2025-03-27, 17:34
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juneaux
Ja du så många gånger jag stått i kö på flygplatsen för att valium kärringar och hippies har slarvat bort just pappret från sin goa plastficka som dom reser med.

Så nu kan dom eliminera det problemet iaf. Men valiumet kvarstår
Det är alltså resenären, inte boardingcardets format som är problemet.
Citera
2025-03-27, 17:35
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Det är alltså resenären, inte boardingcardets format som är problemet.

Haha inte!? Det är ju bordingkortet som är borta men personen är där i fråga.

Jösses säger jag bara
Citera
2025-03-27, 17:45
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Haha inte!? Det är ju bordingkortet som är borta men personen är där i fråga.

Jösses säger jag bara
Och det försvinner just för att det är av papper? Personerna har alltid tillgång till en fullt fungerande telefon som skulle kunna visa upp BC?
Skulle sådana personer dyka upp så är det bara att ställa dem sist i kön och har det inte hittat BC när gaten stänger så får de gå. Problemet är alltså inte formatet.

Anekdoter på den nivån är inte ens värda skit.
Citera
2025-03-27, 17:53
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Och det försvinner just för att det är av papper? Personerna har alltid tillgång till en fullt fungerande telefon som skulle kunna visa upp BC?
Skulle sådana personer dyka upp så är det bara att ställa dem sist i kön och har det inte hittat BC när gaten stänger så får de gå. Problemet är alltså inte formatet.

Anekdoter på den nivån är inte ens värda skit.

Hur många reser i dagens samhälle utan sin telefon?

Tänkt dig hur tröttsamt det är att få förklara och även ta ut en extra avgift för alla som supit bort sina papper.

Men men flyg du med gamla papperslappar så kör jag med mobilen 👌
Citera
2025-03-27, 18:02
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Hur många reser i dagens samhälle utan sin telefon?

Tänkt dig hur tröttsamt det är att få förklara och även ta ut en extra avgift för alla som supit bort sina papper.

Men men flyg du med gamla papperslappar så kör jag med mobilen 👌
Har inte flugit med papper på flera år, jag tycker att det är enklast. Och tråden handlar om ett flygbolag som vill sluta att "sälja" BC, så den där avgiften kan du glömma. Ryanair brukar vara ganska duktiga på att ställa upp resenärerna i god ordning innan boarding, så valiumtanter och liknande bör sorteras bort där.
Jag upprepar frågan, för jag vill hemskt gärna ha ett svar:
Vad blir smidigare, för flygbolaget, flygplatsen och övriga resenärer, av att förbjuda boardingcard som resenären själv har har skrivit ut?
Citera
2025-03-28, 11:06
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Det är normalt att den som står upp för sin övertygelse blir utsatt för politiskt motiverad diskriminering.

TS får tugga i sig att "den fria rörligheten" inte gäller för dissidenter.
Citera
2025-03-30, 20:26
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Har inte flugit med papper på flera år, jag tycker att det är enklast. Och tråden handlar om ett flygbolag som vill sluta att "sälja" BC, så den där avgiften kan du glömma. Ryanair brukar vara ganska duktiga på att ställa upp resenärerna i god ordning innan boarding, så valiumtanter och liknande bör sorteras bort där.
Jag upprepar frågan, för jag vill hemskt gärna ha ett svar:
Vad blir smidigare, för flygbolaget, flygplatsen och övriga resenärer, av att förbjuda boardingcard som resenären själv har har skrivit ut?

Jag har redan svarat på det men du verkar ha lite svårt och läs och ta in information.

Du får gå tillbaka och läsa så kanske det sitter nästa gång.
Citera
2025-04-09, 13:18
Medlem
Personligen flyger jag inte så mycket
Men
När jag flyger vill jag gärna ha en backup, för om det skulle hända någonting med telefonen.
Många skriver att de klarar sig utan kontanter, men om du går till en marknad eller skall besöka en toalett fungerar ofta inte kortet.
En Flashbackare lever väl bara i lyxhotellen och går på bättre restauranger, då fungerar korten alldeles utmärkt
I Asien fungerar korten ganska dåligt och inte alls för mindre belopp. Men även här fungerar det säkert på lyxhotellen och finare restauranger.
I Holland har korten fungerat ganska dåligt troligtvis beroende på de stora avgifter korten tar, de har haft egna kort med lägre avgift, hur det är idag vet jag inte.
Citera
2026-01-11, 16:48
Medlem
Suecotes avatar
Det är tydligen högt i tak här med tyckfriheten... Kan vi återgå till ämnet?

Så jag ska flyga Ryanair i påsk. De vill väldigt gärna få en att ladda ner deras app (precis som vartenda företag man snubblar över numera), men om man läser lite mer noggrant så skriver de:

Citat:
Vad gäller för passagerare som inte har en smartphone eller surfplatta?

Om en passagerare inte har en smartphone eller surfplatta får passageraren ett avgiftsfritt boardingkort på flygplatsen, förutsatt att passageraren checkade in online före ankomsten till flygplatsen.
https://help.ryanair.com/hc/sv/categories/38653074432913-Digitala-Boardingkort

Vad jag får ut av det är för det första att det går bra att visa upp ett boardingkort man t.ex. laddat ner på telefonen när man checkade in online, och det går lika bra att scanna den QR-koden. Det har fungerat förr, så man måste alltså inte ladda ner deras app.

För det andra, om man kommer till flygplatsen och har checkat in online, låter det som att man får ett fysiskt boardingkort ändå! Eller? Så den som inte kan eller vill använda varken app eller mobil kan bara checka in på nätet och sedan få sitt boardingkort i näven på flygplatsen. Utan avgift!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in