Citat:
Ursprungligen postat av
FairyGirl
Du tar som vanligt inte in poängen, i detta fall att oavsett vem som var där så kan Måns vänta sig utredning av soc.
Om det var Ciaras vänner så var det för att hon fortfarande bor där och hon släppt in dem för att hon inte vill eller vågar vara ensam med Måns. Och anledningen till att hon är kvar i huset är att barnen är där och hon inte vill lämna dem.
Om Ciara inte var/är där så är det märkligt att vännerna släppts in. Finns ingen rimlig anledning för Måns att släppa in folk i bostaden som han inte vill ha där (som han inte måste släppa in) och sen sitta och beklaga sig i media.
Hur är det hans hem? De är gifta och har barn ihop, då brukar man inte ha skilda hem.
Så poängen - som jag så tydligt missat - är att Måns kan vänta sig utredning av soc? Eller handlar det om Bingo?? Jag vet inte vad jag ska svara på det. Och det vet du lika lite som jag. Men jag skulle inte tro det faktiskt.
Då påstår jag att att om Ciaras kompis Camilla Läckberg var insläppt i Måns hem så är det endast för att han inte var hemma. Och inte för att hon är rädd. Utan för att PR måste planeras och genomföras.
Vännen var där för att Ciara bjöd in. Måns kommer hem till SIN tid med barnen i HANS hem men hon vägrar gå.
Det är HANS hem. De har ett gemensamt hem men detta är inte det hemmet. Vad som är brukligt enligt dig, eller normen, kanske inte kan appliceras på detta paret.
Om jag 'som vanligt inte tar in fakta' så kan du 'som vanligt' inte ta till dig väldigt grundläggande information. För att komma till en trovärdig tes bör åtminstone ett par av premisserna stämma.