Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-03-28, 07:00
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Mitt i natten kastade någon in en molotovcocktail i moskén på Dalaberg i Uddevalla kommun.

Två personer som redan befann sig på platsen lyckades släcka branden innan den hann sprida sig.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ke-i-uddevalla

Jahaja, och vad tror Flashen om det här då?
Citera
2025-03-28, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Oj då. En molotovcocktail. Det var nog ändå en tidsfråga tills något sådant här skulle hända. Någon typ av attack mot en Moské kunde man förvänta sig, som en hämndaktion för att ''alla'' muslimer i Sverige terroriserar och skapar elände.

Nu kommer människor som gillar kaos och attacker, skapa någon typ av attack tillbaka och kalla sig själva för muslimer + kalla aktionen för protest och få muslimer/Islam att ha ännu sämre bild.

Nu när detta har hänt, kommer säkert en annan ta efter och göra likadant, fast med fler molotovcocktail eller skjutning mot Moské eller till och med skjutning mot muslimer.

Kommer bli snart bli inbördeskrig i landet, om det sker attacker fram och tillbaka. Jag vet inte om inbördeskrig, men attack tillbaka lär det ske.

Attack mot en kyrka kanske?
Citera
2025-03-28, 07:20
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
01:47 Uddevalla, brand
Vi får larm om att någon har hällt brännbar vätska i en moské på Lövskogsgatan och sedan tänt på. Gärningspersonen försvinner sedan från platsen. Personer på plats släcker branden. Polis kommer till platsen och söker i området med bland annat hund, men utan att hitta någon misstänkt. En anmälan om mordbrand är upprättad. Inga uppgifter om personskador.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...gotalands-lan/
Citera
2025-03-28, 07:26
Medlem
One2Manys avatar
Det är väl som med alla andra "mordbränder" riktade mot Moskéer: antingen tuttar de på själva för att få sympatier, eller så är det något huckle som glömt en kastrull på spisen
Citera
2025-03-28, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Hm.. Två personer befann sig i lokalen, mitt i natten, och städade? Och någon försöker sätta eld på lokalen (trots att det nog var uppenbart att folk var där inne)?

Det här låter som en eskalering av en konflikt tycker jag. Någon i moskéns ledning har trampat fel person på tårna, eller kanske blivit indragen i en gränskonflikt. Någonting sådant kanske? Känns inte som att någon ljusskygg tomte med avsky för islam skulle våga sätta eld på byggnaden om den var upplyst och det var människor där inne. Gängkriminella däremot skiter bevisligen fullständigt om oskyldiga dör.
Citera
2025-03-28, 07:42
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Hm.. Två personer befann sig i lokalen, mitt i natten, och städade? Och någon försöker sätta eld på lokalen (trots att det nog var uppenbart att folk var där inne)?

Det här låter som en eskalering av en konflikt tycker jag. Någon i moskéns ledning har trampat fel person på tårna, eller kanske blivit indragen i en gränskonflikt. Någonting sådant kanske? Känns inte som att någon ljusskygg tomte med avsky för islam skulle våga sätta eld på byggnaden om den var upplyst och det var människor där inne. Gängkriminella däremot skiter bevisligen fullständigt om oskyldiga dör.

Eller så har de iscensatt det själva..
Citera
2025-03-28, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Eller så har de iscensatt det själva..
Ja, men jag tänker att det vore ju synnerligen korkat att göra det om det finns kameraövervakning:

Citat:
– Men vi har vidtagit en hel del utredningsåtgärder, bland annat tagit in kameramaterial, säger Morten Gunneng.
(Från länken i trådstarten)

Jaja, vi får väl se! (Eller inte se, om man hellre vill sopa under mattan )
Citera
2025-03-28, 07:59
Medlem
Citat:
Ja, men jag tänker att det vore ju synnerligen korkat att göra det om det finns kameraövervakning:

(Från länken i trådstarten)

Jaja, vi får väl se! (Eller inte se, om man hellre vill sopa under mattan )
Är inte muslimer synnerligen korkade?
Citera
2025-03-28, 08:02
Medlem
Alltid så roligt att se flashbacks omotiverade hat mot muslimer. "Dom har tuttat på det själva eller glömt en kastrull på spisen", vem fan lagar mat med molotov cocktails?
Citera
2025-03-28, 08:12
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:

Och vad ska städerskor som jobbar för en minumullön ha med gängkriminella att göra? Nej, det finns effektivare sätt att ge sig på någon än att kasta in en molotov i en moské. Om en Andersson kan gå in på en skola och börja skjuta på folk mitt på ljusa dagen varför skulle inte någon våga kasta in en molotov mitt på natten p.g.a hatiska motiv?
Senast redigerad av xXEmMEXx 2025-03-28 kl. 08:19.
Citera
2025-03-28, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Och vad ska städerskor som jobbar för en minumullön ha med gängkriminella att göra? Nej, det finns effektivare sätt att ge sig på någon än att kasta in en molotov i en moské. Om ett ljushuvud kan gå in på en skola och börja skjuta på folk mitt på ljusa dagen varför skulle inte någon våga kasta in en molotov mitt på natten p.g.a hatiska motiv?
Tror nog inte städerskorna sitter i ledningsgruppen (men vem vet?) Nej men precis, han som sköt i skolan hade ju ett stort agg riktat mot 'socialen' även om vi nog aldrig kommer få veta vad som egentligen drev honom. Denne förmodade mordbrännare hade kanske en personlig vendetta mot moskén, en person som arbetar för den, eller så kan det varit ett hatbrott. Vi får se vad utredningen kommer fram till helt enkelt.
Citera
2025-03-28, 08:41
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Vilken sekt tillhör moskén? Det är vanligt med konflikter mellan olika muslimska sekter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in