2025-03-27, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Hur kan det vara så, när det är över en miljard som har vaccinerats och resten av världen märker inte av det du beskriver? Kan det vara så att du har en personlig erfarenhet av det hela och sen tror du att det är så det är?

Läs tråden så upptäcker du nog också att vi är fler som sett det här sambandet.
Om du vill ha mer vedertagen statistik så är det bara att googla. Finns studier gjorda ur massa infallsvinklar avseende vaccinets effekter och bieffekter.

Förstår att det är svårt för er som svalde bete, krok och flöte att såhär 4 år senare spotta ut det igen och erkänna att ni haft fel hela tiden. Du kanske kan se det som en utmaning.
Citera
2025-03-27, 13:11
Medlem
Min pappa har tagit åtta sprutor. Han var kärnfrisk innan och nu har han fått hudcancer, en tumör i halsen och nu lungcancer. Min mor är vaccinerad och fick en stroke. Det känns som om mina vänner blivit tio år äldre på två år. Ständiga hälsoproblem. Många av problemen är typ autoimmuna, så jag tror att de beror på covidvaccinen.
Citera
2025-03-27, 13:20
Medlem
Dumdrygs avatar
Jag har också gjort samma iakttagelse. Speciellt i slutet på pandemin tyckte jag de vaccinerade i min närhet var mycket sjukare. I vinter har jag inte varit sjuk alls, samtidigt som man hört om alla som fått influensa. Har till och med varit hemma hos en sjuk person och tänkt att shit nu blir jag smittad. Det yr väl runt virus i den här lägenheten. Men klarade mig.
En släkting har fått en liten stroke, blodpropp i hjärnan.
Citera
2025-03-27, 13:39
Medlem
Dumdrygs avatar
En till släkting fick bältros i vinter, men har haft vattkoppor som barn. Som jag förstod det så är det immunförsvaret som håller viruset i schack så man inte får bältros.
Citera
2025-03-27, 13:44
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Konspirationerna levererar än. Har psyket fullt?

Är man konspiratorisk om man konstaterar att bekanta som tagit tre sprutor blir sjuka, medan man själv som är ovaccinerad är frisk?
Citera
2025-03-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-calobra-bianco
Min pappa har tagit åtta sprutor. Han var kärnfrisk innan och nu har han fått hudcancer, en tumör i halsen och nu lungcancer. Min mor är vaccinerad och fick en stroke. Det känns som om mina vänner blivit tio år äldre på två år. Ständiga hälsoproblem. Många av problemen är typ autoimmuna, så jag tror att de beror på covidvaccinen.

Tre stycken i min nära krets har fått hjärtproblem efter sprutorna. Mycket konstigt är det.
Citera
2025-03-27, 13:52
Medlem
Tog de 4 första,, inte varit sjuk en enda dag sen dess.
Alltså flera år sedan.
Citera
2025-03-27, 13:54
Medlem
Om vi för en stund glömmer bort Covid och tänker oss vaccin i största allmänhet.
Redan det faktum att de som väljer att vaccinera sig är de som redan är/känner sig vara en riskgrupp/utsatt grupp. Och om man tillhör en riskgrupp så kommer naturligtvis den gruppen att få en helt annan sjukdomshistoria/anamnes än referensgruppen.
Citera
2025-03-27, 13:55
Medlem
Oh-be-wans avatar
Har också sett i min närhet att sprutade är avsevärt sjukare än icke-sprutad. Jag själv är icke-sprutad, och nöjd över beslutet. Vissa i min närhet som är besprutade anser att det var det dummaste beslut de gjort, medan andra är nöjda med sin besprutning.
Citera
2025-03-27, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Är man konspiratorisk om man konstaterar att bekanta som tagit tre sprutor blir sjuka, medan man själv som är ovaccinerad är frisk?
Bra för dig men jag tycker personligen att det var fel att
Inte ta sprutan ökar att du smittar nån som blir allvarligt sjuk.exempelvis någon äldre .eller med uderliggande sjukdomar.vad säger du om kan tyckas själviskt.kanske smitta en närstående.bara för du är rädd för sprutor
Citera
2025-03-27, 14:01
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Bra för dig men jag tycker personligen att det var fel att
Inte ta sprutan ökar att du smittar nån som blir allvarligt sjuk.exempelvis någon äldre .eller med uderliggande sjukdomar.vad säger du om kan tyckas själviskt.kanske smitta en närstående.bara för du är rädd för sprutor

De var ju redan vaccinerade. Sen stoppade ju inte vaccinet varken sjukdom eller smittspridning.
Citera
2025-03-27, 14:03
Avslutad
Japp, de vaccinerade är sjuk längre och oftare än ovaccinerade.

Såklart helt bara vad jag sett och hört ingen forskning eller grafer men för mig är det glasklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in