2025-04-02, 20:41
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Är personliga skyltar sökbara på biluppgifter.se och Transportstyrelsen?

Söker man Pelle kommer inget, är det ledigt? Tror inte

Pelle är upptaget.
Söker du hos transportstyrelsen så hittar du det.

https://fordon-fu-regnr.transportstyrelsen.se/
Citera
2025-04-02, 20:59
Medlem
kalkryggars avatar
Vem bryr sig låt miffona skriva va fan de vill.

Jag tycker det är sjukt att folk inte får ha hawk tuah för att någon snöflinga skulle kunna se det som kränkande. Jävla idioter. Skit i vad andra vill ha på sina jävla bilar.

Sen att någon orkar engagera sig i att skaffa en sån skylt är ju bara pinsam i sig. Ser lite WT ut.
Citera
2025-04-02, 21:05
Medlem
HBTKuks avatar
Fy fasen vilken trist figur du måste vara. Lyxliv att detta är ett bekymmer.

Väx upp.
Citera
2025-04-02, 21:58
Medlem
S Nubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag tycker det är sjukt att folk inte får ha hawk tuah för att någon snöflinga skulle kunna se det som kränkande. Jävla idioter. Skit i vad andra vill ha på sina jävla bilar.
Snöflinga eller ej. Max sju tecken på personlig skylt så därför kan aldrig hawk tuah hamna på personlig skylt.
Citera
2025-04-02, 23:00
Medlem
Jag gillar dem inte heller, jag tycker på något sätt att de stör den allmänna ordningen. Dock är det knappast någonting jag skulle orka engagera mig i, plus att mitt argument knappast är någo vidare starkt...
Citera
2025-04-02, 23:20
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Jobbar med fordonsfrågor och blir allt mer irriterad på personliga skyltar. Av en rad olika anledningar, de främsta torde vara:

* Det är ibland helt ologiska saker man får skriva. Ett exempel jag sett är att man anger tre identiska bokstäver, följt av en annan bokstav som sedan följs av de tre bokstäverna som nämndes först - på nytt.

* Ibland skriver fordonsägare i personliga skyltar registreringsnummer som liknar vanliga. T. ex om de har reg. nr XXX 123 beställer de registreringsnumret YYY 456 som personlig skylt. Detta kan exempelvis gängkriminella utnyttja om de har personliga reg. skyltar som efterliknar vanliga, traditionella regskyltar. Inget fel med det egentligen - förutom att då dessa sex tecken är ihopklämda som sig bör i en personlig skyt vilket kan göra förbipasserande förvirrande om det är en svensk eller utländsk skylt. Ett annat exempel är t. ex att göra personliga skyltarna så förvirrande som möjligt t. ex ha Fxdhfsh eller liknande som också kan förhindra eller i vart fall försvåra angivelse till myndigheter.

* Man använder personliga skyltar för att flasha om de tillgångar man har. Ett bra exempel är en bil som i sin personliga skylt angav en gata i innerstan följt av ett nummer. Tar bort fokus från trafiken.

* Det används till rent larv. Ja, okej jag kan vidhålla att det finns roliga personliga skyltar men jag anser att nackdelarna överväger fördelarna i dagens samhälle.

* Om personliga skyltar ska tillåtas ska det i så fall kontrolleras i brottsregistret om innehavaren kan anses lämplig. Det kanske Transportstyrelsen gör i dagsläget men har svårt att tro det.

Ja, vad tycker ni?

Kul att ni med bokstavskombinationer får jobb och kan försörja er men för normala människor är det inte ett problem. Dom flesta sitter inte och stirrar på regskylten framför när dom kör.
Citera
2025-04-02, 23:25
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S Nubben
Snöflinga eller ej. Max sju tecken på personlig skylt så därför kan aldrig hawk tuah hamna på personlig skylt.

Du kan inte räkna ut att det är en annan stavning då eller?

Dessutom så gäller det flera alternativa stavningar för just den. Fan du är inte den vassaste kniven i lådan direkt.
Citera
2025-04-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ja, vad tycker ni?
Vad tycker vi om denna ickefråga? Skriker du på vädret också?
Citera
2025-04-02, 23:45
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Krig mot kulsprutan-tänkande.

Om det finns en risk att gängkriminella utnyttjar personliga fordonsregisteringsskyltar till sin fördel och dessa förbjuds så kommer gängkriminella att hitta andra sätt och saker att utnyttja till sin fördel.

Gängkriminella kan inte fås att försvinna genom att förbjuda sånt som de gör. Gängkriminella förblir gängkriminella så länge som de är med i kriminella gäng.
Citera
2025-04-03, 02:17
Medlem
Black.Panthers avatar
Jag tycker det är trevligt. Jag skulle gärna ha en skylt med min dotters namn på, tyvärr är namnet redan upptaget som skylt.

Idag såg jag faktiskt en personlig skylt där det stod "persien".

Tycker det är trevligt att man kan göra skylten mer personlig pch även lite roligare för de andra som ser den och så går ju lite pengar till transportstyrelsen.

Således inget jag stör mig på.
Citera
2025-04-03, 02:41
Medlem
Personligen tycker jag ingenting, folk får göra som dom vill. Namn som Bamse, Bettan, Ahmad$ är dock pinsamma. Kanske är samma typer som har kors hängande i backspegeln som gillar sånt här, serber, syrianer?
Citera
2025-04-03, 02:54
Medlem
Citat:
Jobbar med fordonsfrågor och blir allt mer irriterad på personliga skyltar. Av en rad olika anledningar, de främsta torde vara:

* Det är ibland helt ologiska saker man får skriva. Ett exempel jag sett är att man anger tre identiska bokstäver, följt av en annan bokstav som sedan följs av de tre bokstäverna som nämndes först - på nytt.

* Ibland skriver fordonsägare i personliga skyltar registreringsnummer som liknar vanliga. T. ex om de har reg. nr XXX 123 beställer de registreringsnumret YYY 456 som personlig skylt. Detta kan exempelvis gängkriminella utnyttja om de har personliga reg. skyltar som efterliknar vanliga, traditionella regskyltar. Inget fel med det egentligen - förutom att då dessa sex tecken är ihopklämda som sig bör i en personlig skyt vilket kan göra förbipasserande förvirrande om det är en svensk eller utländsk skylt. Ett annat exempel är t. ex att göra personliga skyltarna så förvirrande som möjligt t. ex ha Fxdhfsh eller liknande som också kan förhindra eller i vart fall försvåra angivelse till myndigheter.

* Man använder personliga skyltar för att flasha om de tillgångar man har. Ett bra exempel är en bil som i sin personliga skylt angav en gata i innerstan följt av ett nummer. Tar bort fokus från trafiken.

* Det används till rent larv. Ja, okej jag kan vidhålla att det finns roliga personliga skyltar men jag anser att nackdelarna överväger fördelarna i dagens samhälle.

* Om personliga skyltar ska tillåtas ska det i så fall kontrolleras i brottsregistret om innehavaren kan anses lämplig. Det kanske Transportstyrelsen gör i dagsläget men har svårt att tro det.

Ja, vad tycker ni?
Jag tycker att registreringsskyltar skall slopas helt.På grund av att tjuvar spårar fordon genom alla jävla register som finns.

Utländska ligor skickas hit med beställningslistor på vad och var som skall stjälas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in