2025-04-02, 00:54
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handdukstork
Jag vet inte faktiskt. Har aldrig blivit våldtagen eller utnyttjad sexuellt vad jag vet. Kanske en gång som högst som tonåring då nån låg med mig när jag var typ däckad, men det är seriöst inget jag n sin mått dåligt av.

Det känns mer som att jag skulle vara påverkad av uppväxt att jag ska vara präktig om jag ska vara ärlig.

Min pappa var väldigt så. Att akta dig för killar, akta dig för styvpappa. Fina tjejer gör inte så
Det låter rimligt att du fått en bra uppfostran på ett sätt.
En gammeldags som gör att saker å andra sidan känns lite fel nuförtiden.
Hans råd passade lite bättre när han växte upp eller när hans föräldrar växte upp.
Det går i arv och dags för dig att bryta det nu.
- jamen, hur gör man då?
Ett sätt är väl att koppla känslor till det som orsaker känslorna, och se varifrån känslorna kommer.
Att fundera igenom det ordentligt. kanske med hjälp av en manlig(?) terapeut?
och efter det föröka att hantera dem också genom extern hjälp om man inte fixar det själv.
har man en mogen partner och ett bra förhållande kan man kanske våga öppna sig där
------
Inte bara grubbla alltså utan att prata om det. Pratar man om saker man skäms över kan man få hjälp samtidigt som skammen släpper även genom att bara öppna upp.
Citera
2025-04-02, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Hans råd passade lite bättre när han växte upp eller när hans föräldrar växte upp.
- jamen, hur gör man då?
Ett sätt är väl att koppla känslor till det som orsaker känslorna, och se varifrån känslorna kommer.
och efter det föröka att hantera dem också genom extern hjälp om man inte fixar det själv.
har man en mogen partner och ett bra förhållande kan man kanske våga öppna sig där
------
Inte bara grubbla alltså utan att prata om det. Pratar man om saker man skäms över kan man få hjälp samtidigt som skammen släpper även genom att bara öppna upp.

Ja alltså det är ju just det som känns som det äckliga. Att om jag tänker mig själv naken, i en sexuell situation, så känns det så smutsigt. Det känns inte smutsigt när vi gör det. Jag älskar sex med honom. Men jag skäms och känner mig äcklig och smutsig innan och efter. Jag skäms och vill inte att nån ska veta att jag gör sånt
Citera
2025-04-02, 01:04
Medlem
Alltså... Jag vet ju mer eller mindre att det är den här präktiga synen som är problemet. Det jag inte vet är hur jag bekämpar den? Jag vet ju att jag har rätt att ha ett sexliv som tjej, jag vet att jag har rätt att njuta med min kille.

Men hur bekämpar jag de psykologiska hindren???
Citera
2025-04-02, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
- jamen, hur gör man då?
------

Jag tror inte jag vill prata med nån psykolog om detta. Men jag ska prata med gubben min istället. Han är den enda jag känner förtroende för
Citera
2025-04-02, 01:18
Medlem
pn222jws avatar
Dialog, kommunikation - det skadar sällan.
Citera
2025-04-02, 01:18
Medlem
Men ville diskutera det här också, då han så klart inte förstår min skam.

Känns som jag är uppfostrad religiöst och präktigt eller nåt.
Citera
2025-04-02, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Dialog, kommunikation - det skadar sällan.

Ja... Jag har pratat med honom om det inför i flytt. Men jag vill ändå ha lite input.
Citera
2025-04-02, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Lösningen är väl att du utsätter dig för det helt enkelt.

Du kan väl göra så att när ni kollar film i soffan så tar du initiativ till att rida honom.

Du kan väl ge honom en avsugning när han kollar något på tv. För att du ska komma igång lite lättare så häll i dig två glas vin först så du slappnar av lite.

Hela poängen är ju att jag inte vågar det...
Citera
2025-04-02, 01:29
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Jag tror inte jag vill prata med nån psykolog om detta. Men jag ska prata med gubben min istället. Han är den enda jag känner förtroende för
Alltså, det här är ju ett uppenbart problem. Och inget som kommer lösa sig med lite uppmuntran och hurtiga heja-rop. Du lider ju av tvångstankar. Det är ett riktigt problem. Det finns ju folk som inte kan kliva över trösklar eller ta i dörrhandtag av samma anledningar. Det är väl jättebra att du berättar för din partner för all del, men du kommer ju behöva professionell hjälp med det här. Med andra ord gå till en psykolog.

Det vill du inte av olika anledningar. Och det är självklart inget tvång. Men du kommer liksom aldrig komma framåt i vagnen utan professionell hjälp. Tvångstankar är inget man liksom "tänker bort" eller som försvinner av sig själv. Vilket du själv märkt.
Citera
2025-04-02, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Alltså, det här är ju ett uppenbart problem. Och inget som kommer lösa sig med lite uppmuntran och hurtiga heja-rop. Du lider ju av tvångstankar. Det är ett riktigt problem. Det finns ju folk som inte kan kliva över trösklar eller ta i dörrhandtag av samma anledningar. Det är väl jättebra att du berättar för din partner för all del, men du kommer ju behöva professionell hjälp med det här. Med andra ord gå till en psykolog.

Det vill du inte av olika anledningar. Och det är självklart inget tvång. Men du kommer liksom aldrig komma framåt i vagnen utan professionell hjälp. Tvångstankar är inget man liksom "tänker bort" eller som försvinner av sig själv. Vilket du själv märkt.

Du har kanske rätt. Men det tar emot så jädra mycket att prata sexuella saker med en främling öga mot öga. Jag kommer känna mig så hemsk att de vet att jag gör sånt. Bara min kille vet att jag gör sånt. Det känns så himla feö
Citera
2025-04-02, 01:35
Medlem
Citat:
Du har kanske rätt. Men det tar emot så jädra mycket att prata sexuella saker med en främling öga mot öga. Jag kommer känna mig så hemsk att de vet att jag gör sånt. Bara min kille vet att jag gör sånt. Det känns så himla feö

Men du har helt rätt. När jag läser din text inser jag att jag behöver hjälp.

Jag har nåt sexuellt komplex
Citera
2025-04-02, 01:37
Medlem
Inser också hur glad jag är över min gubbe. Utan honom hade jag väl inte vågat ha sex överhuvudtaget 😱
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in