tal om.

Burbon och bärs är väll det tråkiga. Men det finns bra alternativ till både från både Sverige och resten av Europa.

Fan! Tråkigt! Jag som gillar Samuel Adams! Det är ju Boston Brewery men antar att det är samma regler där. Får köpa nåt annat på bolaget nu då.
Citera
2025-04-03, 15:58
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalToaborste
Det är för att sätta åt Kinas kryphål, inte så mycket att göra med vietnams tullar.

Det är inte vad han säger dock.
Men alltid ska hans följare förklara vad ledaren faktiskt menar.
Citera
2025-04-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Trump-anhängaren kommer stå framför mangon och undra varför den blev tjugo procent dyrare bara på en dag. 🤷🏼‍♂️

Trumpeten kommer säga till dem att det är den elaka omvärldens fel och de kommer tro honom. Alternativet är ju att de erkänner för sig själva att de var idioter som röstade fram en idiot och människor vill inte gärna erkänna att de själva är dåliga. Då är det enklare att ljuga för sig själv och tro på trumpeten när han skyller problemen på oss hemska utlänningar
Citera
2025-04-03, 15:59
Medlem
Hört att Amerikanarna har börjat knarka Svenskt smågodis. Sätt tull på det.
Citera
2025-04-03, 15:59
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakalabakala
Fan! Tråkigt! Jag som gillar Samuel Adams! Det är ju Boston Brewery men antar att det är samma regler där. Får köpa nåt annat på bolaget nu då.

Ja all Amerikansk alkohol, båtar och HD var första jag såg.

Kan ju vara så att Samuel adams licenstillverkas i Sverige också iofs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in