2025-03-29, 12:20
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Visst men det är historiskt sett, vi har ännu inget facit på den nuvarande inriktningen i Bajen då den bara är någon säsong gammal. Återkom om fem år eller så så får vi se. Ska ju också tilläggas att vi vann cupen -21 vilket ändå är senaste titeln bland Stockholmsklubbarna.

Säger inte att vår strategi nödvändigtvis skulle vara bättre än Berntsens i Gnaget och jag förstår att det är upprörd stämning i supporterleden men porrskådisen Jeremy Steele kan ju också vara en Messias, vem vet?
Håller med om att vi får se om några år men för mig är det nästan så att om er modell lyckas så dör fotbollen på ett högre plan. Bara räkna siffror, vägra ta in spelare som Vasic med hjärta och själ för klubben för att han inte passar den ekonomiska modellen. Sparka Mattiasson som lyckats fantastiskt för att han inte lyder analysverktygen. Krossa den moderna fotbollen, för fan.
Citera
2025-03-29, 12:37
Medlem
Citat:
Ahhh vilken underbar dag. Avspark gör allsvenskan även om vi spelar först imorgon och solen lyser över Sthlm och 14 grader varmt. Totalt kaos i Gnaget från ingenstans och sista finliret i fantasy. Btw, är det någon som har någon kul fantasy-liga att gå med i?

Snurra min jord igen
För allt vi drömde en gång
Allt som du gör blir till pärlor på min panna
Vilken färg har själen?

https://www.expressen.se/nyheter/sve...lan-en-gripen/
Citera
2025-03-29, 12:43
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Visst men det är historiskt sett, vi har ännu inget facit på den nuvarande inriktningen i Bajen då den bara är någon säsong gammal. Återkom om fem år eller så så får vi se. Ska ju också tilläggas att vi vann cupen -21 vilket ändå är senaste titeln bland Stockholmsklubbarna.

Säger inte att vår strategi nödvändigtvis skulle vara bättre än Berntsens i Gnaget och jag förstår att det är upprörd stämning i supporterleden men porrskådisen Jeremy Steele kan ju också vara en Messias, vem vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Vilka tog senast en titel av Hammarby och Aik?

Detta är bara urgulligt!

Och ändå käftar folk emot när jag säger att Stockholmsfotbollen är död?
Citera
2025-03-29, 12:43
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Snurra min jord igen
För allt vi drömde en gång
Allt som du gör blir till pärlor på min panna
Vilken färg har själen?

https://www.expressen.se/nyheter/sve...lan-en-gripen/
Hehe ja nu kör vi, redan rapporter i p4 radio stockholm om stora problem och kaos vid Odenplan (där MFF samlas tror jag). Blir en stökig helg i Hufvudstaden detta.

Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Tips på en dirty stream med ok kvalitet idag?
Fawanews lär sända, kvaliteten vet man dock inte i vanlig ordning
Citera
2025-03-29, 12:46
Medlem
trazkeis avatar
Den där tjommen Söderberg i AIK.

Citat:
- Jag behöver ta besluten över vad jag tror är bäst för AIK framåt. Sedan känner jag såklart stöttning från styrelsen.

- Men jag blir lite irriterad över den här geggan kring schismer. Det behöver inte vara mer dramatiskt än att vi har olika syn på saker.

Annons
Är det inte bättre att Söderberg lämnar sin post då? Med tanke på att det är Berntsen som höjt AIK under sin tid där? Hade jag suttit i AIK:s styrelse hade jag jag arbetat för att behålla Berntsen och skeppa Söderberg.
Senast redigerad av trazkei 2025-03-29 kl. 12:49.
Citera
2025-03-29, 12:48
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Den där tjommen Söderberg i AIK.

Är det inte bättre att Söderberg lämnar sin post då? Med tanke på att det är Berntsten som höjt AIK under sin tid där?
Är väl Söderberg som anställt två av sina barn i verksamheten också om jag inte minns fel? Nepotism går alltid före kompetens.
Citera
2025-03-29, 13:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Berntsen sitter säker. Klart det lockar för journalister att sprida skit utan verklighetsuppfattning.
Japp, märker det.
Citera
2025-03-29, 13:21
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Detta är bara urgulligt!

Och ändå käftar folk emot när jag säger att Stockholmsfotbollen är död?
Ändå sitter du där med din Bajenbild.
Citera
2025-03-29, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Håller med om att vi får se om några år men för mig är det nästan så att om er modell lyckas så dör fotbollen på ett högre plan. Bara räkna siffror, vägra ta in spelare som Vasic med hjärta och själ för klubben för att han inte passar den ekonomiska modellen. Sparka Mattiasson som lyckats fantastiskt för att han inte lyder analysverktygen. Krossa den moderna fotbollen, för fan.
Fel, Vasic värvades inte för att han drog korsbandet i sista omgången. Annars garanterar jag att han hade spelat i Bajen idag.
Citera
2025-03-29, 13:42
Medlem
AIPs avatar
Snälla plocka in Wesström.
Citera
2025-03-29, 13:47
Medlem
Pallestroms avatar
Arnor startar istället för Bolin.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag hoppas verkligen att Honkavaara spelar på detta sätt, då börjar man nästan snegla mot trepoängaren. Jansson går upp i dueller medan Rösler tar djup. Det kommer bli oerhört enkelt att avväpna er offensiv ifall detta är planen.

Nä, Botheim är en helt annan spelartyp gentemot IKT och erbjuder något helt annat som man inte kan få från IKT. Det vinnande målet mot Götet senast är ett lysande exempel på just detta, IKT hade aldrig varit involverad på det sättet.

Har inte Bolin tränat på som vanligt i tre dagar nu? Borde räcka gott och väl. Det som säger mot Ali är att det är sista dagen på fastan och Rydström har varit ute och sagt att man kommer ta det lugnt med både Haksabanovic och Ali på grund av det.

Sicken röra egentligen. Konstigt egentligen, styrelsen måste ha insett att det dragit iväg ordentligt samtidigt som det är dem som godkänt alla övergångar.

Deras tränare är borta innan sommaruppehållet.
Citera
2025-03-29, 13:55
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Fel, Vasic värvades inte för att han drog korsbandet i sista omgången. Annars garanterar jag att han hade spelat i Bajen idag.
Jag har för mig att det var nej från Hammarby redan innan just pga åldern och den ekonomiska modellen. Jag tror inte han hade spelat i Hammarby oavsett. Minns nån intervju med nån av de här data/ekonomi-nissarna i Hammarby som var väldigt skeptiskt till Vasic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in