2025-03-30, 13:23
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makeleringstejp
såså, dags att släcka ner Andrew Tate och växa upp kanske?
Hugo har helt rätt. Du å andra sidan har vuxit upp feministiskt skolad så din ryggmärgsskflex är boljsevikiska personangrepp och att idiotförklara dem med avvikande åsikter.
Citera
2025-03-30, 13:28
Medlem
TheGretaResets avatar
På 70-talet uppmuntrade feminister män att klä sig i velour. vilket dumma mesiga män gjorde.

Sedan ratade feministerna dessa män som partners.
Citera
2025-03-30, 13:30
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Står du för fel åsikter så ses du ofta som ett rövhål per automatik.

Ja, då är det ju fel kvinna för dig. Finns en kvinna för alla åsikter, men mycket lättare för alla inblandade om man är tydlig med det från början. Och ibland kan kvinnor uppskatta en viss motsättning åsiktsmässigt (men det kräver ju att man själv kan acceptera motsatsen i lika hög grad då).
Citera
2025-03-30, 13:31
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Omvänt gäller dock inte enligt min iakttagelse/erfarenhet.

Män gillar inte kvinnor som är tydliga och har integritet, är det det du menar?
Citera
2025-03-30, 13:47
Medlem
Saken som borde göras är att männen och kvinnorna i relationer ,pratar mer med varandra så de blir mer överens. Kvinnor måste veta vad män tycker och tvärtom.

Om de vet hur den andra resonerar och hur han/hon kom fram till det blir det lättare bli överens.
Citera
2025-03-30, 14:00
Medlem
TS - du kan ju inte prata för alla män. Inget är ett offer i sina relationer. Vi väljer alla våra partners. Det finns män som.ändå gillar att ha kvinnor som fixar och ordnar saker. Det är få män som egentligen trivs med veka älvor. Men här på flasback verkar det som att män vill leva med jättefeminina kvinnor i höga klackar, som är snälla, inte jobbar, inte pluggar, är oskulder, blir med barn och vill vara hemmafruar.

Men nej, män väljer inte det i verkligheten utan vill ha ganska starka stabila kvinnor i stabila skor som inte bryter ihop och kan ta tag i saker och ting. Det är ju så svenska män väljer när de vill kunna bo bra, satsa på sitt jobb, ha sitt fritidsintresse och familj.
Citera
2025-03-30, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Män gillar inte kvinnor som är tydliga och har integritet, är det det du menar?

Det verkar inte vara något krav om jag ser mig om bland släkt, vänner och bekanta.
Citera
2025-03-30, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
TS - du kan ju inte prata för alla män. Inget är ett offer i sina relationer. Vi väljer alla våra partners. Det finns män som.ändå gillar att ha kvinnor som fixar och ordnar saker. Det är få män som egentligen trivs med veka älvor. Men här på flasback verkar det som att män vill leva med jättefeminina kvinnor i höga klackar, som är snälla, inte jobbar, inte pluggar, är oskulder, blir med barn och vill vara hemmafruar.

Men nej, män väljer inte det i verkligheten utan vill ha ganska starka stabila kvinnor i stabila skor som inte bryter ihop och kan ta tag i saker och ting. Det är ju så svenska män väljer när de vill kunna bo bra, satsa på sitt jobb, ha sitt fritidsintresse och familj.

Nu gör ju du samma fel och talar för alla män och du refererar till din bild av verkligheten inte en absolut sann verklighet.
Senast redigerad av JqsClouseau 2025-03-30 kl. 14:10.
Citera
2025-03-30, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jaha, så alla dina förhållanden har varit så? Märkligt.

Det är faktiskt ganska vanligt, tyvärr.
Citera
2025-03-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Nu gör ju du samma fel och talar för alla män och du refererar till din bild av verkligheten inte en absolut sann verklighet.

Det är vad jag ser omkring mig och alltid gjort. I alla fall välmående medelklassområden. Personer som är 30 år och uppåt.

Män väljer inte att leva sina liv med veka violer. Det är en tydlig sanning. Sen ska man ju lyssna på varandra i en relation, kunna kompromissa. Det är nyckeln till långvariga relationet.

Svenska män är inte så veka som du framställer dem.
Senast redigerad av Tissetiss 2025-03-30 kl. 14:19.
Citera
2025-03-30, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Det är vad jag ser omkring mig och alltid gjort. I alla fall välmående medelklassområden. Personer som är 30 år och uppåt.

Män väljer inte att leva sina liv med veka violer. Det är en tydlig sanning. Sen ska man ju lyssna på varandra i en relation, kunna kompromissa. Det är nyckeln till långvariga relationet.

Svenska män är inte så veka som du framställer dem.

Det är fortfarande bara ditt perspektiv och ingen allmän sanning.
Citera
2025-03-30, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenenPaRyggen
Jag har tänkt i exakt samma banor som dig TS men är tyvärr inte lika bra på att uttrycka mig i skrift..

Frågan är om den här samhällsutvecklingen har kommit till medvetet eller omedvetet?
Tycker många kvinnor verkar sträva efter att höja kvinnors sexuella värde och samtidigt sänka mäns. Hela målet verkar vara - precis som du skriver - att män ska vara de som jagar och anstränger sig medans kvinnorna får ett stort utbud att välja från. På så vis får kvinnor makt att styra över mäns åsikter och värderingar - tycker du fel är du en "incel" och värdelös.

När kristendomen var utbredd i samhället tror jag knappast att vi såg samma problematik?
Och frågan i förlängningen blir ju hur detta påverkar samhällsutvecklingen?

Allt ska numera tolkas ur ett kvinnligt perspektiv och det katastrofala resultatet ser vi ju idag.
Sverige har gått från att vara världens bästa land till ett stort skämt i internationella sammanhang..

Vilka lösningar finns egentligen? Är Sverige kört?

Mäns sexuella värde är noll, har alltid varit noll och kommer alltid vara noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in