2025-03-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl

Om Ciara inte var/är där så är det märkligt att vännerna släppts in. Finns ingen rimlig anledning för Måns att släppa in folk i bostaden som han inte vill ha där (som han inte måste släppa in) och sen sitta och beklaga sig i media.

Egentligen orkar jag inte med den här soppan, för jag vill inte välja sida när jag inte vet. Men vill bara flika in att ens hem (som Måns skrev) kan väl också vara på tomten/gården dvs de behöver inte ha blivit insläppta i själva huset. Bara en tanke.
Citera
2025-03-27, 21:24
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Edit: Jag förstår fortfarande vad du yrar om? Att straffen är för låga eller preskriberas för snabbt???

Ojdå, jag menade självklart att: Jag tycker straffen är för låga och att brott preskriberas för snabbt.
Och jag menar inte alla existerande brott, för det har jag inte koll på. Utan brott som rör kvinnomisshandel.
Citera
2025-03-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Självklart vet båda bäst själva vad som har hänt, och alla vi andra vet sämst vad som har hänt.

När ord står mot ord kan man som du säger dra slutsatsen att en ljuger och en talar sanning.
Så du har lite omdöme iallafall. Lite rationellt tänkande.Gott att höra.
Citera
2025-03-27, 21:26
Citat:
För det är större chans att han ljuger än henne.

Varför?

Jo för att det krävs mer av henne att ljuga om en sån sak än att tala sanning om en sån sak.

Och det krävs mindre av honom att ljuga om en sån sak än att tala sanning om en sån sak.
Det kan ju vara så att hon överdriver det hela också, jag tycker att det känns lite på det viset.
Om Måns hade varit skyldig till att ha misshandlat henne, så har jag svårt att se varför han då går ut och förnekar det så ihärdigt. Jag tycker hans sätt att uttrycka sig angående det hela känns ganska trovärdigt och om det skulle visa sig att han ljuger så är han ju rökt för all framtid.

Jag tror helt enkelt att Måns tycker att det är något som fått alldeles för stora proportioner (vad vet ju inte vi) och det är därför han nekar så absolut till hennes anklagelser. Jag upplever det som att han har inget att dölja och känner sig säker på sin sak, men mår riktigt dåligt över att det hela får utspela sig i media.
Citera
2025-03-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ojdå, jag menade självklart att: Jag tycker straffen är för låga och att brott preskriberas för snabbt.
Och jag menar inte alla existerande brott, för det har jag inte koll på. Utan brott som rör kvinnomisshandel.
Men snälla. Är det någon som blivit polisanmäld för kvinnomisshandel?
Citera
2025-03-27, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Egentligen orkar jag inte med den här soppan, för jag vill inte välja sida när jag inte vet. Men vill bara flika in att ens hem (som Måns skrev) kan väl också vara på tomten/gården dvs de behöver inte ha blivit insläppta i själva huset. Bara en tanke.
Det har även jag tänkt. Folk som uppehåller sig i närheten av gården. Finns gott om nyfikna människor som förlägger söndagsutflykten till platser de inte har att göra.
Citera
2025-03-27, 21:32
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Men snälla. Är det någon som blivit polisanmäld för kvinnomisshandel?

Va? Jag blev frågad av dig (tror jag?) vad Måns motiv skulle vara att ljuga. Jag svarade att han vill väl inte bli omtalad som någon kvinnomisshandlare.
Sen sa jag på skämt, att han kan slappna av juridiskt sätt oavsett om han skulle komma fram som skyldig eller ej. Eftersom det i Sverige finns så låga, eller inga, straff mot kvinnomisshandel. Vilket jag tycker är dåligt. Tydligt nog?
Citera
2025-03-27, 21:34
Medlem
Citat:
Va? Jag blev frågad av dig (tror jag?) vad Måns motiv skulle vara att ljuga. Jag svarade att han vill väl inte bli omtalad som någon kvinnomisshandlare.
Men att han kan slappna av juridiskt sätt oavsett om han skulle komma fram som skyldig eller ej. Eftersom det i Sverige finns så låga, eller inga, straff mot kvinnomisshandel. Tydligt nog?
Isåfall hade nog CJ varit snabb att polisanmäla.
Citera
2025-03-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Du tar som vanligt inte in poängen, i detta fall att oavsett vem som var där så kan Måns vänta sig utredning av soc.

Om det var Ciaras vänner så var det för att hon fortfarande bor där och hon släppt in dem för att hon inte vill eller vågar vara ensam med Måns. Och anledningen till att hon är kvar i huset är att barnen är där och hon inte vill lämna dem.

Om Ciara inte var/är där så är det märkligt att vännerna släppts in. Finns ingen rimlig anledning för Måns att släppa in folk i bostaden som han inte vill ha där (som han inte måste släppa in) och sen sitta och beklaga sig i media.

Hur är det hans hem? De är gifta och har barn ihop, då brukar man inte ha skilda hem.
Så poängen - som jag så tydligt missat - är att Måns kan vänta sig utredning av soc? Eller handlar det om Bingo?? Jag vet inte vad jag ska svara på det. Och det vet du lika lite som jag. Men jag skulle inte tro det faktiskt.

Då påstår jag att att om Ciaras kompis Camilla Läckberg var insläppt i Måns hem så är det endast för att han inte var hemma. Och inte för att hon är rädd. Utan för att PR måste planeras och genomföras.

Vännen var där för att Ciara bjöd in. Måns kommer hem till SIN tid med barnen i HANS hem men hon vägrar gå.

Det är HANS hem. De har ett gemensamt hem men detta är inte det hemmet. Vad som är brukligt enligt dig, eller normen, kanske inte kan appliceras på detta paret.

Om jag 'som vanligt inte tar in fakta' så kan du 'som vanligt' inte ta till dig väldigt grundläggande information. För att komma till en trovärdig tes bör åtminstone ett par av premisserna stämma.
Citera
2025-03-27, 21:39
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Isåfall hade nog CJ varit snabb att polisanmäla.

Varför skulle hon göra det om oddsen att hon ens får till en rättegång är låga? Det finns mycket som talar emot en anmälan och priset är högt för henne att betala. Särskilt när det är hennes man som misshandlar henne som hon anmäler.
Citera
2025-03-27, 21:42
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det kan ju vara så att hon överdriver det hela också, jag tycker att det känns lite på det viset.
Om Måns hade varit skyldig till att ha misshandlat henne, så har jag svårt att se varför han då går ut och förnekar det så ihärdigt. Jag tycker hans sätt att uttrycka sig angående det hela känns ganska trovärdigt och om det skulle visa sig att han ljuger så är han ju rökt för all framtid.

Jag tror helt enkelt att Måns tycker att det är något som fått alldeles för stora proportioner (vad vet ju inte vi) och det är därför han nekar så absolut till hennes anklagelser. Jag upplever det som att han har inget att dölja och känner sig säker på sin sak, men mår riktigt dåligt över att det hela får utspela sig i media.

Det hade varit konstigt om Måns Zelmerlöw gick ut och uttryckte sig icke-trovärdigt som motsvar till anklagelser om kvinnomisshandel.

Hur skulle det kommit fram att han ljugit menar du? Det har ju redan kommit fram att han misshandlat sin fru, men folk tycker inte det är sant.
Citera
2025-03-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie

+1. Än en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in