2025-03-26, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Söker poddar om Allsvenskan.

Lyssnar på Fans Corner men skulle vilja ha nåt mer, nån som har en rekommendation?
Lyssnade för några år sen på Studio Allsvenskan (tror jag den hette) men tröttnade på Birro och han krönikören utan känsla och humor.

Ang. FC har den fått sig ett lyft sedan Jarelind kom in som erfaren moderator mellan gnällbälte-Axén och torre Pär Hansson.
Studioallsvenskan är väldigt ojämn, som många andra dagliga poddar. Är det allsvenskan som helhet eller är det ngt specifikt lag du följer mer?

(FB) Tips på fotbollsrelaterade podcasts
Citera
2025-03-27, 05:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Man får väl på något sätt titta på de objektiva faktorerna och samtidigt ha förståelse för att dom kan vara missvisande. Mer träning behöver inte nödvändigtvis innebära bättre träning eller översättas till bättre resultat, men när det är ganska markant ökad träningstid i kombination med att vi har utökat vår stab och vårt fysteam ordentligt och gjort investeringar redan nu för att kunna få mer ut av våra nuvarande faciliteter känner jag mig ändå ganska trygg i att Berntsen infört träningskultur på ett bra sätt.

Sen håller jag med om att det är typiskt skitsnack som alla kör om hur man ökat intensiteten på träningen och därför tränar man bättre, men vi har i AIK ganska mycket mer förändringar som rimligen borde översättas till att någon satt sig ner och lagt väldigt mycket tid och energi på att utvecklat en plan för hur vi kan träna bättre.

Jo, så är det. Det är en helt vetenskap bakom allting och varför man gör det man gör. Nu när allting handlar om siffror så kan man nog utläsa enormt mycket och se framsteg eller inte.

Har man även satsat på att förbättra fysioteamet? Öka mängden och göra planer i alla ära men om man inte har de rätta återhämtningsverktygen så känns det ganska menlöst i det långa loppet.
Citera
2025-03-27, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
TuttoSvenskan.
Tuttosvenskan är bra då den är tema/lag/matchuppdelad på ett sätt som gör att man kan scrolla fram till de intressanta delarna, fotbollsmorgon lite på samma sätt. Jag lyssnar på tex måndagar halvlek med Axen.
Fanscorner, valda avsnitt med studio allsvenskan. Men jag lägger även tid på forum, gillar skadeglädjen att följa lag jag ogillar efter förluster mer än att titta på eget lags glädje efter vinster. Detta styr även tuttosvenskan. När tex MFF förlorar eller Stockholmslag = underhållning men det är också i Tuttosvenskan mycket intervjuer och nyheter som jag uppskattar.
Citera
2025-03-27, 07:02
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Söker poddar om Allsvenskan.

Antagonisterna. Sansat kring Stockholmslagen.
Citera
2025-03-27, 07:12
Medlem
trazkeis avatar
I övermorgon startar det! Alltid lika jävla underbart när man kan skriva så. Ganska fin start också med Dif-Mff som uppvärmning innan huvudkortet.
Citera
2025-03-27, 15:30
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
I övermorgon startar det! Alltid lika jävla underbart när man kan skriva så. Ganska fin start också med Dif-Mff som uppvärmning innan huvudkortet.

Är vråltaggad. Kul med pest eller kolera som start på säsongen. Hoppas det smäller på rejält.

Jag längtar som alltid till morgonbiran i Björns trädgård och snacka upp dagen med vänner/familj. 10/10 om vädret tillåter!
Citera
2025-03-27, 15:34
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Studioallsvenskan är väldigt ojämn, som många andra dagliga poddar. Är det allsvenskan som helhet eller är det ngt specifikt lag du följer mer?

(FB) Tips på fotbollsrelaterade podcasts

Se min avatar

Men vill ha om alla allsvenska lag generellt sett, följer Dif så nära ändå.

Tack övriga för tips om Fotbollsmorgon, Antagonisterna, Tuttosvenskan etc. Där har man lite att beta av.
Citera
2025-03-27, 15:45
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jo, så är det. Det är en helt vetenskap bakom allting och varför man gör det man gör. Nu när allting handlar om siffror så kan man nog utläsa enormt mycket och se framsteg eller inte.

Har man även satsat på att förbättra fysioteamet? Öka mängden och göra planer i alla ära men om man inte har de rätta återhämtningsverktygen så känns det ganska menlöst i det långa loppet.
Ingen ny i fysioteamet vad jag vet. Missar jag någon får någon annan fylla i, men det är två fystränare som kommit in, en analytiker, och en assisterande sedan Berntsen kommit in. De nya fystränare är dock inte där bara för att lägga upp träning, utan även hantera återhämtning. Fernando Holmqvist Amu som kom redan under Henning är både fystränare och dietist. Elisabet Vang har IFBB pro kort och ska tydligen vara ganska duktig på just återhämtning. Sen ska dom ha byggt om lite för att kunna få ut max ur faciliteterna. Exakt vad som gjorts på denna fronten minns jag dock inte, men jag vet att det finns en intervju med Berntsen där han ger en ganska grundlig genomgång av vad som har hänt och vad som ligger "officiellt" i pipelinen.
Citera
2025-03-27, 16:27
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jävlar vad taggad man är!
Denna omgång är dock de tre främst intressanta matcherna DIF-MFF, GAIS-AIK och HIF-IFKG.
Citera
2025-03-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Denna omgång är dock de tre främst intressanta matcherna DIF-MFF, GAIS-AIK och HIF-IFKG.
Är det inte lite otaktiskt att de lägger "stormöten" i premiäromgången. De matcherna "säljer" sig själva ändå.

Låt de mindre lagen få ta emot storlag i premiären och ta de andra i kommande omgångar tror jag skulle maxa publiksiffrorna mer.
Citera
2025-03-27, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ja nu är man grymt taggad.
Det lär bli ett antal timmar framför dumburken i helgen för att sen på måndag avsluta omgången på plats GAIS-AIK.
Citera
2025-03-27, 18:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Är vråltaggad. Kul med pest eller kolera som start på säsongen. Hoppas det smäller på rejält.

Jag längtar som alltid till morgonbiran i Björns trädgård och snacka upp dagen med vänner/familj. 10/10 om vädret tillåter!
Vädret ser ju ut att bli grått men annars är jag med dig. Ska också vara på plats 10.00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in