2025-03-30, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Rättssäkerhet gäller juridiska processer. Nu är dock äckelgäddornas beteende inte olagligt.
Då måste de tillrättavisas inom ramen för vanlig social kontroll, detta förutsätter att deras beteende uppmärksammas.

Gällande pressetik - Vad sägs om att försvara sanningen?
Det är essentiellt att media inte förhindras att visas verkligheten sådan den verkligen är.

Dumpens pressetik ska vi fans försöka undvika att ta upp då den diskussionen kan vi aldrig vinna. Det är ett trevligt initiativ som journalisterna Patrik Sjöberg och Sara Malika Nilsson sjösatte för några år sen och man sitter som klistrad. Smillas raket bara flög förbi alla konkurrenterna men som så skiter dom i en hel del också som andra är tvungna att ta hänsyn till.

Finns det något bättre än när det dykt upp en splitterny 5+ min lång freakshow på bloggen? Smilla Larsson har verkligen känsla för det här med underhållning när hon lyckats locka till sig 2,5 milj människor som bara vill ha mer av hennes vara. Om alla fans bara swishade 10 kr/var så är framtiden för showen säkrad, åtminstone ett par år med Patrik som kassör och han skulle uppskatta saldo 25 mille men folk är tydligen så jävla snåla.

Undra vad det blir för omstruktureringar på toppmötet i Allingsås 6/4? Det är seriös verksamhet det här.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2025-03-30 kl. 14:12.
Citera
2025-03-30, 14:06
Medlem
Citat:
Rättssäkerhet gäller juridiska processer. Nu är dock äckelgäddornas beteende inte olagligt.
Då måste de tillrättavisas inom ramen för vanlig social kontroll, detta förutsätter att deras beteende uppmärksammas.

Det är essentiellt att media inte förhindras att visas verkligheten sådan den verkligen är.

Lol om det är sanningen du vill försvara så är Sara fel häst att satsa på. Försök igen
Citera
2025-03-30, 14:14
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Tyvärr måste de hängas ut. Det enda som i viss mån stoppar förövare är ett straff. Eftersom de inte kan straffas via det legala systemet än så måste de straffas socialt. Detta visar statistiken och jag hanterar i mitt arbete både förövare och utsatta och kan bara konstatera att det verkligen är så.

Alla fiskare och finansärer av Dumpen behöver också hängas ut.
Citera
2025-03-30, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Ok, så fritt fram för alla dessa monster för att vi inte har proper lagstiftning för tillfället, vi som är emot att vuxna förgriper sig emot barn är okunniga dumskallar som inte förstår sig på demokrati, ja det är ju också ett sätt att försvara rätten att få förgripa sig emot barn, det är läskigt att läsa allt pedofilmaffian skriver, de försvarar sig själva och varandra oerhört intensivt, hänvisar i princip till att det är en mänsklig rättighet att få förgripa sig emot barn.

Kan du ens formulera i ord vad som behövs förändras med nuvarande lagstiftning för att den ska bli "proper"?

Har inte sätt någon som förespråkar övergrepp på barn. Men om ditt resonemang är att bara för att någon inte tycker som dig att lagen är fel så förespråkar man övergrepp på barn så ja, då är du en dumskalle.

Och sånna som dig gör allt för att eran favoritsadistporr ska få finnas kvar och inte kritiseras så du kan sitta i timmar och beskriva i detalj hur någon uthängds kön ser ut för dina lika "äcklade" sadistvänner. Sök vård.
Citera
2025-03-30, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SannaIVerkligheten
Jag håller med om att vi måste samarbeta för att skydda barnen, men att utgå ifrån att ett sätt är rätt och allt annat är fel skapar inga samarbeten. Det är i det här läget vi behöver ha gråskalorna för att hitta varandra och ta in nya perspektiv.

Jag blev utsatt för grova sexuella övergrepp som barn och jag är absolut emot pedofiler. Däremot är jag inte säker på att Dumpens metoder och verksamhet är rätt väg att gå för att skapa ett tryggare samhälle för barnen.

Du kommer snart blir varse att dumpenförespråkare inte är speciellt intresserade av att hjälpa några barn, dom vill bara att deras dagliga dos av sadistporr ska fortsätta trilla in så att dom kan få behålla den lilla sociala tillhörighet dom hittat i att äntligen ha någon i en värre sits än dom själva att sparka nedåt på.
Citera
2025-03-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Kan du ens formulera i ord vad som behövs förändras med nuvarande lagstiftning för att den ska bli "proper"?

Har inte sätt någon som förespråkar övergrepp på barn. Men om ditt resonemang är att bara för att någon inte tycker som dig att lagen är fel så förespråkar man övergrepp på barn så ja, då är du en dumskalle.

Och sånna som dig gör allt för att eran favoritsadistporr ska få finnas kvar och inte kritiseras så du kan sitta i timmar och beskriva i detalj hur någon uthängds kön ser ut för dina lika "äcklade" sadistvänner. Sök vård.

Kriminalisera att vuxna tar kontakt med barn i sexuellt syfte.
Du attackerar de som inte delar din uppfattning.
Min ståndpunkt är att barn inte skall behöva utsättas för övergrepp.
Citera
2025-03-30, 16:18
Medlem
Citat:
Kriminalisera att vuxna tar kontakt med barn i sexuellt syfte.
Du attackerar de som inte delar din uppfattning.
Min ståndpunkt är att barn inte skall behöva utsättas för övergrepp.

Grattis du beskrev just brottet grooming. Vilket redan är olagligt. Vill du försöka igen?

Skulle knappast kalla det attackera men jag har inga större problem att calla out idioter som kallar sina meningsmotståndare pedofiler bara för att dom är kritiska mot dumpen.

Och den ståndpunkten har nog samtliga i den här tråden, jag har inte sett någon som skrivit något annat.
Citera
2025-03-30, 16:41
Medlem
Citat:
Ok, så fritt fram för alla dessa monster för att vi inte har proper lagstiftning för tillfället, vi som är emot att vuxna förgriper sig emot barn är okunniga dumskallar som inte förstår sig på demokrati, ja det är ju också ett sätt att försvara rätten att få förgripa sig emot barn, det är läskigt att läsa allt pedofilmaffian skriver, de försvarar sig själva och varandra oerhört intensivt, hänvisar i princip till att det är en mänsklig rättighet att få förgripa sig emot barn.

Att vara kritisk till hur dumpen hanterar verksamheten är inte liktydigt med att man tycker att det ska vara fritt farm att utsätta barn för sexuella övergrepp eller att förövare inte ska lagföras samt dömas.
Du har än en gång visat prov på hur totalt infantil du är.
Citera
2025-03-30, 16:44
Medlem
Citat:

Rättssäkerhet garanterar att sadister som du inte kan härja fritt. I en demokrati är det en vald folkförsamling som stiftar lagar, för att undvika folkdomstolar och pöbelvälde.
Citera
2025-03-30, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SannaIVerkligheten
Jag håller med dig om att förövare ska straffas, men jag tycker inte att varken media eller privatpersoner ska ha rätt att utdöma och verkställa några straff. Vi har redan problem med gängkrig, skjutningar och sprängningar som bygger på den principen och det har knappast gjort samhället tryggare.

Men jag tycker det är viktigt och akut att införa ökade befogenheter för polis och åklagare att kunna samla in bevis och döma pedofiler till straff inom det officiella rättsväsendet.

Håller med dig till fullo.
Citera
2025-03-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Rättssäkerhet garanterar att sadister som du inte kan härja fritt. I en demokrati är det en vald folkförsamling som stiftar lagar, för att undvika folkdomstolar och pöbelvälde.

Så länge gäddornas beteende inte är olagligt så får var och en tycka som de vill om dem samt behandla dem som de vill inom lagens gränser. De som går utanför lagens gränser ska naturligtvis straffas.

Var ser du folkdomstolen och pöbelväldet?
Citera
2025-03-30, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Att vara kritisk till hur dumpen hanterar verksamheten är inte liktydigt med att man tycker att det ska vara fritt farm att utsätta barn för sexuella övergrepp eller att förövare inte ska lagföras samt dömas.
Du har än en gång visat prov på hur totalt infantil du är.

Nej. Jag och många med mig vill veta vilka som beter sig så här. Det innebär inte att jag trakasserar dem. Samhället i stort behöver få veta för att kunna ta ställning till åtgärder mot övergrepp över nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in