2025-03-31, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Hur många år tror du att han åker på om han nu åtalas för allt? du brukar vara bra på det ☺️

oj. svår fråga. det beror ju helt på vilka brott han kommer att dömas för. men jag tror ekobrotten kommer ge honom 3 år. och döms han på fler saker än det så kommer det massa rabatter och liknande så tiden blir inte så lång. men jag säger att han kommer få runt 3.5 år. tyvärr blir det nog inte mer än så, det är ett jäkla rabattsystem vi har i sverige.
Citera
2025-03-31, 22:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
oj. svår fråga. det beror ju helt på vilka brott han kommer att dömas för. men jag tror ekobrotten kommer ge honom 3 år. och döms han på fler saker än det så kommer det massa rabatter och liknande så tiden blir inte så lång. men jag säger att han kommer få runt 3.5 år. tyvärr blir det nog inte mer än så, det är ett jäkla rabattsystem vi har i sverige.
Håller med. Men det beror på hur det går med wildcardet kring stämpling, då kan det bli några fler sköna år.
Citera
2025-03-31, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Vi kan inte tyda Jackes tystnad som medhåll åt någon av hans bröder. OM vi utgår ifrån att Jacke är lite smartare än Christofer så försöker nog Jacke vara tyst så långt han kan med underförstådd anledning av att han ser Jockes utsatthet och Christofers manipulativa beteende.

Jacke har växt upp med Christofer, de har starka band på det viset som påverkar. De verkar båda umgås med sina föräldrar iaf sporadiskt. Att då öppet hålla med Jocke fullt ut kan bli en psykologisk börda för tung att bära och då blir det lättare att ta på skygglapparna och bara hålla sig neutral. Det är nog av självbevarelse han isf gör så. Jag tror han kan bryta ihop totalt om han tvingas bryta med sin familj även om han ser vad de gjort fel.

Eller hur?!
Är förmodligen lättare att bryta med Jocke, för att få lugn på den fronten i alla fall. Från Chrippas håll alltså.
Citera
2025-03-31, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Håller med. Men det beror på hur det går med wildcardet kring stämpling, då kan det bli några fler sköna år.

den kommer han nog att åka på. det var ju polisen som anmälde det brottet själva. om dom inte hade sett att det var ett allvarligt brott så hade dom inte gått vidare med det. så antagligen har det funnits långtgående planer på att det skulle hända.
Citera
2025-03-31, 22:38
Avstängd
Citat:
den kommer han nog att åka på. det var ju polisen som anmälde det brottet själva. om dom inte hade sett att det var ett allvarligt brott så hade dom inte gått vidare med det. så antagligen har det funnits långtgående planer på att det skulle hända.
Ja precis. Och där verkar han inte vara ensam bland misstänkta, så blir intressant att följa. Det ligger väl i samma straffmängd som hans övriga brott han misstänks för, 6 månader till 6 år. Så han har några sköna år framför sig att fundera på vad fan han sysslat med, samtidigt blir det nog något år för övriga som numera är misstänkta i detta brott. Det vore trevligt.
Citera
2025-03-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Yep, det är lite det jag menar men du uttrycker det bättre. Jacke måste även ta hand om sig själv. Tror att Kräftans manipulationer kraftigt stört Jacke i hans bearbetning kring droger osv.

Jag tror på riktigt att Jacke är en bra kille men blir otroligt störd om det är turbulent kring honom, och där är Kräftan det äcklet den drivande kraften.

Hon gör väl sin grej till slut, åker till Malmö och återgår till det hon gjorde innan hon försökte komma in i Jockes värld (fanbrev via sin syster osv..), snacka om att dra nitlott. Fortsätter att mima till gangsterrap och annat idiotiskt som 14-åringar håller på med, trots att hon är 25.
Ja Jacke verkar ha fått dubbel dos empati, och Chrisofer ingen alls.
Eller en narcissist har empati bara om det gynnar honom, eller gäller honom själv. Han kan gapa om att han har empati för sitt barn men förstår inte hur empatiska handlignar ser ut så han ger godis och dyra kläder som bevis på att han bryr sig.

Ångerfull gråt lär komma när han inser vad han själv får lida och sona för, att andra lider rör honom inte i ryggen för hans hjärna är felkopplad så han kan inte sätta sig in i någona annans skor, han kan raljera om andras lidande om det skulle drabba tex hans föräldrar som han sätter på piedestal.

Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Eller hur?!
Är förmodligen lättare att bryta med Jocke, för att få lugn på den fronten i alla fall. Från Chrippas håll alltså.
Ja ur ren självbevarelsedrift så är det garanterat så.
Citera
2025-03-31, 22:52
Medlem
Citat:
Ångerfull gråt lär komma när han inser vad han själv får lida och sona för, att andra lider rör honom inte i ryggen för hans hjärna är felkopplad så han kan inte sätta sig in i någona annans skor, han kan raljera om andras lidande om det skulle drabba tex hans föräldrar som han sätter på piedestal.

Men som den han är, förstår han inte vad det han själv gjort, gör med hans föräldrar, hur udda de än verkar vara.. Precis allt, ligger på alla andra.
Citera
2025-03-31, 23:06
Avstängd
Citat:
Ja Jacke verkar ha fått dubbel dos empati, och Chrisofer ingen alls.

Klockrent beskrivet i så enkla ord. Precis så, tack.
Citera
2025-04-01, 01:40
Medlem
Citat:

Jag tänker också så kring stämplingen. Det ska bli intressant att se hur de ser på "medhjälparna".
Jag undrar ju också hur många personer allt som allt han har dragit in.

Undrar hur tankarna går när insikten slår till, om den gör det, att han faktiskt räknas som grovt kriminell numera.
Citera
2025-04-01, 03:31
Medlem
https://youtube.com/shorts/Z3AD87Inw6A?si=rhIP4c9pF9Mq3jpE
Och tösen är närvarande hör man i bakgrunden
Citera
2025-04-01, 03:39
Medlem
Jäklar det var en diger lista som gossen chrippa har samlat på sig genom åren på Expressen!undrar vad hans försvarare här på flashback anser som är riktigt störd.....Ja just det ja🤣🤣🤣🤣
Citera
2025-04-01, 04:30
Avslutad
Citat:
vad tror vi linnea kommer göra nu då? hon lär ju inte sitta och vänta några år på sin brokie till snubbe. han kommer ju knappt få nudlar i framtiden. och busskort kommer han ju få tigga till sig på socialkontoret. han kommer ju heller aldrig kunna äga något. det riktiga straffet börjar ju egentligen inte förrän han gjort sin tid på kåken. dom åren som jag gissar att han kommer att få lär ju vara rena semestern jämfört med vad han kommer bli tvungen till att göra när han kommer ut. 100% jobb på existens minimum. det är ingen rolig tillvaro. han får se till att njuta av maten han får närmaste tiden.

Han skulle kunna leva på socialbidrag utan att göra ngt jobb alls och samtidigt få in pengar på "side hustles" som han struntar i att redovisa. Visst, det är mot reglerna, men det lägger han nog ingen större vikt vid. Oavsett vilket finns det egentligen ingen poäng i att jobba för honom utifrån rådande betingelser, och det han bör göra är att ansöka om en skuldsanering hos kommunen för att få skulderna likviderade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in