2025-04-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatasossesvinen
Föreslår larmnumret 113 för att rapportera misstänkt vandel, möjligen även hemsida där man kan anmäla och bifoga fotobevis. Sverige behöver ett sofistikerat angiverisystem för att få detta att flyga ordentligt.
Mycket BRA förslag!
Citera
2025-04-01, 21:55
Medlem
Jag kan ge ett förslag redan idag
Mannen som befunnit sig i Libanon medan grannar och familj kvitterat ut MILJONER i assistsnsfusk
Helsingborg
Så domare i Helsingborgs tingsrätt lös detta och tillämpa denna lag redan NU
Citera
2025-04-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellbilly23
För lite och för sent
AFS 2026.
Kan hålla med dig där
Citera
2025-04-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Varför införa en papperstiger utan effekt redan nu när de kan skjuta upp det 1,5 år?
Ofattbart och kränkande
Citera
2025-04-01, 22:14
Medlem
Sen skall ni veta att "utvisning" inte innebär utvisning. Det måste utredas om man kan utvisas.

Vilket betyder att vi säger om ISIS tycker att man kan avrätta en som bär en tatuering. ja då räcker det att en som skall utvisas tatuerar sig då lägger man utvisningen i dvala så att säga.

Det gäller allt, personen kan säga nått som är svår att kolla upp, kan påstå att den är kristen eller nån annan religion, Bög, flata, Svår könsidentitet. Eller deltagit politiskt. Dessutom så kan man vart kriminell i hemlandet , är redan dömd för ett brott och det kan vara dödsstraff eller fängelse(Det är tortyr i fängelset i det landet). Då heter det riskerar tortyr, kan inte återvända.

Så då är det tillbaka in igen och då vet den personen att det är fritt fram-. fritt fram att förnedra svenskar, råna, misshandla , våldta före en vända in på fängelsehotellet.

Det lär SD påstå att man missat och säger att man skall täppa till hållet och den processen skall ta fem år innan man lagt förlag, diskuterat och malt på. utvisa invandrare som det står om i media nu som jobbar det går bra men inte dom kriminella.

Det är ju rent för jävligt att man börjar i fel ände.
Citera
2025-04-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag kan ge ett förslag redan idag
Mannen som befunnit sig i Libanon medan grannar och familj kvitterat ut MILJONER i assistsnsfusk
Helsingborg
Så domare i Helsingborgs tingsrätt lös detta och tillämpa denna lag redan NU

Ska inte va domare när det är fällda domar redan, vi ska inte lägga en spänn i onödan på sånt vi redan vet.
Räcker om ett företag som Sequritas hanterar detta.
Citera
2025-04-01, 22:27
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomistudent91
Lagförslaget är inte bra. De är bara rasister som gillar den då de vill ha ren etniskt sverige.

Sverige blir mer och mer som en diktator land.
Så om man inte betalar sina skulder ska man utvisas. Om man visar ett visst beteende ska man utvisas etc. Det låter som george orwells 1984.

Helt ärligt vilka personer väljer sverige som prio 1 land?

Klimatet är dåligt
Att göra affärer i sverige är dåligt
Folket är iskalla och ensamma

De enda som är bra i sverige är välfärdsystemet och tryggheten men även de går bort nu. Även om man inför sådana lag så kommer de inte va bra.

Många folk kommer vilja lämna landet och då syftar jag inte på invandrare utan svenskar och välutbildade invandrare. Vem kommer finnas kvar i Sverige då ? Vem kommer vilja starta eget i sverige tex. Redan nu ser vi hur många företag som nolltaxerar i sverige.
Så dags att dra då
Senast redigerad av 526 2025-04-01 kl. 22:30.
Citera
2025-04-01, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Mlyric.
Bra, men varför 1 år och 4 månader tills det träder i kraft? 2 månader innan valet.

Du får 3 gissningar
Citera
2025-04-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Varför vänta till 2026? Varför inte nästa vecka?

De placerar allt viktigt nära eller efter valet. Det kallas att bluffa sig till en till mandatperiod. Sen kan de bara säga oj vänta detta var ändå inte så genomtänkt varpå de lägger ner det och har 4 år till att montera ner vår välfärd
Citera
2025-04-01, 23:04
Medlem
LÅTER ju bra men jag tror väldigt få kommer utvisas pga detta.
Jämför med de som hamnar i fängelse nu, få får utvisning efter straff, och av de som får utvisning är det inte alla det verkställs för ändå.

Tanken är bra men jag tror det blir alldeles för mjäkigt. Men jag hoppas jag har fel. Och varför ska det väntas så länge med att införas?
Senast redigerad av DjungelJumbo 2025-04-01 kl. 23:08.
Citera
2025-04-01, 23:26
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Detta måste du visa en källa på - vill jag verkligen läsa om. Lät konstigt, men fan vet... Är det gängkopplingar och deras "kännetecken" de vill ha bort då, eller?

Säkert 10 år sedan jag läste om det. Vid två olika tillfällen. Försökte hitta någon direktlänk. Hittade inget. Frågade Chat-AI och den hittade inget om "mysbyxorna" men däremot vagt om hälsningskoder:

" Till exempel skrev tidningen Neue Zürcher Zeitung (NZZ) om hur små schweiziska samhällen ibland ställde informella krav på flyktingar att följa lokala normer, som att hälsa, för att visa "respekt och integration". I en artikel från 2016 om integrationspolitik i små kommuner nämndes att en flyktingfamilj i en by hade fått en skriftlig uppmaning från kommunen att "hälsa på invånarna" som en del av deras integrationsavtal."

Det stod antagligen i någon svensk alternativmedia eller Flashback under flyktingkrisen 2015/2016.
Citera
2025-04-01, 23:26
Medlem
De nämnde bidragsfusk och att vara ett hot mot Sverige - kommer åka en drös politiker där å då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in