2025-03-30, 11:33
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Hon har dubbel-assistans. Hon har givetvis rullstol men en special sådan.

Kan hon kommunicera med blicken/ögonen, typ blinka två gånger för nej och en gång för ja och fokusera blicken?
Citera
2025-03-30, 21:06
Medlem
Är hon medveten om vad som händer omkring henne?

Vad gör pojkvännen?
Citera
2025-03-30, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Kan hon kommunicera med blicken/ögonen, typ blinka två gånger för nej och en gång för ja och fokusera blicken?

Det fungerar inte så, hon har en grav hjärnskada och kan inte ta den typen av direktiv, eller några direktiv egentligen. Hon visar mer med vissa ansiktsuttryck och det kroppsspråk hon har kvar osv om hon gillar/ogillar något. Närstående/assistenter lär ju sig att läsa henne.
Kanske lär hon sig med tiden att imitera vissa ord och enklare rörelser/gester.
En del framsteg kan hon göra med tiden men det handlar inte om några världsomvälvande sådana. Det största framsteget som skett sedan olyckan är att hon lärt sig hålla huvudet uppe.
Citera
2025-04-01, 11:10
Medlem
Gonorres avatar
Gräv nu djup i dig själv och om du efter det spadtaget fortfarande anser att den här tjejen förtjänar sitt livsöde bara för att hon var en onlyfans tjej’ då är det du som är hjärnskadad.

Ett liv är ett liv.
Citera
2025-04-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonorre
Gräv nu djup i dig själv och om du efter det spadtaget fortfarande anser att den här tjejen förtjänar sitt livsöde bara för att hon var en onlyfans tjej’ då är det du som är hjärnskadad.

Ett liv är ett liv.

Inte för onlyfans. Men körde hon mopeden/mc’n utan hjälm?
Citera
2025-04-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Inte för onlyfans. Men körde hon mopeden/mc’n utan hjälm?

Det är väl skitsamma vad hon gjort, ingen förtjänar detta öde. Dom som ska häcklas är ju dom i övriga familjen som tydligen bluffat med sina insamlingar!
Citera
2025-05-03, 01:38
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utterfars
Är hon medveten om vad som händer omkring henne?

Vad gör pojkvännen?

Man kan tro mycket, men bröllop planerar han inte. Troligtvis har han gjort sig oanträffbar.
Citera
2025-05-04, 21:40
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Det fungerar inte så, hon har en grav hjärnskada och kan inte ta den typen av direktiv, eller några direktiv egentligen. Hon visar mer med vissa ansiktsuttryck och det kroppsspråk hon har kvar osv om hon gillar/ogillar något. Närstående/assistenter lär ju sig att läsa henne.
Kanske lär hon sig med tiden att imitera vissa ord och enklare rörelser/gester.
En del framsteg kan hon göra med tiden men det handlar inte om några världsomvälvande sådana. Det största framsteget som skett sedan olyckan är att hon lärt sig hålla huvudet uppe.
Finns det fortfarande intelligens kvar? Är hon medveten om sig själv? Hur har kroppen utvecklats? Det kan gå snabbt utför när det är som det är
Citera
2025-05-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Finns det fortfarande intelligens kvar? Är hon medveten om sig själv? Hur har kroppen utvecklats? Det kan gå snabbt utför när det är som det är

Hon är inte medveten om mycket, de närmsta vet inte ens om hon känner igen dem. Men hon kan se glad ut.
Hon kan ju inte säga ”jag känner mig lite febrig” t ex utan man får gå på kroppsråk om hon verkar ha ont någonstans, känns varm osv.
Jag vet inte om hon utvecklat epilepsi, men det är troligt eftersom det ofta blir så efter svåra hjärnskador.
Sedan är det trycksår som kan gå riktigt illa om man inte upptäcker det, som assistenter måste ha koll på.

Kort sammanfattat så har hon förlorat allt viktigt och oavsett vad man tycker om Onlyfans och om familjen så förtjänade hon inte detta.
Citera
2025-05-04, 22:13
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Hon är inte medveten om mycket, de närmsta vet inte ens om hon känner igen dem. Men hon kan se glad ut.
Hon kan ju inte säga ”jag känner mig lite febrig” t ex utan man får gå på kroppsråk om hon verkar ha ont någonstans, känns varm osv.
Jag vet inte om hon utvecklat epilepsi, men det är troligt eftersom det ofta blir så efter svåra hjärnskador.
Sedan är det trycksår som kan gå riktigt illa om man inte upptäcker det, som assistenter måste ha koll på.

Kort sammanfattat så har hon förlorat allt viktigt och oavsett vad man tycker om Onlyfans och om familjen så förtjänade hon inte detta.
Jag har absolut inte sagt något i den riktningen överhuvudtaget.

Är bara generellt nyfiken om det sker några framsteg och så tänkte jag på om kroppen förfallit eller om den är som tidigare. Oftast förfaller den om man inte rör sig som tidigare/tränar, men vissa har genetiken att kroppen i månt och mycket klarar sig relativt (relativt) bra även efter en sådan grej. Sedan tänker jag på Schumacher också. Han var ju också helt uträknad, men kom ändå tillbaka lite, men ja, frågan är där också hur mycket, han gjorde i all fall publikt event, men utan mobiler.
Senast redigerad av Uncorruptable 2025-05-04 kl. 22:22.
Citera
2025-05-06, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Det är väl skitsamma vad hon gjort, ingen förtjänar detta öde. Dom som ska häcklas är ju dom i övriga familjen som tydligen bluffat med sina insamlingar!
Exakt, familjen ska lida pin resten av livet för den skit dom drog över insamlingar men inte tjejen.
Citera
2025-05-06, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm2
Exakt, familjen ska lida pin resten av livet för den skit dom drog över insamlingar men inte tjejen.

Vad exakt var fel med den insamlingen? Att konspirationsnötter här inte trodde på att hon var skadad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in