Citat:
Ursprungligen postat av
Snusfri
Hur mycket kan han ha dragit in på ”dokumentären” och chrippa tror du? Han hade mycket visningar men vad ger det i pengar?
Svår fråga, men det är nog en hel del. Bara det sedan chrippadramat bröt ut blir det, enligt mina beräkningar baserat på thumbnails och titlar med chrippa, linnea, julia och kräftan, utan vissa andra klipp jag ha missat med andra namn som inte stack ut som relaterat till chrippadramat... runt 16 475 000 visningar grovt räknat. Det är nog ganska mycket pengar. Dessutom bara det som finns på hans kanal och antagligen har hans andra content på kanalen och även andra kanaler som Rask, Motvikt och vad är problemet också fått en boost i visningar.
Under 2024 hade han också en hel del samarbeten. Nu blir det nog lite mindre framöver som sagt och inga samarbeten är nog att förvänta sig heller, men om mot förmodan ska de företagen kontaktas med tanke på allt detta som hänt tycker jag.
Vad gäller hyrningar och köp av hans film låter det ju som som att det skulle vara i hundratusenklassen men kan inte bekräfta det då jag inte räknat på det.