2025-03-28, 19:14
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Det är en semisyntetisk cannabinoid som är bygd på riktiga cannabionider men som har ändrats i laboratorium.

Spice så som ADB-4en-PINACA avser ämnen som efterliknar cannabinoider men som inte återfinns naturligt i cannabisplantan.

Jag förstår inte varför du fortsätter försöka förklara saker som jag redan vet, och som inte hör till mitt spörsmål. Enligt artikeln så har Tullverket beslagtagit THCNM-produkter från HERO som i själva verket innehöll den syntetiska cannabinoiden.

Och det är ju här det verkligen börjar bli knepigt, när man säljer något man påstår är en sak men som egentligen är något annat. I HERO's muskimolgrejer så är ju inte det verksamma ämnet muskimol heller, även om man ger sken av det. Istället innehåller de med största sannolikhet någon tryptaminanalog.

Det är så den här gråzonsbranschen fungerar och har gjort ända sedan starten. Man har ju verkligen lyckats den här gången dock, det hade inte varit lika lätt att få turkkioskerna att sälja vitt pulver med knepig kemisk formel...

Nu säljs de istället som vapes, buds och godis. Med det verksamma ämnet gömt bakom flashiga bokstavskombinationer. Precis som Spice påstods vara en örtblandning och Krypton ett kratomextrakt.

Hänger du med?!
Citera
2025-03-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Ja, vi är ju flera som hävdat att alla dess nya lagliga alternativ i själva verket bara är en ny spicevåg. I en mer rumsren förpackning.

Men många stenade nötter har motsatt sig detta och yrat om att det minsann handlar om helt naturliga fytocannabinoider. Och allt naturligt är ju bra!

Och så sitter de där och suger i sig helsyntetiska pulver samtidigt som de inte begriper ett jota! Vad fan tror ni döljer sig bakom den oändliga strömmen av flashiga bokstavskombinationer egentligen?

Fast THCP är en helt annan historia än denna kemikalie kompis.
Citera
2025-03-28, 21:43
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Fast THCP är en helt annan historia än denna kemikalie kompis.

Ja, det vet jag. Jag har inte påstått något annat. Har du svårt för att förstå skämt?
Citera
2025-03-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ja, det vet jag. Jag har inte påstått något annat. Har du svårt för att förstå skämt?
Om det var ett skämt så borde du lära dig att formulera skämt kompis.
Citera
2025-03-29, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Men nu är ju i alla fall alkohol laglig och knark är olagligt.
Ja, själva definitionen av slanguttrycket ”knark” är ju just illegal drog. Det är allt det betyder.
Det betyder alltså inte att drogen per definition är farligare än alkohol.
Citera
2025-03-29, 07:31
Medlem
Citat:
Jag förstår inte varför du fortsätter försöka förklara saker som jag redan vet, och som inte hör till mitt spörsmål. Enligt artikeln så har Tullverket beslagtagit THCNM-produkter från HERO som i själva verket innehöll den syntetiska cannabinoiden.

Och det är ju här det verkligen börjar bli knepigt, när man säljer något man påstår är en sak men som egentligen är något annat. I HERO's muskimolgrejer så är ju inte det verksamma ämnet muskimol heller, även om man ger sken av det. Istället innehåller de med största sannolikhet någon tryptaminanalog.

Det är så den här gråzonsbranschen fungerar och har gjort ända sedan starten. Man har ju verkligen lyckats den här gången dock, det hade inte varit lika lätt att få turkkioskerna att sälja vitt pulver med knepig kemisk formel...

Nu säljs de istället som vapes, buds och godis. Med det verksamma ämnet gömt bakom flashiga bokstavskombinationer. Precis som Spice påstods vara en örtblandning och Krypton ett kratomextrakt.

Hänger du med?!
Du hänger inte med iom att dom pratar om att dessa produkter som innehåller bla THCNM är besprutade med ADB-4en-PINACA.

Hänger du med?
Citera
2025-03-29, 09:27
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Du hänger inte med iom att dom pratar om att dessa produkter som innehåller bla THCNM är besprutade med ADB-4en-PINACA.

Hänger du med?

Då får du gärna upplysa mig om vad tråden och diskussionen handlar om.
Citera
2025-03-29, 14:01
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Det som är legalt i ett land är inte legalt här. Kan man ju tycka vad man vill om man det har inte med tullen att göra. I Thailand kan du ju få vad som helst via apotek om du betalar för ett recept.

Jag leker djävulens advokat här men Alvedon är en av de mediciner som har flest dödsfall och allvarliga förgiftningar med kroniska skador på lever som följd av överdoser. Därför finns Paracetamol idag bara i mindre förpackningar. Thylenol finns dessutom i mängder av versioner, flera av dem med både kodein och efedrin, båda substanserna receptbelagda (och svåra att få ut) i Sverige.

Det är ett helvete att få knarka lagligt i Sverige helt enkelt, om man inte går all in och siktar på LARO. Det var i alla fall frm tills nyligen bara att rulla in och bli heroinist på heltid om man "ville" det. Sjukt!
Nu handla det inte om vad och hur man kan köpa mediciner i thailand, utan vanliga alvedon, är ju ingen direkt dödsdrog.... Man vill ju inte ses som knarksmugglare av dödsdroger för att ta med sig huvudvärkspiller...

Men du menar att det dör fler människor av alvedon än knark, hm intressant syn du har....

Kritiken mot tullverket var sedan att hon/hen uttala att så även av thailändska produkter med deras statliga kvalitetsgaranti sågs som fejk, det är över hennes förmåga och en allvarlig kränkning mot statliga myndigheter i thailand...
Citera
2025-03-29, 14:40
Medlem
knarkadamuss avatar
Citat:
Ja, vi är ju flera som hävdat att alla dess nya lagliga alternativ i själva verket bara är en ny spicevåg. I en mer rumsren förpackning.

Men många stenade nötter har motsatt sig detta och yrat om att det minsann handlar om helt naturliga fytocannabinoider. Och allt naturligt är ju bra!

Och så sitter de där och suger i sig helsyntetiska pulver samtidigt som de inte begriper ett jota! Vad fan tror ni döljer sig bakom den oändliga strömmen av flashiga bokstavskombinationer egentligen?
100%. Vad det gäller THCNM så hittar jag ingen riktig information utöver AI-slask eller idioter som stoppar i sig skiten. Som med andra knasiga påhittade namn på marknaden så är det antagligen en redan olaglig produkt eller en spicevariant.

Har sagt det tidigare och kommer säga det igen: det är bara en tidsfråga innan någon dör av den här skiten.
Citera
2025-03-29, 16:04
Medlem
Citat:
Då får du gärna upplysa mig om vad tråden och diskussionen handlar om.
Tråden handlar om spice och inte om vad som står på förpackningen! Hur jävla korkad är du?!
Citera
2025-03-29, 17:40
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Tråden handlar om spice och inte om vad som står på förpackningen! Hur jävla korkad är du?!

"Vad som står på förpackningen"?...

Tråden handlar ju för fan om Tullverkets beslag av spice och tullverkets beslag bestod ju av just sådana förpackningar som påstås innehålla "naturligt förekommande cannabinoider"!

Så om du inte tycker att det rör tråden så är det nog dags att lägga ner alla alternativa cannabinoider. Du är ju för fan helt bränd.
Citera
2025-03-29, 17:47
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Verkligen. Fattar inte hur folk vågar köpa knark öht.
Speciellt de som köper kokain. De kan få lite vad fan som helst i påsen. Finns nog de som säljer med 0% kokain i sina påsar..
Jag blev blåst på fyllan i köpenhamn, en snubbe sålde en påse näsgodis men lyckades byta ut den innan jag fick den.
Så jag drog en saftig lina och det var 100% salt, fan vad det sved och näsan rann ett bra tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in