Citat:
Ursprungligen postat av
Temporary5
Vi kan inte tyda Jackes tystnad som medhåll åt någon av hans bröder. OM vi utgår ifrån att Jacke är lite smartare än Christofer så försöker nog Jacke vara tyst så långt han kan med underförstådd anledning av att han ser Jockes utsatthet och Christofers manipulativa beteende.
Jacke har växt upp med Christofer, de har starka band på det viset som påverkar. De verkar båda umgås med sina föräldrar iaf sporadiskt. Att då öppet hålla med Jocke fullt ut kan bli en psykologisk börda för tung att bära och då blir det lättare att ta på skygglapparna och bara hålla sig neutral. Det är nog av självbevarelse han isf gör så. Jag tror han kan bryta ihop totalt om han tvingas bryta med sin familj även om han ser vad de gjort fel.
Yep, det är lite det jag menar men du uttrycker det bättre. Jacke måste även ta hand om sig själv. Tror att Kräftans manipulationer kraftigt stört Jacke i hans bearbetning kring droger osv.
Jag tror på riktigt att Jacke är en bra kille men blir otroligt störd om det är turbulent kring honom, och där är Kräftan det äcklet den drivande kraften.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chris.Hagen
vad tror vi linnea kommer göra nu då?
Hon gör väl sin grej till slut, åker till Malmö och återgår till det hon gjorde innan hon försökte komma in i Jockes värld (fanbrev via sin syster osv..), snacka om att dra nitlott. Fortsätter att mima till gangsterrap och annat idiotiskt som 14-åringar håller på med, trots att hon är 25.