2025-03-30, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Jag kan minnas att vår granne brukade säga till pappa att han skulle kolla med "regeringen" redan på 70-talet när jag var barn. Vad jag kan minnas var det mamma och grannfruarna (alla hemmafruar) som skötte allt det sociala såsom födelsedagar, grannfest vid grillen hos någon, var familjen skulle fira semester. Männen gick till jobbet och kvinnorna tog hand om hemmet och familjen.

Jag bodde under många år (tills för ett par år sedan) i ett radhusområde där männen skulle kolla med "regeringen" så det verkar ju vara kvar som företeelse.

Fördelen med att fråga kvinnan något var att hon kunde ta ett beslut på stående fot om de t ex kunde komma över på grillat utan att kolla med "regeringen".

Haha, "regeringen"
det känner man ju igen.
Citera
2025-03-30, 11:11
Medlem
Citat:
För mig och barnen, men för exfrun var det skitsamma eftersom hon prioriterade sin karriär.
Va, tog hon inte sina 50%?
Citera
2025-03-30, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Va, tog hon inte sina 50%?

Jo men hon "smygjobbade" hemma, vilket vi var väldigt osams om. En karriärist... Duktig Flickadeluxe.
Citera
2025-03-30, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Män köper saker åt kvinnor, går ned på knä och friar för kvinnor, bjuder kvinnor på allt möjligt i nattlivet med mera. Många män mäter sitt eget värde i vad kvinnor tycker om dem och hur många kvinnor de får ligga med. Jag menar att det här är vad som gör män så maktlösa och följaktligen varför kvinnligt tänkande har fått löpa amok i PK-feminismens Sverige.

Många män är totala simpar som helt viljelöst har sista ordet i varje diskussion med sin fru eller flickvän. Dessa sista ord är "ja älskling" och likt en kuvad zombie går den svenske mannen med på allt möjligt bara för att bli omtyckt av kvinnan. Man kan fråga sig varför. Personligen tror jag att det har att göra med den "manliga" attityden att en mans värde mäts i om han får ligga eller inte. Man som får ligga är bra och beundransvärd; man som inte får ligga är föraktlig och en incel. Man kan dock fråga sig vad män egentligen tjänar på detta tänkande. För att få ligga som man så måste man ha en kvinna (om man nu inte är HBTI++) som går med på att ligga. Man kan förstås alltid diskutera om kvinnor ställer alldeles för orimliga krav på män för att få ligga, men det är i slutänden männen själva som väljer om de vill bli tofflor eller inte.

Sex med kvinnor är inte som vatten, syre eller kalorier. Man dör inte om man blir utan detta. Tittar man på hur många män beter sig så kan man dock lätt få det intrycket. Män går med på att acceptera kvinnors synsätt på världen, se på kvinnor som ofelbara prinsessor samt inte minst agera vita riddare som trycker ned män som går emot det rådande narrativet. Dessa vita riddare är dock inte mycket att hänga i julgranen, för en man som gör allt för något så simpelt som att få ligga är ändå inte mycket värd. Troligen är han svag i köttet även i många andra avseenden, och faller lätt för grupptryck.

På internet i olika diskussioner om dejting så finns det en massa betafjantar som försöker verka tuffa och skriva "klart att mannen ska betala". Varför detta är klart är dock oklart (om ordleken tillåts). Vad är det som säger att mannen ska betala för att kvinnan och mannen träffas och tar en fika till exempel? Bara för att de växte upp med en betafjant till pappa som alltid betalade, och inte vet bättre? Samma vita riddare kommer ofta till undsättning de få gånger en man vågar ha fräckheten att gå emot en kvinna i debatten.

Kanske beror det på bristande testosteron till viss del. Testosteron leder till att man blir mer frihetlig och mindre konformistisk. Våra dricksvatten är fullpumpade med östrogener, mycket av maten är också full av östrogener så många av de svenska männen är nästan någon form av transor ändå.

Hur många män skulle våga stå på sig mot en kvinna på Linkedin? Nästan alltid så är alla män jätterädda för drev, troligen för att dessa män är kraftlösa kontorsråttor som aldrig någonsin skulle orka med att bära stålbalkar på något bygge. Att bli av med kontorsjobbet skulle tvinga dessa betafjantar ut från sin trygga zon och ut i det okända. De skulle få jobba på platser där man man måste bära tungt, använda sina muskler och kanske till och med dö på jobbet. För min del skulle jag kunna jobba på ett ställe där döden stirrar mig i ögat, men jag skulle aldrig lägga dessa surt förvärvade pengar på en otacksam prinsessa på ärten som tror att hon ska få en massa gratisluncher bara för att hon har en fitta.

Det är lätt att bli arg på kvinnor, men i någon mån tycker jag att det är männen själva som bär skulden. När jag går på gym och tränar så är det nästan bara jag och en massa blattar där. Dessa är väl de enda männen i det här landet som har en ryggrad kvar och inte har blivit totalt förtofflade. Visserligen har de ofta en totalt efterbliven attityd i andra avseenden (vill börja bråka om man tittar på dem typ) men de verkar inte vara så totalt svaga och töntiga som svenska män. Själv skäms jag över att vara den ende svenske mannen där. De flesta andra svenska män i min ålder är väl fullt upptagna med att spela dataspel och smygkolla på porr eller blir hunsade av sin kvinna till att gå och handla onödig skit på IKEA.

Det finns inget så ostoppbart som en stark man som skiter i vad kvinnor tycker. Att söka kvinnors bekräftelse är många mäns akilleshäl, och nu verkar det som att fler och fler män inser detta, Många män spelade med i allt i från feminism och flyktingmottagande, officiellt för att de var "goda", men inofficiellt förmodligen för att de var så svaga i köttet att de var rädda för att deras sambo skulle sexstrejka om de hade fel människosyn. Vi ser hur bra det blev, och nu har framför allt fler och fler män börjat vakna upp från PK-fjantandet. PK-samhället gav oss vuxna män som lekte ensamkommande barn och en stor våg av gruppvåldtäkter. En och annan kvinna har väl också insett att detta kanske inte blev så bra som de trodde, och nu när SD är så stora så börjar det bli mer accepterat även bland kvinnor att gå utanför värdegrundskorridoren. SD är skit enligt mig, men det är en annan diskussion. Det som jag vill lyfta är den metapolitiska jordbävningen som har satts i rullning.

Diskussion:
Var tror du att Sverige skulle vara idag om män bara började acceptera att de inte behöver vara omtyckta av kvinnor?
Vad tror du händer när män uppmanar sina kvinnor att sexstrejka om de inte gillar läget?
Handlar den ökande gruppen med incels åtminstone delvis om att många män hellre är oknullade än att böja sig för kvinnors nycker?
Borde män vara mindre rädda för att bli incels?
Drivs vita riddare och manliga feminister av idealism eller är det bara ett simpelt trick för att få ligga?

Ni män som är rädda för vad frun/sambon/flickvännen ska tycka om ni vågar säga något hon inte gillar; är hon verkligen så bra i sängen att det är värt det?

Simpar kommer det alltid finnas mer eller mindre av, vilken belägg har du att dom skulle vara överrepresenterade i just Sverige, och att gemene man ger efter för sexstrejker från sin kvinna osv?
Tramstråd rakt igenom med påståenden tagna ur tomma intet.

Alla har ett bekräftelsebehov och de flesta tycker dessutom att sex är nice, så sex bidrar ganska mycket till ökad livskvalitet.
Jag är övertygad om att mannen som är nöjdast med sitt sexliv (och tillvaro i helhet) varken är en simp eller motsatsen incel dvs fanboy av våldtäktsmän som Trump och Tate. Däremot en kille med respekt både för sig själv och sin omgivning men som står för sina åsikter och kan sätta ner foten rejält när det behövs. Den killen klarar av att tänka själv och tar inte åt sig av muppiga influenser varken från höger eller vänster. Svårare än så behöver det faktiskt inte vara.
Citera
2025-03-30, 11:41
Medlem
Pungpuckels avatar
I alla år, i flera hundra år faktiskt, så har kvinnor haft en ställning i hushållet som mannen har behövt att rätta sig efter.
Förr var det vissa saker, nu andra, eftersom världen och sättet vi lever på förändras.

Klart att man säger ja älskling, när man t.ex har en bakplan, eller vill tysta ämnet snabbt.

Men det är sånt där finlir man lär sig med åren.
Citera
2025-03-30, 11:59
Medlem
Kottkompotts avatar
Mjae, personligen betalar jag gärna en del för frugan av flera orsaker.
Jag känner att jag får bidra, med lite mindre riskfaktor än att hantera allt det sociala (jag har svårt för stress och tänder allt för lätt till med ilska eller sarkasm inför barn, hatar det med mig själv).
Hon har mer tid för hälsan, hon är ju inte kärnfrisk.
Familjen behöver någonstans att bo, även när hon inte har pengar till hyran.

Det kan vara så enkelt, det behöver inte bara handla om att man gör allt för att ligga eller bli godkänd.
Sen finns ju lite av en faktor i det här med att "en man är vis i sina egna ögon".
Jag lever ett mycket bättre liv när jag söker hennes godkännande, för annars hade jag möjligen knarkat ihjäl mig för länge sedan, om jag ens hade börjat jobba heltid och haft råd med det då.

Nu är det förstås mer behovsartiklar än lyxartiklar jag betalar för, men jag har hört både en och två gånger att jag är en simp även för det.
Men det får vara så.
Är jag en tönt för att jag ger tak över huvudet till en familj som jag tycker om, och som behöver det, då är jag gärna en tönt.
Jag har inte alltid känt så, men det gör jag nu, och tror att det är den bästa inställning jag kan ha efter premisserna.

Det finns förstås aspekter som att alla relationer kan antas vara transaktionella i grunden och att man alltid bedöms efter vad man kan tillhandahålla, men det kommer jag ju inte ifrån oavsett var i världen jag mig vänder.
Senast redigerad av Kottkompott 2025-03-30 kl. 12:04.
Citera
2025-03-30, 12:02
Medlem
Så har det väl alltid varit
Man bestämmer själv hur mycket saker man vill ge och hur mycket tid det får ta
De är inte så att kvinnorna stjäl saker
Eller tvingar en att bekosta saker
Man kan alltid gå sin väg
Citera
2025-03-30, 12:13
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Du vet inte vad kvinnor går igång på. Därför är du arg.
Jag vet inte och jag bryr mig inte heller. Jag är arg på männen som är simpar.
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nej, kände mig alltid som en riktig karl när man ledde hem någon vinglig sötnos på höga klackar från krogen, och ju oftare det hände, ju mer karl kände jag mig som.
Med andra ord värderar du dig själv utifrån vad kvinnor tycker. Utan kvinnors gillande ser du dig som mindre värd eller i vart fall inte som lika mycket av en karl.
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Det var många ord för att säga "jag har uselt game"
Uselt game är att ha en ryggrad och säga nej till kvinnors nycker. Ja det har jag.
Citat:
När festen är som roligast och stämningen hög är det kvinnorna som skall "tänka på refrängen" och har beställt taxi utan att fråga gubben som får lomma med hem.
Alkohol sänker testosteronet så det är ju inte konstigt att svenska männen blir hanrejer. Förmodligen blir frugan knullad av någon gambiansk muslim i stället...
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Kvinnor gillar män som är tydliga, har integritet och står för sina åsikter samt inte beter sig som ett rövhål, är min erfarenhet.
Står du för fel åsikter så ses du ofta som ett rövhål per automatik.
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Jag lever ett mycket bättre liv när jag söker hennes godkännande, för annars hade jag möjligen knarkat ihjäl mig för länge sedan, om jag ens hade börjat jobba heltid och haft råd med det då.
Om du behöver en kvinna för att inte knarka ihjäl dig, vad tror du att det beror på?
Citera
2025-03-30, 12:31
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Om du behöver en kvinna för att inte knarka ihjäl dig, vad tror du att det beror på?
En ack så delikat balans av lågt självförtroende och disciplin.

Jag kan vara öppen med att jag behöver bekräftelse för att må riktigt bra, och det här är en av de sätten.
Onlinespel är ju lite av en proxy för det där, men det har jag lessnat på uppe i vuxen ålder (spelar förstås lite grann, men kanske någon timme per vecka istället för flera dussin) då det är lite ytligt och inte ger mig samma resurser som jobb eller IRL-umgänge.
Att göra karriär är ett annat sätt, men det har helt ärligt inte gått så bra, trots en bredd tekniska utbildningar (ingen master eller så, men gymnasieutbildad inom både el och motormekanik, YH inom en nisch av byggteknik, och lite unikurser inom IT). Jobbar än idag inom lågkvalificerad vård, det brukade vara för att annat inte gick, men nu har jag varit här så länge att lönen och arbetsvillkoren är på en nivå som ingen annan kommer erbjuda mig.

Sen är det inte för inte man säger att knark är farligt, det har en väldigt speciell lockelse då kroppens endogena kemi inte alltid är vad man önskat vad den var på naturlig väg.

Men det här är ju problem som rätt många har, för jag är inte jätteunik på så sätt. Det kan vara riktigt svårt att hitta bra bekräftelse på att man gör bra ifrån sig i det moderna samhället.
Tycka vad man vill om "manlig ensamhet" och sådant, men det finns många av alla kön och åldrar som är väldigt ensamma. Och det är väldigt naturligt att vilja ty sig till det motsatta könet, även om formen på relationerna kan annorlunda ut.
Senast redigerad av Kottkompott 2025-03-30 kl. 12:44.
Citera
2025-03-30, 12:58
Medlem
GertBennys avatar
Velourzombie var ett roligt uttryck, det ska jag börja använda. Ja men den typen av män TS beskriver är riktigt patetiska. Jag tycker personer överlag som verkligen suktar efter andra personers bekräftelse är patetiska. Vi alla vill ha/behöver bekräftelse i olika mängd, det vet jag, men det finns ju personer som går över lik för att få andra att gilla dem eller bli accepterade av sin omgivning, dessa är patetiska enligt mig. Nej integritet är det bästa en man kan ha.

Mesiga toffelmän som sittkissar på kommando och tar sin frus efternamn bör spärras in på mentalsjukhus.
Citera
2025-03-30, 13:06
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

Diskussion:
Var tror du att Sverige skulle vara idag om män bara började acceptera att de inte behöver vara omtyckta av kvinnor?
Vad tror du händer när män uppmanar sina kvinnor att sexstrejka om de inte gillar läget?
Handlar den ökande gruppen med incels åtminstone delvis om att många män hellre är oknullade än att böja sig för kvinnors nycker?
Borde män vara mindre rädda för att bli incels?
Drivs vita riddare och manliga feminister av idealism eller är det bara ett simpelt trick för att få ligga?

Ni män som är rädda för vad frun/sambon/flickvännen ska tycka om ni vågar säga något hon inte gillar; är hon verkligen så bra i sängen att det är värt det?

Vad är dina egna erfarenheter?
Eller har du inga?
Citera
2025-03-30, 13:13
Medlem
Jag har tänkt i exakt samma banor som dig TS men är tyvärr inte lika bra på att uttrycka mig i skrift..

Frågan är om den här samhällsutvecklingen har kommit till medvetet eller omedvetet?
Tycker många kvinnor verkar sträva efter att höja kvinnors sexuella värde och samtidigt sänka mäns. Hela målet verkar vara - precis som du skriver - att män ska vara de som jagar och anstränger sig medans kvinnorna får ett stort utbud att välja från. På så vis får kvinnor makt att styra över mäns åsikter och värderingar - tycker du fel är du en "incel" och värdelös.

När kristendomen var utbredd i samhället tror jag knappast att vi såg samma problematik?
Och frågan i förlängningen blir ju hur detta påverkar samhällsutvecklingen?

Allt ska numera tolkas ur ett kvinnligt perspektiv och det katastrofala resultatet ser vi ju idag.
Sverige har gått från att vara världens bästa land till ett stort skämt i internationella sammanhang..

Vilka lösningar finns egentligen? Är Sverige kört?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in