2025-03-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortalitet

Jag vet inte varför du och andra ständigt försöker missuppfatta mig…

Aha! Den röda tråden är du! Ingen är förvånad mer än du. Väntat.
Citera
2025-03-27, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Aha! Den röda tråden är du! Ingen är förvånad mer än du. Väntat.
Haha nej den röda tråden är att inte kunna starta en riktig diskussion om trådens ämne. Man vågar inte visa att man inte är kunnig och kan presentera vetenskaplig fakta.

Varför inte bara starta upp en tråd om pair bonding annars? Jag kan också bidra med studier som visar att undantag finns. Autistiska personer har inte samma oxytocinfunktioner i hjärnan.

Men det blir ju svårt kanske om man inte kan rätt begrepp för receptorbindning? Om man har hämtat sin info från någon manosfärer, inte från pubmed.

Det gäller att inte generalisera så mycket och se allt i svartvitt. Det finns ju andra problembeteenden som folk ser genom fingrarna. Att ha barn t ex och ingå i nya relationer. Det är ett problematiskt beteende som var och varannan vuxen har idsg
Senast redigerad av Mortalitet 2025-03-27 kl. 17:56.
Citera
2025-03-28, 08:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
1) När en kvinna har sex med en man så knyter hon an till honom. Ju fler partners en kvinna har haft, desto större är risken att ett framtida förhållande inte kommer att hålla i längden.
2) Även om en kvinna teoretiskt kan ha sex hur många gånger som helst med olika män utan att få någon anknytning till dem, så är det ändå äckligt för mig som man att veta att andra män redan har varit och tömt sig i henne. Oavsett anknytning och risk att ett framtida förhållande inte håller, så vill jag inte vara tillsammans med en slampa som en rad av killar redan har brukat för sina behov. Känns riktigt sunkigt och äckligt att vara tillsammans med en använd, begagnad hona.

Allt detta håller jag med om. Plus alla sjukdomar som du kan få, fyfan säger jag bara.
Citera
2025-03-28, 11:40
Medlem
Citat:
Haha nej den röda tråden är att inte kunna starta en riktig diskussion om trådens ämne. Man vågar inte visa att man inte är kunnig och kan presentera vetenskaplig fakta.

Varför inte bara starta upp en tråd om pair bonding annars? Jag kan också bidra med studier som visar att undantag finns. Autistiska personer har inte samma oxytocinfunktioner i hjärnan.

Men det blir ju svårt kanske om man inte kan rätt begrepp för receptorbindning? Om man har hämtat sin info från någon manosfärer, inte från pubmed.

Det gäller att inte generalisera så mycket och se allt i svartvitt. Det finns ju andra problembeteenden som folk ser genom fingrarna. Att ha barn t ex och ingå i nya relationer. Det är ett problematiskt beteende som var och varannan vuxen har idsg

Eller så snackar du med din psykolog om sånt som endast handlar om dig.
Citera
2025-03-28, 11:41
Medlem
Citat:
Ska jag försörja och leva med en kvinna för resten av mitt liv, så måste hon vara värd det.

En gammal använd hona är inte det. Tänk att hon har ridit sig igenom 50 män. Och så står du där. Nummer 51 i led. Och nu när hon är gammal och sliten och så får du henne. Är man så sugen på att offra resten av sitt liv för det?

Jag är en framgångsrik alpha. Jag strävar efter resultat karriärmässigt, i gymmet, på bankkontot, osv. Varför skulle jag då sänka mina krav när det kommer till fruntimmer? Jag vill ha det bästa på alla plan i mitt liv.

Precis som en ny telefon är värd mer än en gammal använd telefon. Så är också en ny och fräsch kvinna det.

Du har en sjuk misogyn syn på kvinnor.
Att du ens utrycker dig med ord som "mint condition" om en kvinna säger allt om dig.

Du är ingen "alfa" utan en sjuk tönt.
Citera
2025-03-28, 11:46
Medlem
Run3s avatar
Citat:
1. Ja, detsamma gäller män! Män som anger att de vill ha variation är sådana man har stött på som har en flickvän där hemma!

Eller som sitter och försöker få kontakt med en tjej fast det är i en relation med någon annan!!! 🚩🚩🚩 🙅‍♀️ 🙅‍♀️ 🙅‍♀️ 😵 😵 😵

2. De flesta killar kommer inte i fittan. Men jag fattar att ni inte vill ha något där någon annans förhud har gnuggats. Jag tycker detsamma om att gnuggats i en fitta. Eller i ett rumphål. Mun är mer ok
Vart vill du komma? Jag skiter fullständigt i vad tjejer tycker. Gå till feministforumet om du i egenskap av kvinna vill höra vad andra kvinnor tycker om playboy-män. Skapa din egna tråd någonstans och diskutera dina spörsmål.

Det enda jag är intresserad av med min tråd är att höra vad andra män tycker om kvinnor som är oskulder eller slampor. Det är trådens frågeställning. Rubriken till tråden är t.o.m.:

"Hur viktigt är det i manosfären att tjejen är oskuld?"

Så jag skiter fullständigt i om det finns män som stöter på kvinnor som redan är i förhållanden. Ta det någon annanstans.

Och sen handlar det inte om att nödvändigtvis komma i fittan - det är bara en förenkling om du inte förstod det. Bara att mannen har varit där, mannen och kvinnan har älskat med varandra, de har haft orgasm, smekt och kysst varandra, sett varandra nakna, stönat och haft skönt. Allt det är äckligt. Jag vill bara ha en ren kvinna som inte har haft de upplevelserna med andra män, och som inte har blivit använd av andra män.

Vilket är vad jag har idag. Min fru har aldrig blivit dominerad av någon annan man än mig. Bara jag har erövrat henne och varit i henne. Därför kommer vårat förhållande troligtvis också hålla mycket längre: för hon har inte fått sin förmåga att knyta an till en partner förstörd genom att ha varit med en rad män innan mig.
Citera
2025-03-28, 16:50
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du har en sjuk misogyn syn på kvinnor.
Att du ens utrycker dig med ord som "mint condition" om en kvinna säger allt om dig.

Du är ingen "alfa" utan en sjuk tönt.
Vissa tjejer väljer att ha tjurring i näsan, och vissa män väljer bort dem p.g.a. det.

Vissa tjejer väljer att ha tatueringar, kort hår, feministiska åsikter och att röka och snusa, och blir bortselekterade p.g.a. det.

Och sen finns det tjejer som väljer att ligga runt och bete sig som degenererade slampor, och då finns det män som väljer bort dem p.g.a. det.

Jag är inte "misogyn". Tjejer får helt enkelt ta ansvar för sina livsval. Lever man som ett perverst äckel, så får man ta konsekvenserna av det.

Män har all rätt att välja bort tjejer med sexuell historik, precis som att män har rätt att välja bort tjejer med tjurringar, tatueringar, etc.
Citera
2025-03-28, 17:43
Medlem
Mycket viktigare än att hon är oskuld är att hon gillar dig.

Om hon ör oskuld och hatar män så är hon inte något bra ha en relation med.

Däremot om hon har varit sexuellt med några andra ,men ändå gillar dig ,så är det inte dåligt.

Det kan vara så att hon gillar dig mer ,genom att varit med andra eftersom hon tränat på vara nära någon och på så sätt fått upp sin egen gillande för närhet.
Citera
2025-03-28, 23:04
Medlem
Wrossmols avatar
Citat:
1) Alla har inte förmånen att kunna vara tillsammans med en oskuld. Bara eliten kan det.
2) Killen som är ihop med en slampa är förloraren. Han har inga bättre alternativ. Slampan har ridit sig genom livet, spenderat sina unga sexiga år med oräkneliga chads, och när hon blivit gammal och sunkig så stadgar hon sig med förloraren som får försörja henne.

Så bara eliten kan vara med oskulder? Haha, intressant självbild du har där. Låter mer som att du försöker rationalisera att ingen vettig kvinna vill ha dig – så du drömmer om en som saknar jämförelseunderlag.

Och förloraren är den som är med en kvinna som haft ett liv innan honom? Wow. Tänk att hela din självbild bygger på att kvinnan du är med aldrig tidigare fått uppleva njutning. Det låter inte som elit – det låter som en kille med så låg självkänsla att han bara kan hantera relationer där ingen kan jämföra honom med något bättre.

Men ja, fortsätt du att sitta och dagdrömma om din 'mint condition' och din exklusiva lilla värld där verkligheten aldrig får störa. Under tiden går resten av oss vidare och har faktiskt... kul. 😉
Citera
2025-03-29, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wrossmol
Så bara eliten kan vara med oskulder? Haha, intressant självbild du har där. Låter mer som att du försöker rationalisera att ingen vettig kvinna vill ha dig – så du drömmer om en som saknar jämförelseunderlag.

Och förloraren är den som är med en kvinna som haft ett liv innan honom? Wow. Tänk att hela din självbild bygger på att kvinnan du är med aldrig tidigare fått uppleva njutning. Det låter inte som elit – det låter som en kille med så låg självkänsla att han bara kan hantera relationer där ingen kan jämföra honom med något bättre.

Men ja, fortsätt du att sitta och dagdrömma om din 'mint condition' och din exklusiva lilla värld där verkligheten aldrig får störa. Under tiden går resten av oss vidare och har faktiskt... kul. 😉

Eliten har oskulder. De kan säkert skaffa det ty de har grova pengar som du kan drömma om.
Citera
2025-03-29, 09:06
Medlem
Citat:
Vissa tjejer väljer att ha tjurring i näsan, och vissa män väljer bort dem p.g.a. det.

Vissa tjejer väljer att ha tatueringar, kort hår, feministiska åsikter och att röka och snusa, och blir bortselekterade p.g.a. det.

Och sen finns det tjejer som väljer att ligga runt och bete sig som degenererade slampor, och då finns det män som väljer bort dem p.g.a. det.

Jag är inte "misogyn". Tjejer får helt enkelt ta ansvar för sina livsval. Lever man som ett perverst äckel, så får man ta konsekvenserna av det.

Män har all rätt att välja bort tjejer med sexuell historik, precis som att män har rätt att välja bort tjejer med tjurringar, tatueringar, etc.

Misogyni och sexism är att anse att där ska råda specialregler för kvinnor ex. att just kvinnor inte ska få lov ha relationer/ sex etc som de önskar. Medan män ska ha alla rättigheter till detta.
Vilket är på pricken det du uttrycker här....

Kvinnor och män äger båda en sexualitet, de har båda samma rätt att utöva den sexualiteten precis som de själva önskar och har behov av, utan att samhället eller det andra könet ska kritisera detta, det enda kritkvärda avseende sexualitet som är värt att kritisera är om man skadar en annan part.

Töntigheten här är att du är så blåst fördomsfull, okunnig och osäker själ att du seriöst fortsatt sitter och inbillar dig att en kvinnas tidigare sexliv på nått sätt skulle skada dig som man, vadå? hota dig? och din lilla kuk? din status?...göra att kvinnan är "förbrukad" "smustig" eller alla dessa töntiga hittepå som osäkra patriarkala män av din sort suttit och diktat ihop rakt ur det blå, eftersom ni inte klarar hantera att leva på samma villkor med en kvinna.
Din sort har helt enkelt inte stake nog att leva jämlikt med kvinnor, utan ni behöver samhällets stöd för att hålla kvinnor i bojjor, så ni ska få lov känna er stora och starka...

jag menar....
väx upp! vi lever 2025 och inte 1825.
Senast redigerad av Merapi 2025-03-29 kl. 09:16.
Citera
2025-03-29, 09:26
Medlem
Citat:
Vart vill du komma? Jag skiter fullständigt i vad tjejer tycker. Gå till feministforumet om du i egenskap av kvinna vill höra vad andra kvinnor tycker om playboy-män. Skapa din egna tråd någonstans och diskutera dina spörsmål.

Det enda jag är intresserad av med min tråd är att höra vad andra män tycker om kvinnor som är oskulder eller slampor. Det är trådens frågeställning. Rubriken till tråden är t.o.m.:

"Hur viktigt är det i manosfären att tjejen är oskuld?"

Så jag skiter fullständigt i om det finns män som stöter på kvinnor som redan är i förhållanden. Ta det någon annanstans.

Och sen handlar det inte om att nödvändigtvis komma i fittan - det är bara en förenkling om du inte förstod det. Bara att mannen har varit där, mannen och kvinnan har älskat med varandra, de har haft orgasm, smekt och kysst varandra, sett varandra nakna, stönat och haft skönt. Allt det är äckligt. Jag vill bara ha en ren kvinna som inte har haft de upplevelserna med andra män, och som inte har blivit använd av andra män.

Vilket är vad jag har idag. Min fru har aldrig blivit dominerad av någon annan man än mig. Bara jag har erövrat henne och varit i henne. Därför kommer vårat förhållande troligtvis också hålla mycket längre: för hon har inte fått sin förmåga att knyta an till en partner förstörd genom att ha varit med en rad män innan mig.

Och svaret är:

Det är jätteviktigt för många män i manosfären att kvinnor är oskulder...
detta för att kontrollera, förbjuda, begränsa, äga... just sexualiteten hos kvinnor för män, är ett av de mest effektiva sätten att förtrycka kvinnor på.

Och manosfären går liksom ut på mäns rätt att förtrycka kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in