2025-03-28, 21:52
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Nu verkar i princip alla instämma i att förhållanden med borderline tjejer är nästan identiska. Då verkar det ganska uppenbart hur sjukdomen uttrycker sig?

Själv kan jag bara hålla med TS et al. Borderlinare är som demonen succubus. De kommer suga ut varenda droppe av din livskraft efter att de har lyckats förföra dig.

Det är inte alls alla. Läs tråden så ser du ganska många olika åsikter.

Dessutom är personlighetsstörningar lika individuella som individer normalt är. Det finns högfungerande bdp lika mkt som det finns sådana som har suicidförsök varje dag.

Stop being narrow.
Citera
2025-03-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Japp och när man själv håller på att dö så kan man gå över lik..

Tro mig många med borderline har erkänt vad dom tyvärr medvetet gjort mot sina partners..

Du får Tro mig..

Är det så farligt att puddla om att Borderline varit elaka medvetet mot personer dom påstår sig älska ?

Tar det emot ?

Som jag skriver: då har de narcissistiska drag. Börja försöka att förstå detta nu.
Citera
2025-03-28, 21:54
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Nej...Jag vet

Den var borta ett tag

Just pga av att dom ansåg att man la den som slask när man inte var säker

Nej, sluta hitta på saker din jävla dåre.

Du kan ju presentera en källa som styrker att borderlinediagnosen är borttagen, om du vill bekräfta det du tror?

Jag säger återigen till dig att jag utfärdar dessa diagnoser dagligen som psykiater. Vem tror du har bäst koll här?
Citera
2025-03-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Som jag skriver: då har de narcissistiska drag. Börja försöka att förstå detta nu.

Leta då upp din renodlade borderline som inte gjort sina partners illa
Citera
2025-03-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Nej, sluta hitta på saker din jävla dåre.

Du kan ju presentera en källa som styrker att borderlinediagnosen är borttagen, om du vill bekräfta det du tror?

Jag säger återigen till dig att jag utfärdar dessa diagnoser dagligen som psykiater. Vem tror du har bäst koll här?

Jag synar dig vilken dag i veckan på att du isåfall inte är psykolog
Citera
2025-03-28, 21:57
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Du är för smart för denna tråd...

Tomaten fattar inte helt...

Martin som slog ihjäl Lotta R mådde dåligt pga svartsjuka och kontrollbehov ..

Tillslut slog han ihjäl henne...

Även mobbare i skolan sa man ofta mådde dåligt och därför mobbade andra...

Såklart visste skolmobbaren att detta var fel men eftersom han mådde dåligt så skulle andra också må dåligt..
Ja precis, alla kan må dåligt, ha en dålig dag, blivit dåligt behandlad eller ha en diagnos, men det ursäktar inte beteendet ändå. Ska man leva tillsammans med andra människor i samhället så får man ta ansvar för sitt beteende och inte skylla på sin diagnos.
Citera
2025-03-28, 21:58
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Jag synar dig vilken dag i veckan på att du isåfall inte är psykolog

Men presentera en jävla källa på att diagnosen är borttagen????

Jävla trästock.
Citera
2025-03-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det du beskriver är narcissister. Eller möjligtvis någon med borderline som har narcissistiska drag. Som manipulerar sin omgivning för att få som den vill.

Någon med borderline kan givetvis också bli helt knäckt om hon/han tror att partnern ska överge dem. Men deras "hot" om självmord är för att de ärligt känner att de vill dö. Och kan faktiskt följas av ett regelrätt självmordsförsök eller att de skadar sig själva på annat sätt. Om jag inte missminner mig så tar cirka 10% av de med borderline faktiskt livet av sig. Och betydligt många fler av dem gör självmordsförsök eller själv-skadar. För att de verkligen mår skit.

Som vi redan avklarat så finns det inga renodlade borderlinare utan de har alltid, minst, en annan diagnos. Borderlinare är narcissister precis som alla andra i kluster b.

Att någon med BPD mår dåligt, känner sig tomma, inte har ett konstant jag, svajande och starka känslor, är osäkra, har dåligt självförtroende är jag helt på det klara med men det rättfärdigare inte deras ytterst sviniga beteende. De bryter nämligen ned sin partner totalt. De är mästare på gaslightning, triangulering, "amnesia", lögner, halvsanningar och allt däremellan. Allt detta leder till att bryta ned sin pojkvän. Man är som levande död tillsammans med den som "älskar" en.

Siffran 10% stämmer.
Citera
2025-03-28, 22:01
Medlem
Citat:
Men presentera en jävla källa på att diagnosen är borttagen????

Jävla trästock.

Tro mig. .

Man har slutat använda borderline...

Sluta bara...

Är du psykolog på riktigt så vet du att många anser att det är en slask diagnos och därför ändrat från ett årtal jag inte minns
Citera
2025-03-28, 22:03
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Tro mig. .

Man har slutat använda borderline...

Sluta bara...

Är du psykolog på riktigt så vet du att många anser att det är en slask diagnos och därför ändrat från ett årtal jag inte minns

Jag behöver inte tro dig din jävla idiot, verkligenheten säger annorlunda nämligen.

Inget av det du skrivit stämmer öht, inga psykologer anser att det är en "slaskdiagnos", det är bara något du hittat på. Men det stämmer inte!

Så kryp till korset nu vettja.
Citera
2025-03-28, 22:04
Medlem
Citat:
Jag behöver inte tro dig din jävla idiot, verkligenheten säger annorlunda nämligen.

Inget av det du skrivit stämmer öht, inga psykologer anser att det är en "slaskdiagnos", det är bara något du hittat på. Men det stämmer inte!

Du verkar ha ett starkt behov att försvara dig ?

Lider du själv av Kluster B ?
Citera
2025-03-28, 22:07
Medlem
Citat:

Trots att denna diagnos, liksom andra personlighetssyndrom, är kraftigt ifrågasatt från många håll, inte minst inom anknytnings- och neuroinformerad praktik*, så väljer vi att använda termen ”borderline” då den fortfarande delvis används inom forskningen !

Saxat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in