Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-27, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Putin Putin Putin..
Jag hatar inte zelensky fast han nu även vägrar ge sig och hålla nytt val där han garanterat skulle åka ut. Börjar lukta diktator.
Jag anser att dom gjorde rätt dom gick in när dom gick.

Man håller inga val i ett land som är i krigstillstånd. Det måste du ju begripa.
Citera
2025-03-27, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Så du menar alltså att Ukraina ska pausa kriget, ordna ett val mitt i raketregnet för att Putin inte ska "ifrågasätta" ett framtida avtal?

Det är fan så dumt att det borde kräva hjälm och handledare.

Du pratar om legitimitet inför en diktator som mördar oppositionsledare och iscensätter val med 90 % stöd.

Ryssland skiter i underskrifter de respekterar bara svaghet, och du levererar den på silverfat.
Tyvärr är det europa som som lurar å koltar på.
Förtroendet för europa är väl inte högt för Ryssland misstänker jag.
Citera
2025-03-27, 19:18
Medlem
Citat:
Tyvärr är det europa som som lurar å koltar på.
Förtroendet för europa är väl inte högt för Ryssland misstänker jag.

Ah, så Ryssland mördar, invaderar och ljuger men det är Europa som “lurat och svikit”?

Det krävs en särskild sorts logik för att skylla på offret och tycka synd om förövaren.

Nästa gång, försök skriva utan att slå knut på dig själv.
Citera
2025-03-27, 19:18
Avstängd
88g14flashplants avatar
Alessandro Orsini, head of the International Security Research Center at Luiss University in Rome, talks about the future of Ukraine:

Many people are going crazy on talk shows because Ukraine, as I predicted, has been invaded by Russia and will be dismembered. Ukraine will lose its richest and most strategically important regions. Ukraine will not join NATO and almost certainly will not join the European Union.

Ukraine has not achieved the goals it fought for. Ukraine has lost everything. Ukraine fought to be destroyed without getting anything in return. If Ukraine had negotiated in March 2022, it would have had to accept only the autonomy of Donbass and neutrality.

Today it will have to give up four regions, if all goes well it will be semi-demilitarized with no security guarantees.
I said it would end badly, but no one believed me.

@Slavyangrad

"Inga efterblivna ville tro mig" hade varit mer rättvisande då varje människa vars hjärna inte ruttnat sönder inifrån kunde se det komma. Ni demokratins efterblivna retardationshjon däremot haha, bara för er att gilla läget.
Citera
2025-03-27, 19:23
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Fantastiskt.

Du lyckas alltså relativisera ett fullskaligt anfallskrig med argument i stil med “men vi handlar ju med dem, så är vi verkligen bättre?”

Det är nästan rörande.

Ryssland har brutit mot FN-stadgan, ockuperat delar av Ukraina sedan 2014, tvångsdeporterat barn, bombat civila mål dagligen och här står du och balanserar på ett moraliskt räcke som om du hade sett något djupt ingen annan förstått. Spoiler: du har inte.

Att kalla det “hyckleri” att EU fortfarande har enstaka undantag i sin handelspolitik är som att kritisera brandkåren för att det fortfarande är blött efter släckningen.

Du duckar fakta som att:
över 80 % av EU:s oljeimport från Ryssland har stoppats,

exportrestriktioner gäller över 1 000 produkter,

och Rysslands BNP per capita nu är lägre än i Rumänien.

Men nej, det är ju säkert NATO:s tonläge som orsakat kriget, eller hur?

Vi borde väl ha talat mjukare till en auktoritär diktator med imperialistiska ambitioner och kärnvapenhot som verktyg.

Nästa gång kanske du kan vänta med analysen tills du lämnat sandlådan.

Tack för det svaret.
Det jag inte begriper är att du med dessa åsikter anser att det är rätt av EU att handla av Ryssland samtidigt som man säger att det finns planer från Ryssland att anfalla EU länder samt att det bedrivs sabotage mot EU länder av Ryssland.
Det finns inget försvar av detta enligt mig.
Enda försvaret av fortsatt handel är om dessa uppgifter är propaganda men så kan det väl ändå inte vara?
Kabelbrotten har väl t.ex skett? Eller?

Att kalla handel på över 80 miljarder EURO under 2024 för "enstaka undantag" anser jag vara ett understatement.
Du duckar även för att det pågår handel med olja och gas från Ryssland som under vägen till europa går via andra länder som t.ex Indien och även från Turkiet. Givetvis vet våra ledare om detta.

Roligt att du tar upp Rysslands BNP och hur låg den är men ändå lyckas dom producera fyra gånger mer vapen och ammo än hela Nato tillsammans. Iaf enligt Rutte och han borde väl inte vara ett rysstroll?
Splittrat budskap från våra icke folkvalda ledare Rutte och Ursula.

https://www.youtube.com/watch?v=45pyWNl3D3E

https://news-pravda.com/world/2025/03/13/1141661.html
"När man tittar på vad Ryssland producerar nu på tre månader, så är det lika mycket som hela Nato producerar från Los Angeles till Ankara under ett helt år."

Enligt Ursula är hela Rysslands industri utslagen redan 2022 samtidigt som vi i EU måste låna och höja skatterna för en upprustning på någon enstaka % ytterligare.

https://www.youtube.com/shorts/eMGN-l3VHAE

Det är min sandlådeanalys.
Citera
2025-03-27, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Alessandro Orsini, head of the International Security Research Center at Luiss University in Rome, talks about the future of Ukraine:

Many people are going crazy on talk shows because Ukraine, as I predicted, has been invaded by Russia and will be dismembered. Ukraine will lose its richest and most strategically important regions. Ukraine will not join NATO and almost certainly will not join the European Union.

Ukraine has not achieved the goals it fought for. Ukraine has lost everything. Ukraine fought to be destroyed without getting anything in return. If Ukraine had negotiated in March 2022, it would have had to accept only the autonomy of Donbass and neutrality.

Today it will have to give up four regions, if all goes well it will be semi-demilitarized with no security guarantees.
I said it would end badly, but no one believed me.

@Slavyangrad

"Inga efterblivna ville tro mig" hade varit mer rättvisande då varje människa vars hjärna inte ruttnat sönder inifrån kunde se det komma. Ni demokratins efterblivna retardationshjon däremot haha, bara för er att gilla läget.

Det krävs en särskild nivå av moraliskt förfall för att håna ett folk som bombas dagligen för att de vägrar underkasta sig en diktatur.

Du sitter och flinar över “vem som hade rätt” som om du kommenterar en fotbollsmatch medan civila dör.

Det säger mer om din mentala hälsa än något Orsini någonsin rapat ur sig.

Den som skrattar åt förintelsen av ett land förlorade långt innan kriget började.
Citera
2025-03-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Tack för det svaret.
Det jag inte begriper är att du med dessa åsikter anser att det är rätt av EU att handla av Ryssland samtidigt som man säger att det finns planer från Ryssland att anfalla EU länder samt att det bedrivs sabotage mot EU länder av Ryssland.
Det finns inget försvar av detta enligt mig.
Enda försvaret av fortsatt handel är om dessa uppgifter är propaganda men så kan det väl ändå inte vara?
Kabelbrotten har väl t.ex skett? Eller?

Att kalla handel på över 80 miljarder EURO under 2024 för "enstaka undantag" anser jag vara ett understatement.
Du duckar även för att det pågår handel med olja och gas från Ryssland som under vägen till europa går via andra länder som t.ex Indien och även från Turkiet. Givetvis vet våra ledare om detta.

Roligt att du tar upp Rysslands BNP och hur låg den är men ändå lyckas dom producera fyra gånger mer vapen och ammo än hela Nato tillsammans. Iaf enligt Rutte och han borde väl inte vara ett rysstroll?
Splittrat budskap från våra icke folkvalda ledare Rutte och Ursula.

https://www.youtube.com/watch?v=45pyWNl3D3E

https://news-pravda.com/world/2025/03/13/1141661.html
"När man tittar på vad Ryssland producerar nu på tre månader, så är det lika mycket som hela Nato producerar från Los Angeles till Ankara under ett helt år."

Enligt Ursula är hela Rysslands industri utslagen redan 2022 samtidigt som vi i EU måste låna och höja skatterna för en upprustning på någon enstaka % ytterligare.

https://www.youtube.com/shorts/eMGN-l3VHAE

Det är min sandlådeanalys.

Wow, vilken fullträff.

Du lyckas alltså koppla ihop smuggelolja, YouTube-klipp och någon slags konspiration där EU egentligen vill bli invaderat och ändå kalla det för analys.

Imponerande .

Hade vi bara haft fler självutnämnda experter med kommentarsfält som källa skulle nog hela världspolitiken reda ut sig på nolltid.

Fortsätt gärna verkligheten hinner nog ikapp dig till slut.
Citera
2025-03-27, 19:34
Medlem
Citat:
Det krävs en särskild nivå av moraliskt förfall för att håna ett folk som bombas dagligen för att de vägrar underkasta sig en diktatur.

Du sitter och flinar över “vem som hade rätt” som om du kommenterar en fotbollsmatch medan civila dör.

Det säger mer om din mentala hälsa än något Orsini någonsin rapat ur sig.

Den som skrattar åt förintelsen av ett land förlorade långt innan kriget började.
Tror du på allvar att Ryssland gick in helt utan orsak?
Ryssland är ett av få länder som är självförsörjande.
Rika på alla naturtillgångar dessutom.
Läs på.
Citera
2025-03-27, 19:38
Medlem
🇺🇦 03/26 AFU advancement in:
-Bilhorod, (1)
-Sherbinovka (Toretsk), (2)
-Nadiivka (Novopavlivka direction) and (3)
-Solone (Pokrovsk direction) (4).

https://x.com/VyshnyaOstap/status/1905045082622865848
Citera
Medlem
Citat:
Läs på.

Javisst, de hade ju olja och gas då är det ju klart man måste invadera grannländer och bomba civila.

Rimligt .

Nästa gång någon ockuperar ett land kanske vi bara ska kolla naturresurserna innan vi dömer, eller hur?

Fantastiskt resonemang,
Putin själv kunde inte ha formulerat det dummare.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Läs på.

Så Ryssland tar ingen skada av alla sanktioner då?
Citera
2025-03-27, 19:39
Medlem
🫡 Azov captured a huge group of Russians in Toretsk.

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1905295693868040408
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in