Citat:
Ursprungligen postat av
Xacoon
Det är en semisyntetisk cannabinoid som är bygd på riktiga cannabionider men som har ändrats i laboratorium.
Spice så som ADB-4en-PINACA avser ämnen som efterliknar cannabinoider men som inte återfinns naturligt i cannabisplantan.
Jag förstår inte varför du fortsätter försöka förklara saker som jag redan vet, och som inte hör till mitt spörsmål. Enligt artikeln så har Tullverket beslagtagit THCNM-produkter från HERO som i själva verket innehöll den syntetiska cannabinoiden.
Och det är ju här det verkligen börjar bli knepigt, när man säljer något man påstår är en sak men som egentligen är något annat. I HERO's muskimolgrejer så är ju inte det verksamma ämnet muskimol heller, även om man ger sken av det. Istället innehåller de med största sannolikhet någon tryptaminanalog.
Det är så den här gråzonsbranschen fungerar och har gjort ända sedan starten. Man har ju verkligen lyckats den här gången dock, det hade inte varit lika lätt att få turkkioskerna att sälja vitt pulver med knepig kemisk formel...
Nu säljs de istället som vapes, buds och godis. Med det verksamma ämnet gömt bakom flashiga bokstavskombinationer. Precis som Spice påstods vara en örtblandning och Krypton ett kratomextrakt.
Hänger du med?!