2025-03-28, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Tack!

Till dokument-autisterna i tråden:
Linköpings TR B 5294-24 Dagboksblad 2025-03-28
https://pixeldrain.com/u/gkjJ1A7E

Tack!
Innan detta är över kommer högen av dagboksblad ligga i klass med telefonkatalogen som fanns innan internets inträde i människans liv.
Citera
2025-03-28, 18:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Jag tycker att om man av någon anledning måste sätta allting i varsin vågskål så är beställning av grov misshandeln mycket värre.

Nu tycker inte jag att man behöver det utan om det skett övertramp från något håll så är självklart inte det ok. Men jag diskuterade just stämplingen så ser inte varför man måste blanda in andra saker i den diskussionen. Om man nu inte tycker att det är fullt normalt beteende att beställa en grov misshandel för att man blir provocerad.

Om du läser lite viktimologi så förstår du varför rätten kommer att ta in i bedömningen att Jocke gjort sig själv till ett ett högrisk brottsoffer genom sitt handlande.

Inte för att ogiltigförklara själva stämplingen utan för att förmildrande omständigheter i regel ker straffvärdet.

Men nu är vi inte där än utan det pågår en brottsutredning och då sätter man en rubricering som ger tillgång till rätt resurser.

Vi får se vad polisutredningen ger.

Sedan finns det rättsfall gällande stämpling där rätten ogillat åtalet och det finns rättsfall där det dömts.

Det är verkligen inget självklart i det här fallet av det vi tror att vi vet.

Trevlig helg på er - nu drar jag till norska fjällen för lite skidåkning.
Citera
2025-03-28, 18:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Nja, jag vet att de går att bli släppt, blev gripen för förberedelse till mord och grovt hemfridsbrott hade gett ungefäre 10 år, fick sitta 30 timmar sen släpptes jag, han är ju inte farlig på de sättet så att säga...
Då räckte det ju inte till häktning och du släpptes därför. Här har det redan räckt till häktning och uppepå det tillkom misstanke om försök till våldsbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
Varför blir han inte släppt? Är ju oskyldig….enligt ”Micro”
Var har jag påstått att han är oskyldig?
Jag har inte uttalat mig i den frågan alls.
Citera
2025-03-28, 18:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Du får smaka på ditt eget sätt att argumentera. Så där har du hållt på hela tiden själv. Visst är det enerverande?
Nej, det har jag inte. Jag har inte diskuterat badkar med dig för att sedan säga att du gillar hästar om du inte har uttryckt det.

Citat:
Jag tänker på det där med stämplingen som du hela tiden förminskar. Varför gör du det?
Tror du att Chrippa har börjat nämna namn nu då det verkar vara flera inblandade?
Har polisen hittat något i Chrippas mobil nr 2 som visar att det är fler än Chrippa och den som skulle begå brottet inblandade?
Var förminskar jag den`
Nej, jag tror Jocke angett namn och man har utgått från det utredningen.
Varför frågar du mig om utredningen. Du och "muttan" låtsas ju ha direktinsyn ända in i förhörsrummet.
Citera
2025-03-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Vi har ju inte nämnt något om inspelning i våra inlägg.
Bra att han blev fortsatt häktad iaf så vissa familjer får lite frid.

Nä det har vi inte. Så mycket vet jag i varje fall.

Ja bra! Både för att vissa familjer får vara ifred av honom i varje fall.
Han kan sitta där tills åtal har börjat och straff är bestämt.
Citera
2025-03-28, 18:36
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är ett kvitto på att han tog ett steg tillbaka för att de inte skulle kunna hävda samarbetssvårigheter.

Jag tycker det mest det är ni som hulkgråter över honom faktiskt.
Vilken normalt funtad förälder avsäger sig vårdnaden av sitt eget barn?
Citera
2025-03-28, 18:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Vilken normalt funtad förälder avsäger sig vårdnaden av sitt eget barn?
Ganska många faktiskt.
Jag vet flera tvister som slutat med att den ena föräldern trätt tillbaka för att man ska kunna normalisera tillvaron för barnet.
Citera
2025-03-28, 18:41
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Ja, det objektiva oraklet menar du? Som påstår att Chrippa aldrig har gjort något fel och är en kanonförälder?
Märkligt vilken otur Chrippa har, som blir falskt anklagad hela tiden, blir av med vårdnaden för sitt barn och får sitta i häktet. Han har väl haft sönder en spegel antar jag med den oturen 😄
Han har verkligen haft otur, med allt. Det är fler som kommer ha otur kring detta.
Citera
2025-03-28, 18:45
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ganska många faktiskt.
Jag vet flera tvister som slutat med att den ena föräldern trätt tillbaka för att man ska kunna normalisera tillvaron för barnet.
Nu är du där med din "statistik" igen....många i förhållande till vad? Många i din bekantskapskrets eller många rent procentuellt av föräldrar i Sverige?
Är det fler eller färre än dem som brukar dra ut tänder på sina småbarn?
Citera
2025-03-28, 18:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Nu är du där med din "statistik" igen....många i förhållande till vad? Många i din bekantskapskrets eller många rent procentuellt av föräldrar i Sverige?
Är det fler eller färre än dem som brukar dra ut tänder på sina småbarn?
"Ganska många" är inte statistik, det är en allmän uppskattning av något.
Hade jag velat utgå från statistik så hade jag gjort det.
Citera
2025-03-28, 18:50
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Nu får den där åklagaren gärna jobba på lite, fram med åtalet tack!
Varför? Hoppas dem förlänger och förlänger och gör en gedigen utredning.
Citera
2025-03-28, 18:55
Medlem
manana1s avatar
Citat:
"Ganska många" är inte statistik, det är en allmän uppskattning av något.
Hade jag velat utgå från statistik så hade jag gjort det.
Helt fel. ..det är ingen allmän uppfattning att ganska många föräldrar avsäger sig vårdnaden eller att det är vanligt att små barns tänder dras ut. Det är din uppfattning. Och din uppfattning är ju helt skev...
Återkom gärna med statistik som som visar hur vanligt det är att föräldrar avsäger sig vårdnaden av sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in