2025-03-31, 20:09
Medlem
Sladdarens avatar
Detta har hänt mer än 2 ggr nu

Postnord har en förmåga att fördröja leveranser, fast de aviserar i sin eller min app och hemsida (som är knas) att paketet levererades ett visst datum fast det inte är sant och stämmer inte med verkligheten (har hänt flera ggr).

Paketet levereras oftast ett par dagar efter typ 3 dagar efter aviseringen och de missar totalt med att meddela en ochså om det via sms eller notifieringar eller via mail eller alla 3 fast allt är aktiverat för sånt informationsflöde till kunden som kunden aktiverat till korrekta uppgifter. Man får som oftast gå in på appen och kolla direkt utan en påminnelse före

Hur kan det komma sig att det ter sig så med deras administration och logistik är min enkla fråga ?

Postnord är väl kanske inte känd för att vara stabil ang sina åtaganden speciellt i vissa kommuner i landet, men inte överlag, men har ni upplevt detta ?
Citera
2025-03-31, 20:22
Medlem
Du hittar på. Appen fungerar klockrent varje gång för mig, och jag tar emot och skickar cirka 30 paket i veckan

Och varför har du ett frågetecken i din rubrik?
Citera
2025-03-31, 21:00
Medlem
MrDoomsdays avatar
Detsamma hände precis mig, jag fick ett meddelande förra veckan att det skulle levereras den 31:a, alltså idag, och idag när jag vaknade så stod det "levereras idag" men sedan när halva dagen gått utan att jag fått något så kollade jag appen igen och då stod det inte längre att det skall levereras idag, utan bara "på väg".
Citera
2025-03-31, 21:14
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
Detsamma hände precis mig, jag fick ett meddelande förra veckan att det skulle levereras den 31:a, alltså idag, och idag när jag vaknade så stod det "levereras idag" men sedan när halva dagen gått utan att jag fått något så kollade jag appen igen och då stod det inte längre att det skall levereras idag, utan bara "på väg".

Här hänt flera ser jag.. Ja, inte kan man lita på dagens postnord.
Citera
2025-03-31, 21:20
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren

Postnord har en förmåga att fördröja leveranser, fast de aviserar i sin eller min app och hemsida (som är knas) att paketet levererades ett visst datum fast det inte är sant och stämmer inte med verkligheten (har hänt flera ggr).

Paketet levereras oftast ett par dagar efter typ 3 dagar efter aviseringen och de missar totalt med att meddela en ochså om det via sms eller notifieringar eller via mail eller alla 3 fast allt är aktiverat för sånt informationsflöde till kunden som kunden aktiverat till korrekta uppgifter. Man får som oftast gå in på appen och kolla direkt utan en påminnelse före

Hur kan det komma sig att det ter sig så med deras administration och logistik är min enkla fråga ?

Postnord är väl kanske inte känd för att vara stabil ang sina åtaganden speciellt i vissa kommuner i landet, men inte överlag, men har ni upplevt detta ?

Har varit med om att meddelandet med tillhörande kod fastnat i skräppostfiltret ibland.

Så där måste man kolla. Utan den infon får man inte ut paketet, även om det är levererat.
Citera
2025-03-31, 21:42
Medlem
BlueBarrels avatar
Jag fick en avisering om att min vara var levererad. Men jag hittade ingen. jag gick och kollade hos de som min post ibland kommer fel till men inget där heller.
Klagade hos leverantören. dagen efter dök den upp i min låda.

Så det hade inte levererat den. De bara hävdade det tills bluffen genomskådades.
Citera
2025-04-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Har varit med om att meddelandet med tillhörande kod fastnat i skräppostfiltret ibland.

Så där måste man kolla. Utan den infon får man inte ut paketet, även om det är levererat.

Många skräppostfilter i sms lådan!
Citera
2025-04-01, 07:03
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyalfa164
Många skräppostfilter i sms lådan!

En del aviseringar kommer bara på mail.
Citera
2025-04-01, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren

Händer mig med ibland. Möjlig förklaring kan vara att den inte gick ner i brevlådan efter det att brevbäraren scannat paketet.
Citera
2025-04-02, 13:05
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Nä inget har fastnat för mig i nåt sorteringsfilter i mailen iaf
Citera
2025-04-02, 13:19
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Du hittar på. Appen fungerar klockrent varje gång för mig, och jag tar emot och skickar cirka 30 paket i veckan

Och varför har du ett frågetecken i din rubrik?

Hittar inte på. Felet kan ev bero på att man nyinstallerar appen på en ny telefon och då ska alla uppgifter matas in igen eller att man avinstallerat appen på en mobil och rensat alla data.

Det problemet ska ändå inte uppstå eftersom deras interna info om min användare ska sparas iaf och har sparats och bevaras och alla gångar av post ska loggföras i deras egna system pga bokföringen. Vill jag avsluta ett konto ska jag personligen logga in på postnord och radera kontot. Det ska kvitta om jag avinstallerar en mobil app eller nyinstallerar en mobil app av Postnord på en annan telefon.

Mobiltillverkarna vill gör det bekvämt att radera / AV installera en app på olika sätt så man ska tänka på det. När man AV installerar. Rensa bara cachen som värst om du ska radera viss data och rensa aldrig alla data om appen och sen avinstallera utan avinstallera bara som vanligt utan nån dataradering. Då raderar du kontot och dess inställningar liksom och historik
Även på en laptop inloggning plus mobilen
Citera
2025-04-02, 13:29
Medlem
Sladdarens avatar
Frågan är iaf varför PostNord skickar avisering eller loggför varan som levererad när den inte är det men att varan ändå dyker upp 2-3 dagar senare eller inte alls

Om grejen dyker upp 2 dagar senare (mer regelbundet) så undrar man ju varför man skulle få ett förhandsbesked på nåt som inte stämmer ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in