2025-03-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikRodskagg
Enligt västliga medier (mediazona) ca 100k döda ryska soldater.

Enligt de flesta bedömningarna ligger de ukrainska förlusterna på över en miljon soldater.

Inte så konstigt då Rysslands övertag när det kommer till artilleri varit minst 1-7 om inte 1-10.
80%-90% av förlusterna i krig kommer från artilleri.

Ukraina har offrat 3-4 armeér i detta krig och har nu brist på manskap. Även om EU hade haft vapen att skicka så hade det inte hjälpt då det saknas soldater att använda dessa vapen. Därför Zelensky nu vill få europeiska soldater till Ukraina.

FAKTA inte önsketänkande.

ha ha 3- 4 arméer jo tjena Ivan, hur förklarar du att RyZZland då inte har uppnått ett enda krigsmål och en offensiv som går i snigelns fart, nej fan till och med slöare än en snigels fart.
Citera
2025-03-31, 21:10
Medlem
Citat:
Diktatorn i Kreml tänker åtminstone på sitt folk.
Jajamensan, hen har givit folket attraktioner som fältkrematorier, fått hela rysseriet utskrattat i omvärlden och förlorat alla rika kunder som tidigare köpte ryska råvaror. Men det klart, med alla stupade kan andelen ryssar med utedass pressas ner från 24 till 23%, bra för den miljonen som får tillgång till moderniteter, mindre bra för miljonen som fick provåka fältkrematoriet. Och barnamördare v.puttin har inte fått ut något av kriget, bara mer misär och mer fattigdom.
Citera
2025-03-31, 21:12
Medlem
Enligt flera Ukrainska bloggare, har inte dom i mitt flöde tyvärr, hävdas att Ukraina stöter från fyra håll nu, nämligen Kotlyne----Solone----Pishchane---Shevchenko, och drar inte sig GloboHomo-styrkorna ut från Vovkove kommer dom att bli helt omringade.

Troligen är dom nu avskurna från att få förnödenheter i form av vodka och tilltugg.

Det går rykten om att Ukraina har satt in en mycket kompetent commander i detta frontavsnitt.

Ett historiskt misstag att angripa Ukraina och tro man kan vinna.
Citera
2025-03-31, 21:13
Medlem
Citat:
Det är Väst som eskalerat till gränsen för kärnvapenkrig, inte Ryssland.

Personliga påhopp använder folk som inte har argument.
Ha lite bättre nivå, tack.

Citat:
Diktatorn i Kreml tänker åtminstone på sitt folk till skillnad från de diktatorer som sitter i Bryssel och som nu fängslar Le Pen och ligger bakom statskuppen i Rumänien.

*han tänker på den rikare delen av sitt folk.

Allt under medeklassen offrar han gärna för historien han beordrar krig för.
Citera
2025-03-31, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
ha ha 3- 4 arméer jo tjena Ivan, hur förklarar du att RyZZland då inte har uppnått ett enda krigsmål och en offensiv som går i snigelns fart, nej fan till och med slöare än en snigels fart.
Därför att det öppet proklamerade målet hela tiden varit att ta kål på Ukrainas armé, alltså inte civilbefolkningen, så att de till slut kollapsar helt.
Den typen av utnötningskrig förs bäst vid långa frontlinjer mestadels i glesbygd.
När väl ukrainska armén kollapsat är det fri lejd mot alla större städer i Ukraina.
Putin har nyligen hållt ett tal och hävdat att de nu är nära den punkten och att en stor slutoffensiv är att vänta framöver.
Vi får väl se om det verkligen blir så?
Men det är iallafall förklaringen eftersom du undrade.
Citera
2025-03-31, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Därför att det öppet proklamerade målet hela tiden varit att ta kål på Ukrainas armé, alltså inte civilbefolkningen, så att de till slut kollapsar helt.
Den typen av utnötningskrig förs bäst vid långa frontlinjer mestadels i glesbygd.
När väl ukrainska armén kollapsat är det fri lejd mot alla större städer i Ukraina.
Putin har nyligen hållt ett tal och hävdat att de nu är nära den punkten och att en stor slutoffensiv är att vänta framöver.
Vi får väl se om det verkligen blir så?
Men det är iallafall förklaringen eftersom du undrade.

Det är ren RyZZ propaganda att Ukraina ska ha förlorat 3-4 arméer.
Citera
2025-03-31, 21:41
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
-Oh my godness, pröva att öppna och läsa en historiebok som är skriven av akademiker och är erkänt accepterad av andra akademiker i stället för dom hemska omskrivningar till böcker ni använder er utav hemma i Ryssland.

Japp.
Dessa knäppgökar dyker upp med en viss regelbundenhet.
Mästrar och domderar.
Klagar på nivån och personliga påhopp.
Läser man historiken, som inte är jättestor, så ser man att eget råd är inte av något större värde.

Sedan kommer bonusen. Sovjet räddade USA 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Nåväl. Gjorde ett par intressanta iakttagelser ikväll om ekonomin.
Ryssland och Kina.
Ser inte bra ut.
I tråden Botten ur för rysk ekonomi.
Senast redigerad av Vodkasomsnus 2025-03-31 kl. 21:48.
Citera
2025-03-31, 21:45
Bannlyst
Citat:
Innan Ryssland invaderade så påpekade Putin att det är viktigt att man respekterar ukrainsk kultur.
Det låga antalet civila döda enligt västliga källor tyder på att Putin gått varsamt fram.

Ondskan hittar du i Väst där vissa jublar över döda ryssar, typ som i denna tråd. Ingen ryss jag någonsin träffat har jublat över döda ukrainare. Det är deras brödrafolk. Det är bara tragiskt det som händer.

Men hundratusentals av de vidriga ryzzfittorna åker gärna ner till Ukraina, enbart för nöjet att få skjuta ihjäl någon ur sitt "brödrafolk"? Dom åker ner, helt frivilligt, för att dom ska få våldta, tortera och mörda. Skjuta pensionärer, spräcka upp underlivet på en urkainsk flicka eller pojke.

Hur i helvete får du ihop den ekvationen, ditt vidriga as?
Citera
2025-03-31, 21:48
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Sedan kommer bonusen. Sovjet räddade USA 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

-Ja vad fan, ska man ljuga så ska man göra det ordentligt..

Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Nåväl. Gjorde ett par intressanta iakttagelser ikväll om ekonomin.
Ryssland och Kina.
Ser inte bra ut.

På det stora håller jag med dig (Jag tänkte skriva någonting i ekonomitråden) Men jag kan inte se att Kina anfaller Ryssland utan av det jag ser så kommer dom i sin enfald ge sig på Taiwan, så det kommer bli ett återupprepande av Ryssland ger sig på Ukraina misstänker jag.
Citera
2025-03-31, 21:50
Avstängd
Ryssland avancerar nu snabbare än någonsin under 2025, längst med hela fronten.

https://www.youtube.com/watch?v=0tnG0rRLy5Q

Mer i videon som går igenom de senaste avancemangen.

Nu när vi har det svart på vitt att detta var USAs krig, så ser vi ju tydligt hur mycket effektivare Ryssarnas konventionella krigsföring är jämfört med den klassiska Amerikanska, där man alltid möter shithole countries, och ändå inte lyckas vinna sina krig.

Det ger en liten fingervisning om vad som kommer att hända när EU ska skicka in sina sojapojkar, inklusive svenska sojapojkar in i striderna, för att rädda sitt misslyckade Ukraina-projekt.
Citera
2025-03-31, 21:51
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
-Ja vad fan, ska man ljuga så ska man göra det ordentligt..

På det stora håller jag med dig (Jag tänkte skriva någonting i ekonomitråden) Men jag kan inte se att Kina anfaller Ryssland utan av det jag ser så kommer dom i sin enfald ge sig på Taiwan, så det kommer bli ett återupprepande av Ryssland ger sig på Ukraina misstänker jag.

Nej att Kina skulle anfalla Ryssland tror inte jag heller.
Men däremot att man går in och sätter ner foten. Sluta stödja Ryssland, öppet.
Citera
2025-03-31, 21:55
Medlem
Man vet var dessa kommer att hamna desperationen för skyhöga förluster är uppenbar skiner rakt igenom.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1362454

Putin kallar in 160 000 värnpliktiga

Rysslands president Vladimir Putin har beslutat att kalla in 160 000 värnpliktiga för att fylla på i de militära leden, rapporterar AFP.

Män i åldern mellan 18 och 30 ska rycka in senast 15 juli.

Kreml lovar att de inte kommer att skickas i väg för att strida, men enligt Ukraina har man upprepade gånger tagit ryska värnpliktiga till fånga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in