2025-03-27, 13:58
Medlem
Jag är kraftigt överviktig och har ont i knän och leder i kroppen.enligt min egen subjektiva åsikt är jag per definition rörelsehindrad..jag undrar om jag har rätt till gratis elrullstol/permobil av kommunen eller landstinget?jag orkar bara gå väldigt korta sträckor..jag har träffat en arbetsterapeut men hon ansåg att jag är för frisk för att få ngt eldrivet färdmedel.
Citera
2025-03-27, 14:09
Medlem
Varför skulle skattebetalarna betala för din permobil? Köp det själv ditt fetto, jag slår vad om att du redan lever på bidrag ändå.
Citera
2025-03-27, 14:11
Medlem
borrasss avatar
Men snälla du... Gå ner i vikt istället!
Har inte din terapeut nämnt något om det?
Vill inte vara elak på något sätt men det är verkligheten!
Citera
2025-03-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Varför skulle skattebetalarna betala för din permobil? Köp det själv ditt fetto, jag slår vad om att du redan lever på bidrag ändå.
Är man rörelse hindrad borde man få det gratis..jag vill inte slösa mina bankpengar på att köpa en permobil ...möjligen hyra en dock.jag är sjukpensionär så ja jag lever på bidrag.
Citera
2025-03-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
Jag har fått råd att börja äta bättre samt ta promenader.men det är svårt för mig.dock har jsg börjat med en ny medicin som heter azempic som man kan gå ner i vikt av.jag väger i dagsläget över 120 kg på drygt 160 cm.
Citera
2025-03-27, 14:43
Medlem
sebastian66s avatar
Många fet tjocka har tappat hoppet. Det är därför mediciner ich plantor fröer och mossbekämpningsmedel säljs för miljarder.
Den bästa mediciner är alltid att äta rätt motionera mycket vandra cykla.
Det tar år innan man kommer in i matchen. Därför tar många genvägar och tror mediciner är det bästa-
Om du får en permobil så isolerar du dig och tappar stinget mannen.
Rådet borde vara enkelt ät rätt motionera mera.
Du kan bara vinna på det.
Citera
2025-03-27, 14:48
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Varför skulle en människa välja att vara överviktig framför att gå ned i vikt? Du pratar som om TS gör fel val som inte går ned i vikt. Tänk på den du.
Citera
2025-03-27, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Jag är kraftigt överviktig och har ont i knän och leder i kroppen.enligt min egen subjektiva åsikt är jag per definition rörelsehindrad..jag undrar om jag har rätt till gratis elrullstol/permobil av kommunen eller landstinget?jag orkar bara gå väldigt korta sträckor..jag har träffat en arbetsterapeut men hon ansåg att jag är för frisk för att få ngt eldrivet färdmedel.
Ge inte upp hoppet fortsätt fråga soc, försäkringskassan, vård och omsorg kommunen
Citera
2025-03-27, 14:50
Bannlyst
Citat:
Inte så lätt att plötsligt bli smal igen är man rörelse hindrad ska man få hjälp punk slut.
Citera
2025-03-27, 14:51
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius

Jag tycker också du borde ha rätt till att få en sådan gratis. Sök upp vem du ska vända dig till för att ställa frågan och påbörja ärendet.

Alla som är normala förstår att du hellre vill gå ned i vikt än vara överviktigt, men att du lider för mycket för att klara av det. Annars hade det ju gått, eller hur.

Lycka till.
Citera
2025-03-27, 14:58
Medlem
borrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför skulle en människa välja att vara överviktig framför att gå ned i vikt? Du pratar som om TS gör fel val som inte går ned i vikt. Tänk på den du.

Japp det är exakt så jag menar!!
Om alla feta människor kunde lära sig vad dom ska äta och hur mycket så hade samhället funkat mycket bättre!
Jävla mediciner hit och dit "som ska hjälpa mig" att gå ner i vikt...
120kg på 160cm är inte extremt utan bara lathet/psykisk ohälsa.

Tala klarspråk istället för att alltid dalta med folk.
Citera
2025-03-27, 15:03
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Japp det är exakt så jag menar!!
Om alla feta människor kunde lära sig vad dom ska äta och hur mycket så hade samhället funkat mycket bättre!
Jävla mediciner hit och dit "som ska hjälpa mig" att gå ner i vikt...
120kg på 160cm är inte extremt utan bara lathet/psykisk ohälsa.

Tala klarspråk istället för att alltid dalta med folk.

Varför skulle feta människor behöva lära sig vad dom ska äta? Självklart har man tagit reda på det om man är fet och behöver gå ned i vikt.

Feta människor vill gå ned i vikt men gör inte det för att dom inte kan, eftersom dom lider för mycket av någonting psykiskt. Enda sättet för dom att gå ned i vikt är genom att hitta något som minskar på lidandet, så att dom får utrymme att klara av det som krävs för en viktnedgång.
Klarspråk nog? Nu när du slapp tänka själv och allt.

Vad tror du själv är anledningen till att dom inte går ned i vikt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in