2025-03-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför skulle hon göra det om oddsen att hon ens får till en rättegång är låga? Det finns mycket som talar emot en anmälan och priset är högt för henne att betala. Särskilt när det är hennes man som misshandlar henne som hon anmäler.
Skitsnack. Polisen har många verktyg att ta till om en någon gör en polisanmälan.
Jag anmälde en trappgranne som misshandlade sin flickvän (eftersom hon alltid tog tillbaka sin anmälan efteråt) Polisen på plats bad mig polisanmäla som vittne, för utan anmälan får de inte göra något.

Han dömdes till 5 månaders fängelse. Och efter det så hade det räckt med att han höjt handen mot henne, så hade han åkt in igen.

Så en ren myt. Däremot tar kvinnor oftast bort sin anmälan dagen efter, när ilskan lagt sig. Tyvärr.
Citera
2025-03-27, 21:56
Medlem
Citat:
Varför skulle hon göra det om oddsen att hon ens får till en rättegång är låga? Det finns mycket som talar emot en anmälan och priset är högt för henne att betala. Särskilt när det är hennes man som misshandlar henne som hon anmäler.
"Det finns mycket som talar emot en anmälan och priset är högt för henne att betala." Upplys mig; hur är priset högt för henne att betala? Hon har ju redan, helt frivilligt, bistått med all information om sina barns far som tänkas kan.
Citera
2025-03-27, 22:01
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Skitsnack. Polisen har många verktyg att ta till om en någon gör en polisanmälan.
Jag anmälde en trappgranne som misshandlade sin flickvän (eftersom hon alltid tog tillbaka sin anmälan efteråt) Polisen på plats bad mig polisanmäla som vittne, för utan anmälan får de inte göra något.

Han dömdes till 5 månaders fängelse. Och efter det så hade det räckt med att han höjt handen mot henne, så hade han åkt in igen.

Så en ren myt. Däremot tar kvinnor oftast bort sin anmälan dagen efter, när ilskan lagt sig. Tyvärr.

Kvinnor gör så eftersom dom är rädda för att mannen ska hämnas mot dom eller deras familj. Vilket är en illusion såklart, för precis som du säger så hade det räckt med en höjd hand efteråt för konsekvenser. Så att anmäla ger kvinnor ett skydd och inte tvärtom. Så jag tycker ju självklart som du att man som utsatt kvinna ska anmäla. Jag spekulerade bara kring varför hon inte skulle kunna ha gjort det.

Sen tycker jag ju 5 månaders fängelse är löjligt.
Citera
2025-03-27, 22:05
Medlem
Citat:
Kvinnor gör så eftersom dom är rädda för att mannen ska hämnas mot dom eller deras familj. Vilket är en illusion såklart, för precis som du säger så hade det räckt med en höjd hand efteråt för konsekvenser. Så att anmäla ger kvinnor ett skydd och inte tvärtom. Så jag tycker ju självklart som du att man som utsatt kvinna ska anmäla. Jag spekulerade bara kring varför hon inte skulle kunna ha gjort det.

Sen tycker jag ju 5 månaders fängelse är löjligt.
Det låter inte speciellt sannolikt att MZ skulle åka till London och spöa svärföräldrarna som hämd.
Bättre får du nog komma på.
Räcker det inte för dig att CJ är tyst som en mus efter MZ dementi av påstått våld i nära relation.
Citera
2025-03-27, 22:06
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
"Det finns mycket som talar emot en anmälan och priset är högt för henne att betala." Upplys mig; hur är priset högt för henne att betala? Hon har ju redan, helt frivilligt, bistått med all information om sina barns far som tänkas kan.

Ja du har rätt, priset är lägre nu när informationen redan blivit offentlig än förut. Men hon är väl ändå rädd för att han skulle hämnas på något vis på henne eller mot personer som hon älskar. Jag spekulerar
Citera
2025-03-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Så jävla kul och se hur folks reaktioner så fort man nämner jude. Skulle jag skriva tex "jag besökte en judisk bosättning på semestern och det var så himla vackert" så kan jag garantera att någon beskyller mej för att vara antisemit!
Fan folk ju enbart frågat ifall Måns är jude, är frågan stäld på fel sätt ?
Varför anser du att den frågan är relevant i det här sammanhanget?
Citera
2025-03-27, 22:07
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Det låter inte speciellt sannolikt att MZ skulle åka till London och spöa svärföräldrarna som hämd.
Bättre får du nog komma på.
Räcker det inte för dig att CJ är tyst som en mus efter MZ dementi av påstått våld i nära relation.

Det låter inte sannolikt nej. Jag pratar om hur hon som traumatiserad och paranoid misshandlad kvinna skulle kunna resonera.
Citera
2025-03-27, 22:11
Medlem
Citat:
Det låter inte sannolikt nej. Jag pratar om hur hon som traumatiserad och paranoid misshandlad kvinna skulle kunna resonera.
Traumatiserad? Tycker du hon uppträtt traumatiserat och paranojigt i Letc dance?
Var får du allt ifrån???
Citera
2025-03-27, 22:20
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Traumatiserad? Tycker du hon uppträtt traumatiserat och paranojigt i Letc dance?
Var får du allt ifrån???

Haha Vart jag får allt ifrån är att hon samlat kraft och berättat för HELA VÄRLDEN att Måns Zelmerlöw misshandlat henne!
Citera
2025-03-27, 22:23
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Suck. Ja, det har han berättat. Exakt vad bekräftelsebehovet bestod i har DU berättat.

När/var hans Måns påstått att han tar droger?

Nej, du vet inte vad ett exempel är.

Ja, det börjar bli klarare och klarare vem som är skyldig.

Måns har tydligt berättat att bekräftelsebehovet tog sig i uttryck i att han låg runt med andra trots att han var i ett förhållande.

Minst fem pers här på FB har förklarat det för dig och hänvisat till olika TV-program och poddar, men ändå fattar du inte, vilket är patetiskt.

Jag har inte påstått att Måns påstår att han tar droger. Det framkommer ändå eftersom folk i hans närhet intygat det. Och han har själv inte dementerat det de intygat.

Du har dock påstått att han sagt att han inte tar droger, så svara nu när/var han ska ha sagt det?

Bra att du håller med mig om att Måns, och inte Ciara är boven i dramat. Det måste vara honom du menar eftersom inget tyder på att Ciara varit otrogen, tagit droger eller misshandlat Måns eller barnen psykiskt eller fysiskt.
Citera
2025-03-27, 22:23
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Så poängen - som jag så tydligt missat - är att Måns kan vänta sig utredning av soc? Eller handlar det om Bingo?? Jag vet inte vad jag ska svara på det. Och det vet du lika lite som jag. Men jag skulle inte tro det faktiskt.

Då påstår jag att att om Ciaras kompis Camilla Läckberg var insläppt i Måns hem så är det endast för att han inte var hemma. Och inte för att hon är rädd. Utan för att PR måste planeras och genomföras.

Vännen var där för att Ciara bjöd in. Måns kommer hem till SIN tid med barnen i HANS hem men hon vägrar gå.

Det är HANS hem. De har ett gemensamt hem men detta är inte det hemmet. Vad som är brukligt enligt dig, eller normen, kanske inte kan appliceras på detta paret.

Om jag 'som vanligt inte tar in fakta' så kan du 'som vanligt' inte ta till dig väldigt grundläggande information. För att komma till en trovärdig tes bör åtminstone ett par av premisserna stämma.

Jag vet att det är svårt, men gör dig inte dummare än du är.

Om soc struntar i utredning när barn riskerar att fara illa så begår soc ett gravt fel.

Du har ingen jävla aning om deras boendeförhållanden, så låtsas inte att du vet vilket hem som är vems separata och vilket de anser vara bådas.
Citera
2025-03-27, 22:24
Medlem
Citat:
Haha Vart jag får allt ifrån är att hon samlat kraft och berättat för HELA VÄRLDEN att Måns Zelmerlöw misshandlat henne!
Hur var det nu med, när ord står emot ord?
Det har vi redan avhandlat.

Nu har du dansat hela varvet runt när det gäller vad du TROR och ANTAR.
Har du något med substans att komma med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in