2025-03-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Han förklarade inte hur bakterier skulle ta sig till ett sterilt hjärta?
Hur tänker du nu, att inga bakterier kan nå kroppens inre organ för att de är "sterila"?
Citera
2025-03-18, 07:11
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klabba
Ja vem är den hemlige läkaren

Jag frågade om jag kan offentliggöra honom och hans vittnesutlåtande. Han godkände det. Han heter Kirk Milhoan. Här är hans utlåtande (välj Öppna i webbläsare):

https://www.dropbox.com/scl/fi/93dkql4v1gslnygyojl3r/ProfessionalWitnessLetter-Nicholas-Sundgren-rev-1.pdf?rlkey=nf6miexu5enup5ugadkcms18w&st=00n20k3e& dl=0
Citera
2025-03-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasnyttnamn
Kom igen det räcker. Är väl för fan alla under 18 som har stort sett blivit tvungen att den plus resten av svenska folket känts sig tvungna att ta den. Är typ högst 15-20% av folket som inte tog vaccinet.
Och då vare ju inte ens på tal om att vaccinet skulle ge biverkningar därför alla tog skiten.

Vi fick tack och lov information från sonens skola och en tillåtelseblankett inför covid vaccination. Vi tillät inte vaccinering och sonen trodde han skulle få tråkigheter för det. Men det gick bra. Själv behandlades jag direkt illa av vissa släktingar, vilket var väldigt trist.
Citera
2025-03-25, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klabba
Ja vem är den hemlige läkaren
Jag syftade på läkaren som utreds för dödsfallet.
Citera
2025-03-27, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobboSundgren
Jag frågade om jag kan offentliggöra honom och hans vittnesutlåtande. Han godkände det. Han heter Kirk Milhoan. Här är hans utlåtande (välj Öppna i webbläsare):

https://www.dropbox.com/scl/fi/93dkql4v1gslnygyojl3r/ProfessionalWitnessLetter-Nicholas-Sundgren-rev-1.pdf?rlkey=nf6miexu5enup5ugadkcms18w&st=00n20k3e& dl=0
Vilken läkare är det som är misstänkt?
Citera
2025-03-29, 04:32
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightmarefuel
Vilken läkare är det som är misstänkt?

Det kan räknas som förtal samt störa förundersökningen att jag säger läkarens namn. Jag har även anmält sjuksköterskan som gav den andra sprutan.
Citera
2025-03-30, 13:35
Medlem
Det beror på syftet, dvs anledningen till att du berättar det. Om syftet inte är att utpeka personen som klandervärd är det ingen risk. Notera att du inte är bunden av förundersökningssekretess. Eller är det möjligen så att läkaren inte ens delgivits misstanke (än)?
Citera
2025-04-16, 07:28
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightmarefuel
Det beror på syftet, dvs anledningen till att du berättar det. Om syftet inte är att utpeka personen som klandervärd är det ingen risk. Notera att du inte är bunden av förundersökningssekretess. Eller är det möjligen så att läkaren inte ens delgivits misstanke (än)?

Jag vet inte om läkaren har delgivits misstanke.

Men jag skulle vilja svara mer på det medicinska:

VARFÖR VÄXTE BAKERIERNA TILL SIG?

Dr Kirk Milhoan har precis som vårt andra läkarvittne Dr Björn Hammarskjöld förklarat hur en vaskulit orsakad av Modernas covidvaccin, kan ha skadat Nicholas kärl runt hjärtat samt hjärtat - och tilllåtit bakterier att både tränga in och fastna.

Men hur kommer det sig att det fanns bakterier i blodströmmen? Det finns en annan aspekt av mRNA-vaccinen mot covid, som jag i dagarna har diskuterat med Björn:

Studier visar att Modernas covidvaccin kan minska ned det naturliga immunförsvaret tillfälligt.

Denna effekt av Modernas covidvaccin, kan ha sänkt barriären så lågt - att bakterier som fanns i ett vanligt, mycket lågt antal i kroppen, kunde få överhanden och växa till sig.

Det finns inget facit på hur länge spikprotein kan vara kvar eller programmeras fram i kroppen och avleda immunförsvaret från bakterier, som följd av vaccinet.

Transitorisk immunpåverkan: Vissa studier har föreslagit att mRNA-vaccin mot covid tillfälligt kan dämpa typ I interferon-svar, en del av det medfödda immunförsvaret:

Teoretiskt sett kan en sådan tillfällig period av antiviralt försvar ge ett fönster då kroppen är mindre alert mot andra patogener, som bakterier.

I klartext: Immunförsvaret är upptaget med att reagera på spikproteinet, som den genetiska informationen i vaccinet programmerar cellerna att tillverka, vilket kan ge bakterier, som redan finns i kroppen - en chans att få fäste.

Det finns även observationer att upprepade mRNA-doser leder till höga nivåer av IgG4-antikroppar och ändrat T-cellsvar, vilket kan påverka infektionsbenägenheten:

1. Seneff et al. (2022)
Studien presenterar bevis för att mRNA-vaccination kan inducera en betydande nedsättning i typ I-interferonsignalering, vilket kan ha olika negativa konsekvenser för människors hälsa:

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9012513/

2. Huang et al. (2023)
Denna forskning visade att COVID-19 mRNA-vacciner, men inte virala vektorbaserade vacciner, specifikt inducerade neutraliserande autoantikroppar mot typ I-interferoner hos en liten grupp friska individer:

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10603818/

Men såklart är det mest häpnadsväckande att ingen hjärtläkare tillfrågades eller informerade oss om risker för myokardit och perikardit.
Citera
2025-04-16, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobboSundgren
Jag vet inte om läkaren har delgivits misstanke.

Men jag skulle vilja svara mer på det medicinska:

VARFÖR VÄXTE BAKERIERNA TILL SIG?

Dr Kirk Milhoan har precis som vårt andra läkarvittne Dr Björn Hammarskjöld förklarat hur en vaskulit orsakad av Modernas covidvaccin, kan ha skadat Nicholas kärl runt hjärtat samt hjärtat - och tilllåtit bakterier att både tränga in och fastna.

Men hur kommer det sig att det fanns bakterier i blodströmmen? Det finns en annan aspekt av mRNA-vaccinen mot covid, som jag i dagarna har diskuterat med Björn:

Studier visar att Modernas covidvaccin kan minska ned det naturliga immunförsvaret tillfälligt.

Denna effekt av Modernas covidvaccin, kan ha sänkt barriären så lågt - att bakterier som fanns i ett vanligt, mycket lågt antal i kroppen, kunde få överhanden och växa till sig.

Det finns inget facit på hur länge spikprotein kan vara kvar eller programmeras fram i kroppen och avleda immunförsvaret från bakterier, som följd av vaccinet.

Transitorisk immunpåverkan: Vissa studier har föreslagit att mRNA-vaccin mot covid tillfälligt kan dämpa typ I interferon-svar, en del av det medfödda immunförsvaret:

Teoretiskt sett kan en sådan tillfällig period av antiviralt försvar ge ett fönster då kroppen är mindre alert mot andra patogener, som bakterier.

I klartext: Immunförsvaret är upptaget med att reagera på spikproteinet, som den genetiska informationen i vaccinet programmerar cellerna att tillverka, vilket kan ge bakterier, som redan finns i kroppen - en chans att få fäste.

Det finns även observationer att upprepade mRNA-doser leder till höga nivåer av IgG4-antikroppar och ändrat T-cellsvar, vilket kan påverka infektionsbenägenheten:

1. Seneff et al. (2022)
Studien presenterar bevis för att mRNA-vaccination kan inducera en betydande nedsättning i typ I-interferonsignalering, vilket kan ha olika negativa konsekvenser för människors hälsa:

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9012513/

2. Huang et al. (2023)
Denna forskning visade att COVID-19 mRNA-vacciner, men inte virala vektorbaserade vacciner, specifikt inducerade neutraliserande autoantikroppar mot typ I-interferoner hos en liten grupp friska individer:

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10603818/

Men såklart är det mest häpnadsväckande att ingen hjärtläkare tillfrågades eller informerade oss om risker för myokardit och perikardit.
Samma problem med Pfizers "vaccin". Och det är inte så tillfälligt heller eftersom man uppmätt spikprotein ÅR efter "vaccinationen". Immunförsvaret bekämpar mutationer hela tiden för att bekämpa cancer. Introducera en konstant ström av spikprotein och... tja ni fattar själva. 😱
Citera
2025-04-16, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Självklart försökte han inte det. Han gjorde garanterat det bästa de trodde för pojken.

Friska barn behöver inte vaccineras enligt några rekommendationer i Sverige, men de som är i riskgrupperna med dåligt immunförsvar rekommenderades. Han var uppenbarligen en av dem i.o.m sina tidigare komplikationer.

Tror nog de flesta föräldrar hade valt att vaccinera sina barn då med den information och rekommendationer som fanns. Man vill nog inte ta några risker. Riskerna för vaccinet var enligt alla experter lägre än att de i riskgruppen fick covid ovaccinerade. Någonstans måste man ändå kunna lita på det.

Problemet här att föräldrarna inte blev helt underrättade om riskerna och att modernas vaccin drogs in strax efter han blev vaccinerad. Han hade nog en jävla otur, men så här i backspegeln så verkar det nästan som det var helt poänglöst att vaccinera alla under 20 oavsett riskgrupp. Det får de väl utreda, men det var oavsett fel att inte underrätta.

Föräldrarna ska överhuvudtaget inte ha någon som helst skuld i det här. De lider nog som det är.

Under 20år?! Snarare under 50år och det fanns det siffror på redan under pandemin så alla hade gott om statistik att luta sig emot när man valde att ta sprutan. Den som var under 50 år och tog sprutan och samtidigt inte befann sig i en riskgrupp är dessvärre ett får (alternativt var man tvungen pga arbetet, vilket borde vara kriminellt).
Senast redigerad av Henriksen82 2025-04-16 kl. 09:15.
Citera
2025-04-16, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Medan en hel värld har gått vidare efter pandemin kämpar en pappa för sin döda sons upprättelse.

13-åriga Nicholas dog efter att han fått Modernas coronavaccin.

Nu har åklagare beslutat om att inleda en förundersökning gällande vållande till annans död.

– Jag är kvar vid Nicholas säng med handen på hans bröst när han tog sitt sista andetag, det är där jag är kvar, säger pappan Bobbo Sundgren.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5E0Vze/nicholas-13-dog-efter-covidvaccin-aklagare-utreder-fallet

Men har inte vårdnadshavarna godkänt o därför ett ansvar*?

O hur är det med ersättningsfrågor - Moderna står helt utanför läkemedelsförsäkringen.
Did You Know - I Did

*eller har de blivit lurade av myndigheterna - vaccinera er alla det viktigt o ofarligt alla
behöver vaccinera sig - sätt igång nuuu
Citera
2025-04-16, 17:38
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Men har inte vårdnadshavarna godkänt o därför ett ansvar*?

O hur är det med ersättningsfrågor - Moderna står helt utanför läkemedelsförsäkringen.
Did You Know - I Did

*eller har de blivit lurade av myndigheterna - vaccinera er alla det viktigt o ofarligt alla
behöver vaccinera sig - sätt igång nuuu

I journalen står det att vi föräldrar var positiva till vårdens rekommendation. Men de följde inte Patientlagens paragrafer om informerat samtycke, för de informerade inte om riskerna för myokardit och perikardit. Detta hade de även som direktiv från WHO/Läkemdelsverket att göra från 9/7 2021. Och de gjorde ingen individuell bedömning. Varken Nicholas hjärtläkare eller leverläkare var tillfrågade.

Vården hade räddat Nicholas liv när han var bebis. På den avdelning som kallade honom till covidvaccinering arbetade samma sjuksköterska och läkare som varit med och räddat hans liv. Den sjuksköterskan gav honom även den andra sprutan, som blev hans död.

Vi var betingade att lita på att de visste bäst. Du kan kalla det dumt om du vill, men det var inte för att vi ville experimentera med honom, utan för att vi trodde att vi skyddade honom.

Självklart har jag stora skuldkänslor, men tycker du därför att jag ska hålla käft och lägga ned arbetet för att ställa de till svars, som visste riskerna men inte varnade oss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in