Citat:
Ursprungligen postat av
BigDingDong
Vid en första anblick kan det tyckas att Guldbrevs priser är höga men de guldpriser som lockas med gäller ju bara om man säljer 200g eller mer. Värt att notera är att en försändelse till Guldbrev bara är försäkrad upp till 10 000kr, Vem vågar skicka 200g guld till Guldbrev på de villkoren?
Folk ärver dagligen diverse smycken från dödsbon som dom inte vill ha, inte har någon koll på värde och vill inte lägga någon tid på det.
Man slänger detta i ett brev och drar iväg det, sen kommer det pengar på kontot. Dom flesta är fullt medvetna om att det inte är det optimala för att maximera vinsten.
Det är inte guldhandlare som använder guldbrev om du trodde det, det är inte målgruppen.