Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
Om du behöver en kvinna för att inte knarka ihjäl dig, vad tror du att det beror på?
En ack så delikat balans av lågt självförtroende och disciplin.
Jag kan vara öppen med att jag behöver bekräftelse för att må riktigt bra, och det här är en av de sätten.
Onlinespel är ju lite av en proxy för det där, men det har jag lessnat på uppe i vuxen ålder (spelar förstås lite grann, men kanske någon timme per vecka istället för flera dussin) då det är lite ytligt och inte ger mig samma resurser som jobb eller IRL-umgänge.
Att göra karriär är ett annat sätt, men det har helt ärligt inte gått så bra, trots en bredd tekniska utbildningar (ingen master eller så, men gymnasieutbildad inom både el och motormekanik, YH inom en nisch av byggteknik, och lite unikurser inom IT). Jobbar än idag inom lågkvalificerad vård, det brukade vara för att annat inte gick, men nu har jag varit här så länge att lönen och arbetsvillkoren är på en nivå som ingen annan kommer erbjuda mig.
Sen är det inte för inte man säger att knark är farligt, det har en väldigt speciell lockelse då kroppens endogena kemi inte alltid är vad man önskat vad den var på naturlig väg.
Men det här är ju problem som rätt många har, för jag är inte jätteunik på så sätt. Det kan vara riktigt svårt att hitta
bra bekräftelse på att man gör bra ifrån sig i det moderna samhället.
Tycka vad man vill om "manlig ensamhet" och sådant, men det finns många av alla kön och åldrar som är väldigt ensamma. Och det är väldigt naturligt att vilja ty sig till det motsatta könet, även om formen på relationerna kan annorlunda ut.