2025-04-02, 20:51
Medlem
Att vara psykisk innebär att man har förmågor utöver de vanliga fysiska sinnen, jag ber om vägar att försvara sig när negativt folk attackerar en psykiskt.

Jag blir just nu psykiskt strålad av en personen och hör hans röst i huvudet ibland, hur blockar jag han och hur strålar jag han tillbaks? Vad är psykisk strålning för nåt? mitt andetag skakar varje gång han strålar mig och får svårt att andas, han strålar min frekvens på något vis så han träffar ljudet från mitt andetag och hur tyst jag än andas så lyckas han.. har spelat in ljud från min andning och jag har 0 fysiska besvär med andningen, slutar även när jag hör att han slutar stråla mig.
Senast redigerad av Siktarn 2025-04-02 kl. 20:56.
Citera
2025-04-02, 20:57
Medlem
franges avatar
Det bästa är nog att du pratar med en psykolog eller psykiatriker om det där. Du låter nämligen mentalsjuk.
Citera
2025-04-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det bästa är nog att du pratar med en psykolog eller psykiatriker om det där. Du låter nämligen mentalsjuk.
Så du påstår att psykiska förmågor inte finns?
Citera
2025-04-02, 21:06
Medlem
Asgarvars avatar
Det ironiska är att det bästa självförsvaret av sitt psykiska tillstånd är att inte ta allt på så stort allvar. Bara för att du upplever något är det inte sant. Om du tror det är du slav under din uppfattningsförmåga. Utan fri vilja eller självbestämmande, utan kritiskt tänkande eller högre kognition.
Citera
2025-04-02, 21:10
Medlem
Bone Collectors avatar
Du kan pröva att bära en amulett som du inbillar dig "skyddar mot ondska".
Finns många olika amuletter och talismaner att välja på för den som är lättlurad.

Har du tur så kommer placeboeffekten att få dina vanföreställningar att minska betydligt.
Men den bästa hjälpen får du naturligtvis utav någon form av neuroleptika (antipsykotisk medicin).

"Det sitter i huvudet"
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Så du påstår att psykiska förmågor inte finns?
Han påstår nog att övernaturliga förmågor inte finns. Hade de funnits så hade de varit naturliga.

"Psykisk strålning" finns inte.

Att du hör röster och är paranoid beror på att du lider av en psykotisk vanföreställning.
Citat:
Off topic detta är inte vad jag framförde att diskutera ifall det är psykos när det absolut inte är det.
Det är helt uppenbart att det absolut ÄR det som det handlar om.

Jag skulle t.o.m. vilja kalla detta för ett skolboksexempel eller typexempel, vad det gäller vanföreställningar.
Senast redigerad av Bone Collector 2025-04-02 kl. 21:31.
Citera
2025-04-02, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Han påstår nog att övernaturliga förmågor inte finns. Hade de funnits så hade de varit naturliga.

Att du hör röster och är paranoid beror på att du lider av en psykotisk vanföreställning.
Off topic detta är inte vad jag framförde att diskutera ifall det är psykos när det absolut inte är det.
Citera
2025-04-02, 21:39
Medlem
franges avatar
Citat:
Så varför tar du antipsykotiska mediciner, då?
(FB) Dmt och antipsykotiska mediciner
Och surprise - du har haft problem med psykoser förut och uppenbarligen har du det nu igen.
Citat:
Hej jag hade tänkt starta en tråd nu om hur ni upplever er kunna lösa problem när psykos uppstår? Själv använder jag hörlurar med brusreducering det hjälper grovt för mig när röster förvrängs! Hur gör ni? Tänka positivt hela tiden måste man göra! Ta hand om sig obviously men ni kanske har bättre råd? Allt förutom medicinering uppskattas
Citat:
Psykoser kan va sköna också, hälften av min tid som psykotisk har vart de bästa stunderna i mitt liv men det är nog inte just psykos du egentligen pratar om utan andra symtom som ångest ock terror och allt annat man kan känna som psykotisk?
(FB) Råd/tips till folk med psykos

*mic drop*
Senast redigerad av frange 2025-04-02 kl. 21:44.
Citera
2025-04-02, 21:50
Medlem
pn222jws avatar
Dom här kan hjälpa dig - och dom är billiga - http://myspellcasters.com/
Citera
2025-04-03, 07:59
Medlem
Kallas det ”psykisk” på svenska, är det inte ”synsk” eller kanske ”medial” det kallas ? Alltså när det handlar om förmågor och inte sjukdom.
Citera
2025-04-03, 11:39
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Att vara psykisk innebär att man har förmågor utöver de vanliga fysiska sinnen, jag ber om vägar att försvara sig när negativt folk attackerar en psykiskt.

Jag blir just nu psykiskt strålad av en personen och hör hans röst i huvudet ibland, hur blockar jag han och hur strålar jag han tillbaks? Vad är psykisk strålning för nåt? mitt andetag skakar varje gång han strålar mig och får svårt att andas, han strålar min frekvens på något vis så han träffar ljudet från mitt andetag och hur tyst jag än andas så lyckas han.. har spelat in ljud från min andning och jag har 0 fysiska besvär med andningen, slutar även när jag hör att han slutar stråla mig.
Enklast förklarat psykologiskt är att du utsett människor i din omgivning som du tror förmår försvaga dig på övernaturlig väg, din reaktion är psykosomatisk.

Du kan befinna dig på gränsen till en psykos och bör uppsöka hjälp. Om de här vanföreställningarna fortsätter riskerar den att utlösas.

I all välmening. Psykisk strålning existerar inte.
Citera
2025-04-03, 14:07
Medlem
Citat:

Då får inga strålningar av någon människa.
Du får vända dig till luften eller elen kanske och fråga då?
Vet inte heller vad det är som är skumt här men mycket skulle jag säga, just på denna planet.

Och meddela gärna om lufttrycket börjar ändra sig samtidigt tack.
Fram med mera kunskap.
Citera
2025-04-03, 18:26
Medlem
MrDoomsdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Du kan pröva att bära en amulett som du inbillar dig "skyddar mot ondska".
Finns många olika amuletter och talismaner att välja på för den som är lättlurad.

Har du tur så kommer placeboeffekten att få dina vanföreställningar att minska betydligt.
Men den bästa hjälpen får du naturligtvis utav någon form av neuroleptika (antipsykotisk medicin).

"Det sitter i huvudet"

Det är helt uppenbart att det absolut ÄR det som det handlar om.

Jag skulle t.o.m. vilja kalla detta för ett skolboksexempel eller typexempel, vad det gäller vanföreställningar.

Du har rätt om en sak, att dessa förmågor är naturliga, inte övernaturliga. Men de finns, kolla Telepathy Tapes t.ex!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in