2025-03-27, 21:48
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Haha, jag skulle ALDRIG vilja vara hemmafru åt en man med låg eller medelinkomst. Gå runt och slava som någon jävla hushållerska. Har du inget eget driv i livet eller? Ska jag vara hemmafru ska det vara en RIK man. Då är mitt uppdrag slutfört: att mina barn kommer växa upp rikt. Och jag själv kommer ha det gott såklart.

Problemet är att du vill ha en stabil relation, med en rik man, som förmodligen inte ska ha barn sen tidigare (?), som du också är mycket kompatibel med och även attraherad av honom förstås.

Inget äktenskapsförord för att det är "oattraktivt". Han ska helst vara en amerikan och ge dig och dina barn ett framtida lyxliv. Du är 30 år gammal.

Du vet, man får tyvärr sällan allt man önskar sig i livet. Jag vill inte slå ner dina drömmar, men det låter lite orealistiskt?

Om vi säger så här, vad gör du konkret för att träffa en sådan man?
Citera
2025-03-27, 21:51
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Problemet är att du vill ha en stabil relation, med en rik man, som förmodligen inte ska ha barn sen tidigare (?), som du också är mycket kompatibel med och även attraherad av honom förstås.

Inget äktenskapsförord för att det är "oattraktivt". Han ska helst vara en amerikan och ge dig och dina barn ett framtida lyxliv. Du är 30 år gammal.

Du vet, man får tyvärr sällan allt man önskar sig i livet. Jag vill inte slå ner dina drömmar, men det låter lite orealistiskt?

Om vi säger så här, vad gör du konkret för att träffa en sådan man?

Haha jag veeet att det är orealistiskt och osannolikt. Jag talar bara ut om min stora dröm här i livet. Men konkret kommer jag ju självklart hålla mina ögon öppna och söka mig till platser där chansen finns att jag träffar någon sådan man, eller åtminstone någon så nära som möjligt.
Citera
2025-03-27, 22:12
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Haha jag veeet att det är orealistiskt och osannolikt. Jag talar bara ut om min stora dröm här i livet. Men konkret kommer jag ju självklart hålla mina ögon öppna och söka mig till platser där chansen finns att jag träffar någon sådan man, eller åtminstone någon så nära som möjligt.

Well, det du fick ut av den här tråden är väl två saker då.

1. Inget/ingen står i vägen för sin dröm att att bli en lyxfru.

2. Raska på.
Citera
2025-03-27, 22:23
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Well, det du fick ut av den här tråden är väl två saker då.

1. Inget/ingen står i vägen för sin dröm att att bli en lyxfru.

2. Raska på.

Jag fick ut rätt mycket tycker jag. Jag ville höra vad synen är på kvinnor som har dessa ambitioner, samt lite debatt kring varför det är ovanligt (eller ska jag egentligen säga orimligt) för kvinnor att vilja ha ett sånt här liv i vår tid.
Citera
2025-03-27, 22:31
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Jag fick ut rätt mycket tycker jag. Jag ville höra vad synen är på kvinnor som har dessa ambitioner, samt lite debatt kring varför det är ovanligt (eller ska jag egentligen säga orimligt) för kvinnor att vilja ha ett sånt här liv i vår tid.

Det är varken ovanligt eller orimligt. Vad får dig att tro det?

Jag skulle säga att det för det mesta är vanligt att unga och vackra kvinnor drömmer om en rik man som ska ta hand om dem. Och vissa är drivkraftiga nog att få igenom den biten. Min mamma var en av dessa till ex.
Citera
2025-03-27, 22:35
Avslutad
Du skulle inte klara av det, om du ska vara lyxfru så var beredd på att vara mer eller mindre en slav och du kommer KANSKE se karln din 2-3 timmar per dygn samt att han kommer vara okontaktbar pga arbetet.
Citera
2025-03-27, 23:24
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Jag tror det eftersom det finns studier gjorda som visar att kvinnor vill dejta män som är lika intelligenta eller intelligentare än dom själva, medan männen inte har någon sådan preferens. Andra studier visar positivt samband mellan intelligens(IQ) och utbildningsnivå. På detta drar jag slutsatsen att det finns fler förhållanden där mannen är högre utbildad än kvinnan och vice versa.

Som du säger så utbildar sig kvinnor i högre utsträckning än män. Därför finns det många män som är ofrivilligt singlar och många kvinnor som inte kan hitta en partner dom känner "duger" åt dom.
Det är sant. Även min egen preferens. Hög IQ men frågan är om den är över min?

Ja, lite så. Men du beskriver att du ändå vill jobba lite vid sidan av relaterat till det du säger att du kommer att fokusera 100% på potentiella barn?

Citat:
Viktigast för mig är att få barn, så jag vet att det börjar bli dags. Jag får helt enkelt hålla tummarna att jag blir kär i någon rik man innan jag bestämmer mig för att nu måste jag hitta någon och bli gravid. Vad som räknas som en rik man för mig är väl vad som räknas för en rik man för en annan. Men jag vill ha en så bekväm livsstil som möjligt och därför en så rik man som möjligt, men det faller ju på slumpen hur rik han är. Jag ska ju också bli kär i den rika man jag hittar. Jag har arbetstillstånd i USA
Vem är rik?

Läkaren som tjänar 100,000 per månad

eller

Lars Byxlöss genomsnittlig som OCKSÅ investerar på börsen varje månad?

Vem har störst kapital av "cash" och vem har mest tid att spendera med dig och familjen?
Citera
2025-03-27, 23:33
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Det är sant. Även min egen preferens. Hög IQ men frågan är om den är över min?

Ja, lite så. Men du beskriver att du ändå vill jobba lite vid sidan av relaterat till det du säger att du kommer att fokusera 100% på potentiella barn?

Vem är rik?

Läkaren som tjänar 100,000 per månad

eller

Lars Byxlöss genomsnittlig som OCKSÅ investerar på börsen varje månad?

Vem har störst kapital av "cash" och vem har mest tid att spendera med dig och familjen?

Varför kan det inte vara läkaren som tjänar 100,000 per månad OCH investerar på börsen varje månad?
Så rik man som möjligt är mitt ideal
Citera
2025-03-28, 00:03
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Varför kan det inte vara läkaren som tjänar 100,000 per månad OCH investerar på börsen varje månad?
Så rik man som möjligt är mitt ideal
Det är svårt att övertyga envisa. Testa själv så får du se.

För att precis som dig vill dem vara 100% fokuserade på sitt jobb och hjälpa världen och samtidigt glömmer de sig sin egen familj. De prioriterar fel helt enkelt.

Som du vill vara 100% fokuserad på att barnet får bäst utveckling och start på livet och uppväxten.

De har helt enkelt inte tid och måste prioritera. Då faller något bort. Lösningen är att minska arbete. Då blir allt bättre. Vill du då ha mindre saker så är ju allt löst och allt löser sig?

eller har du någon annan lösning?
Citera
2025-03-28, 00:29
Medlem
Citat:

Min moster är/var gold digger och det gick väl sådär. Två skilsmässor, två ungar och en förstörd lever. Rika män brukar vara rätt duktiga på att, säkra sitt kapital.

Hoppas det går bättre för dig, tanken är god men, om jag utgår från de förmögna vänner jag har så har alla träffat sin fru i tidiga 20års åldern, långt innan första miljonen. Vid 30 så lär du få sikta mot 40-55åringar men de lär nog redan ha en tidigare familj.

Det är inget fel att drömma men man undrar lite hur du spenderade dina bättre år om du är 30, singel, snygg och familjefokuserad.
Citera
2025-03-28, 06:07
Medlem
halaltarzans avatar

Som sagt, hon hänger ju här på Flashback. Många ekonomiskt oberoende här skulle jag vilja säga.
Senast redigerad av halaltarzan 2025-03-28 kl. 06:11.
Citera
2025-03-28, 06:10
Medlem
morgonstjaernans avatar
De män du suktar efter kan få nästan vilken kvinna som helst som dessutom är självständig och kapabel till något eget. Du är bara en blodsugande igel i jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in