2025-03-27, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeruvianTorch
Finns det någon som kan rekommendera mig vem jag ska vända mig till för att få hjälp med att göra en stämningsansökan?
Finns det någon bra jurist inom området ni kan rekommendera?

Walter Guldbrandzén är jurist och har drivit några mål kopplade mot gdpr och dessa databaser.

Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jurist-tar-strid-for-gdpr
Citera
2025-03-27, 12:34
Avslutad
Citat:
Finns det någon som kan rekommendera mig vem jag ska vända mig till för att få hjälp med att göra en stämningsansökan?

Ett alternativ är att kolla de stämningsansökningar som finns nu, och använda som mall. Har kollat på den i T-målet från 2024, den såg välskriven ut (författad av två advokater).
Då får du också tips på ombud som redan är med på banan, vet dock ej hur de är i övrigt, ska poängteras.

Jag säger inte mer än så för det kommer ändå vara lite krävande och jag vill inte lura någon att tro att det är lättare än vad det är att processa på egen hand.

Plus att personen som stämmer gör det pga vill ha uppgifter borttagna, så..

Det finns fallgropar och risker, t.ex driva FT-mål (förenklat tvistemål) med ett ombud kan vara ett misstag, då man inte får ersättning för den kostnaden.
Senast redigerad av legendarypinkdot 2025-03-27 kl. 13:00.
Citera
2025-03-27, 13:18
Medlem
"Vi tar aldrig bort något."

https://www.svt.se/kultur/fyra-stammer-lexbase-och-verifiera-kraver-radering-av-domar
Citera
2025-03-27, 13:45
Medlem
Citat:

ChatGPT gör ett hyffsat jobb
Citera
2025-03-27, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konsulten-it
Mitt namn är borta från sökningen.

många har skrivit till dom med den texten efter HD domen men dom skiter fullständigt i det. Har du sökt på ditt namn så du ser att du verkligen är borta?

grattis! gå och köp en trisslott, du är unik i att ha blivit bortplockad, även om vi ser efter den 25 februari..
Citera
2025-03-27, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konsulten-it
Fel. Jag har blivit borttagen.

Du är alltså den enda i Sverige som blivit borttagen, sorry men I call bullshit.
Citera
2025-03-27, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumbokk
Du är alltså den enda i Sverige som blivit borttagen, sorry men I call bullshit.

Han är inte ensam. Jag blev borttagen från både Lexbase och MrKoll förra året, under hot om stämning. MrKoll listade mig som "borttagen" offentligt fram tills nyligen, då jag faktiskt stämde dem. Nu listar de mig inte alls.

Stäm svinen. Det är det enda språket de talar.
Citera
2025-03-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faqstru
Han är inte ensam. Jag blev borttagen från både Lexbase och MrKoll förra året, under hot om stämning. MrKoll listade mig som "borttagen" offentligt fram tills nyligen, då jag faktiskt stämde dem. Nu listar de mig inte alls.

Stäm svinen. Det är det enda språket de talar.

och vad stämde du dom för?
radera enligt GDPR, skadestånd enligt GDPR, förtal eller annat?
vet det FT mål i tingsrätten?
Citera
2025-03-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z800kul
och vad stämde du dom för?
radera enligt GDPR, skadestånd enligt GDPR, förtal eller annat?
vet det FT mål i tingsrätten?

Det lät jag tingsrätten lista ut. Jag hävdade bara olaglig personuppgiftsbehandling.
Citera
2025-03-27, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LESSERAFIM
"Vi tar aldrig bort något."

https://www.svt.se/kultur/fyra-stammer-lexbase-och-verifiera-kraver-radering-av-domar

Vilken skurk.
Citera
2025-03-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legendarypinkdot
Vilken skurk.
Är du förvånad?
Citera
2025-03-27, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Är du förvånad?

Lite, ändå. Men då vet man att snacket om lag & ordning och att de kriminella jublar var mest en fråga om snack. När det kommer till kritan skiter Gunnar Axén i lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in