• 1
  • 2
2025-03-26, 20:04
Medlem
Hej, har precis slutat med subutex efter flera mnaders bruk lg p 16 mg men trappade till slut ner till 2. Har dock riktigt ont i magen och r illamendet och spyr nr jag ter det jag undrar r om det finns specifika mediciner man kan ta mot detta? I vrigt knner jag ingenting knappt nn frossa ingen ngest ingen ledverk inga myrkrypningar ingenting.
Citera
2025-03-26, 20:12
Medlem
StonedMonkeys avatar
Postafen r ju mot illamende, vet dock inte hur bra det hjlper mot AT men finns receptfritt p apoteket kan vara vrt att testa
Citera
2025-03-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Postafen r ju mot illamende, vet dock inte hur bra det hjlper mot AT men finns receptfritt p apoteket kan vara vrt att testa
Tack fr tipset. Har testat postafen men dock utan effekt.
Citera
2025-03-27, 16:08
Medlem
Ingen som vet ngot effektivt??
Citera
2025-03-27, 17:35
Medlem
-charliesheens avatar
Nej men lter ju som typiska symptom nr man slutar med opi. Illamendet och det lr g ver snart, s som du beskriver situationen. Men grs annars?
Citera
2025-03-28, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Nej men lter ju som typiska symptom nr man slutar med opi. Illamendet och det lr g ver snart, s som du beskriver situationen. Men grs annars?
Har testat att anvnda mig av grs men det hjlper ingenting. Tnkte mer om det fanns specifika mediciner mot just illamendet och magsmrtorna knns som kramp typ
Citera
2025-03-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tabbe1234
Har testat att anvnda mig av grs men det hjlper ingenting. Tnkte mer om det fanns specifika mediciner mot just illamendet och magsmrtorna knns som kramp typ

Har du provat imodium? Det finns receptfritt p apotek mot diarr och det r en opioid men den ger inga skna knslor. Men den tar bort en del av obehagen nr du slutar med opiater.
Citera
2025-03-28, 16:00
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:

OK skumt, inget jag upplevde sjlv nr jag slutade med sub. Inte speciellt mkt illamende heller vad jag minns. Mkt annat av det vidriga dock.
Citera
2025-03-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Har du provat imodium? Det finns receptfritt p apotek mot diarr och det r en opioid men den ger inga skna knslor. Men den tar bort en del av obehagen nr du slutar med opiater.
Ja jag har provat och det funkar ju mot diarre men inte smrta och illamende. Tack end fr tipset.
Citera
2025-03-28, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
OK skumt, inget jag upplevde sjlv nr jag slutade med sub. Inte speciellt mkt illamende heller vad jag minns. Mkt annat av det vidriga dock.
Okej sknt. Jag upplevde dock ingenting av dom andra symptomen ssom frossa feber frkylning osv
Citera
2025-03-28, 18:47
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ja jag har provat och det funkar ju mot diarre men inte smrta och illamende. Tack end fr tipset.
Ta dig till en vrdcentral, s du blir underskt. Behver ju inte ndvndigtvis vara relaterat till ditt tidigare missbruk.
Citera
2025-03-28, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Ta dig till en vrdcentral, s du blir underskt. Behver ju inte ndvndigtvis vara relaterat till ditt tidigare missbruk.
S kan det absolut vara men med tanke p att uppstod 3 dagar efter jag slutat med subutex s antar jag att det r rimligt. Plus jag provade ven ta riktigt lite subutex typ 0.2-0.4 mg och symtomen frsvann
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in