2025-03-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Lol om det är sanningen du vill försvara så är Sara fel häst att satsa på. Försök igen

Ok, vi försöker med sanningen: Varför är du så engagerad i att sänka Dumpen
Citera
2025-03-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Så länge gäddornas beteende inte är olagligt så får var och en tycka som de vill om dem samt behandla dem som de vill inom lagens gränser. De som går utanför lagens gränser ska naturligtvis straffas.

Var ser du folkdomstolen och pöbelväldet?

Ja, sadism är ju inte straffbart.
Folkdomstol och pöbelvälde är just det som du förespråkar och bekräftar ovan.
Citera
2025-03-30, 17:52
Medlem
Citat:
Nej. Jag och många med mig vill veta vilka som beter sig så här. Det innebär inte att jag trakasserar dem. Samhället i stort behöver få veta för att kunna ta ställning till åtgärder mot övergrepp över nätet.

Du menar de som är vanligast . Närstående och pojkvänner. Ja, har du nån idé om hur man ska komma åt dem??
Citera
2025-03-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Rättssäkerhet garanterar att sadister som du inte kan härja fritt. I en demokrati är det en vald folkförsamling som stiftar lagar, för att undvika folkdomstolar och pöbelvälde.

Kallar du även Aftonbladet för pöbelvälde och folkdomstol?
Max ägare har ju oxo anhöriga som drabbas, dom har ju oskyldiga anställda som även dom har familj som drabbas

Ska du inte starta en tråd om Aftonbladets "sadism"? 😅
Citera
2025-03-30, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SannaIVerkligheten
Jag håller med dig om att förövare ska straffas, men jag tycker inte att varken media eller privatpersoner ska ha rätt att utdöma och verkställa några straff. Vi har redan problem med gängkrig, skjutningar och sprängningar som bygger på den principen och det har knappast gjort samhället tryggare.

Hur ska de tillrättavisas då? Vi måste ju få tala om för dem att det de gör inte är ok. Detta har provats utan att exponera dem och det hjälper inte.

De enda gånger dessa ibland söker hjälp är när de blir avslöjade och överbevisade. Se bara hur de slingrar sig och ljuger i konfrontationerna. De jag stöter på i arbetet beter sig precis likadant trots överväldigande bevis. Det finns inte en chans att komma åt dem annat än med lagstiftning eller exponering. Just nu har vi bara exponering.
Citera
2025-03-30, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Kallar du även Aftonbladet för pöbelvälde och folkdomstol?
Max ägare har ju oxo anhöriga som drabbas, dom har ju oskyldiga anställda som även dom har familj som drabbas

Ska du inte starta en tråd om Aftonbladets "sadism"? 😅

På. vilket sätt är de folkdomstol och pöbelvälde ? Du får gärna förklara. Så media och nyheter är folkdomstolar?Vi kanske ska ha en lagstiftning som förbjuder medborgarna att titta på nyheter på TV. Ju mindre de vet desto bättre menar du??
Citera
2025-03-30, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Du menar de som är vanligast . Närstående och pojkvänner. Ja, har du nån idé om hur man ska komma åt dem??

Nu handlar ju denna tråden om Dumpen som mest arbetar med internetrelaterade övergrepp.
Lösningen på två problem är inte att blunda för ett av dem. Men det är du tydligen för korkad för att fatta.
Citera
2025-03-30, 18:04
Medlem
Citat:
På. vilket sätt är de folkdomstol och pöbelvälde ? Du får gärna förklara. Så media och nyheter är folkdomstolar?Vi kanske ska ha en lagstiftning som förbjuder medborgarna att titta på nyheter på TV. Ju mindre de vet desto bättre menar du??

Jag menar att dumpen gör sina avslöjanden på sitt sätt och Aftonbladet på sitt sätt
Citera
2025-03-30, 18:11
Medlem
Citat:
Så länge gäddornas beteende inte är olagligt så får var och en tycka som de vill om dem samt behandla dem som de vill inom lagens gränser. De som går utanför lagens gränser ska naturligtvis straffas.

Var ser du folkdomstolen och pöbelväldet?

Citat:
Ja, sadism är ju inte straffbart.
Folkdomstol och pöbelvälde är just det som du förespråkar och bekräftar ovan.

Det är inte pöbelvälde att ha en negativ åsikt om en gädda. Det är inte pöbelvälde eller någon "folkdomstol" att man undviker personer (t ex gäddor) som man inte tycker om.
Citera
2025-03-30, 18:11
Medlem
Citat:
Nu handlar ju denna tråden om Dumpen som mest arbetar med internetrelaterade övergrepp.
Lösningen på två problem är inte att blunda för ett av dem. Men det är du tydligen för korkad för att fatta.

För dig som finns det bara ett enda sätt att lösa problem på. I min värld är det inskränkt och odemokratiskt
Det är lönlöst och bortkastad tid att diskutera med en sann antidemokrat.
Håll dig till gemenskapen med dina antidemokratiska sadistvänner.
Du är inget annat än en vidrig sadist.
Senast redigerad av Takanashi 2025-03-30 kl. 18:18.
Citera
2025-03-30, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag menar att dumpen gör sina avslöjanden på sitt sätt och Aftonbladet på sitt sätt

Jag skiter i vad en hycklare som du tycker.
Citera
2025-03-30, 18:17
Medlem
Citat:
För dig som finns det bara ett enda sätt att lösa problem på. I min värld är det inskränkt och odemokratiskt
Det är lönlöst och bortkastad tid att diskutera med en sann antidemokrat.

En demokrati förutsätter yttrandefrihet.
Därför måste media få visa allt som är samhällsviktigt och sant (t ex gäddor och deras beteende).
Det är de som vill inskränka denna yttrandefrihet som är antidemokrater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in