Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Tack!
Vilken verklighet ska komma ikapp mig?
Är youtubeklippen fake?
Är det att Ursula och Rutte ljuger?
Det finns ingen smuggelolja?
Kabelbrotten är sabotage men dom lyckas varje gång kapa en kabel som inte verkar behövas och som inte verkar göra någon större skillnad om den är kapad eller inte?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-stormas-fartyget-av-insatsstyrkan-efter-misstankta-kabelsabotaget
Utredningen nedlagd btw.
Vart har jag påstått att EU önskar bli invaderat? Det tror jag verkligen inte.
Du har rätt i att jag kallade det analys, jag skrev dock "sandlådeanalys" vilket borde fått dig att förstå att jag på inget vis tror eller vill påvisa att jag är en expert.
Paasikivi är experten du ska lyssna på när det gäller fakta om den oprovocerade, fullskaliga invasionen av ett fredligt grannland.
Du staplar kablar, Rutte-citat och YouTube-länkar som en oskolad tonåring som just upptäckt internets kommentarsfält och tror att det utgör en geopolitisk analys.
Det gör det inte.
Det är en röra av högerextrema talking points, halvsanningar och ett grundläggande missförstånd av hur både krig och politik fungerar.
Du kallar det “sandlådeanalys” som om det var charmigt.
Det är inte det, det är en försäkring mot kritik, som du ändå inte kan hantera.
Och att du slänger in Paasikivi i slutet är komiskt.
Du har uppenbarligen inte lyssnat på honom, för då hade du vetat att han sågar exakt den typ av Kreml-vänlig retorik du just spridit.
Det krävs ingen expert för att se igenom ditt försök, bara någon som gått klart grundskolan och har kvar förmågan att tänka.