2025-03-31, 21:50
Medlem
Finns det någon minister i regeringen som har en mindre betungande portfölj än Brandberg? Knappast. Som justitieminister hade hon inte pallat en vecka.
Citera
2025-03-31, 21:52
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
L är rejält på dekis ( ca 2.7 % ) och Johan Pehrson gör troligen ett försök att rädda vad som räddas kan.

Att Brandberg får gå är självklart efter att ha sysselsatt Säpo i flera år med att jaga bananer. Snacka om att ha gjort partiet till det största skämtet sedan Firma Ian & Bert.

Nytt av partisekreterare är väl ett försök till omtag och nystart. Dock får säkert den avgående nån annan post som tröst. Inte för att det lär hjälpa...

... rimligt att Pehrson går också tänker jag. Enda som kan rädda L är en ganska stor omsvängning.

Kanske man kan försöka vara liberaler på riktigt?
Citera
2025-03-31, 22:13
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Hon ser ut att vara mellan 9 och 11 år själv, i fejan åtminstone.
Det är väl det som gör att jag stör mig på henne, och så bananerna förstås.
Citera
2025-03-31, 22:18
Tre tunga liberaler lämnar sina poster – inom loppet av sex timmar.

Tumlar om rejält i partiet, återstår att se för det bättre eller sämre.
Citera
2025-03-31, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
... rimligt att Pehrson går också tänker jag. Enda som kan rädda L är en ganska stor omsvängning.

Kanske man kan försöka vara liberaler på riktigt?

Det är försent. Liberalerna har inte längre något existensberättigande i svensk politik; allt de säger sig stå för har andra partier redan bättre koll på. Nu kämpar de för att hitta en fråga som motiverar deras existens men det finns ingen. Särskilt som de inte kan räkna med samma omfattning av stödröster från moderater som inte vill riskera att SD blir större än M i nästa val genom att kasta bort en röst på L.
Citera
2025-03-31, 22:21
Medlem
Ganonitos avatar
Bra att banankärringen avgår. Nu förutsätter jag att hon i arbetslinjens anda inställer sig hos Arbetsförmedlingen nästkommande vardag och anmäler sig som arbetssökande för inte är det väl skillnad på folk och folk?
Citera
2025-03-31, 22:22
Medlem
Gaffelpärms avatar
Att L skulle självdö borde alla ha fattat när de lämnade M och Co och gav makten till Sossarna.
Citera
2025-03-31, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Finns det någon minister i regeringen som har en mindre betungande portfölj än Brandberg? Knappast. Som justitieminister hade hon inte pallat en vecka.
Där har du svaret. Hur stimulerande är det att jobba med jämställdhet? Egentligen. Ligger knappast i tiden. Och att ovanpå det hela tiden bli retad och misstänkliggjord för sin bananfobi som ingen psykolog lyckats bota. Inger inget förtroende i regeringskretsen. Förstår att hon vill bort.
Citera
2025-03-31, 22:32
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsaft69
Tre tunga liberaler lämnar sina poster – inom loppet av sex timmar.

Tumlar om rejält i partiet, återstår att se för det bättre eller sämre.
min första tanke var att hot ligger bakom - mörkertalet i detta är nog ordentligt högt.....bara misslyckade hot når offentligheten och vissa stannar hos polisen - vårt samhälle är sannerligen inte som förr
Citera
2025-03-31, 22:33
Medlem
Synd, det är ju ändå komik på hög nivå att SÄPO eller andra tjänstemän var tvungna att säkra att inga bananer är närvarande. Man kan ju bara spekulera i vad det symboliserar i hennes värld.
Citera
2025-03-31, 22:36
Medlem
NoTruces avatar
Bananer i all ära, men har ni inte funderat över hur jävla skrämmande det är att en politiker (tillika minister) kommer undan med att stå och tindra med ögonen som om någon lyste med en jävla ficklampa i öronen på henne och prata om "allas rätt att älska vem de vill" och "HBTQI-personers rättigheter", med tanke på den makt och den mängden skattepengar vederbörande sitter på? Varför utkräver ingen någonsin något jävla ansvar och ställer frågan: Vad. I. Helvete. Menar. Du? Det tycker jag är läskigare än fruktfobi.

Bra alltså att hon slutar. Allt som ger Korv-Johan migrän är också välkommet.
Citera
2025-03-31, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Där har du svaret. Hur stimulerande är det att jobba med jämställdhet? Egentligen. Ligger knappast i tiden. Och att ovanpå det hela tiden bli retad och misstänkliggjord för sin bananfobi som ingen psykolog lyckats bota. Inger inget förtroende i regeringskretsen. Förstår att hon vill bort.
Framförallt måste det vara oerhört jobbigt att vara liberal i en destruktiv stockkonservativ regering.

Jag är förvånad över att inte många hoppar av när man ser resultatet av skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in