2025-03-26, 16:02
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Jag blev utsatt för stalking av en kvinna som var kär i mig, kan säga det var inte särskilt kul.

Jag jobbade på Ica då och jag var tvungen sluta där då hon besökte mig flera gånger i veckan.
Hon kunde stå med kikare utanför mitt hus på kvällen samt såklart försöka kontakta mig på sociala media.

Är man själv kvinna och blir utsatt av en manlig stalker är det mycket värre då en man trots allt är mycket starkare.
Jag var aldrig rädd på så vis då jag hade kunnat slå ner kärringen när jag velat.
Manliga stalkers tror jag dessutom drivs sexuellt och våldtäkt ligger nog nära deras motiv.

Sen är många stalkers psykiskt störda också.

Spelar ingen roll hur stark du är mot en psyksjuk med vapen.
Citera
2025-03-26, 16:09
Medlem
One2Manys avatar
Så rätten försatte psykfallet på fri fot trots att han är så pass sinnesförvirrad att han på allvar tror att det är Frida som varit drivande i kontakten, det bådar ju gott. Antingen frikänd eller villkorligt. I Sverige står rätten som vanligt på förövarens sida.

Vad tror FB, tar psykfallet det som ett kvitto på att han inte gjort något fel, och hur lång tid tar det innan han kontaktar Frida igen?

Place your bets.
Citera
2025-03-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kan ge max 4 år. Hoppas på just, 4 år..
Tyvärr tror jag inte på 4 år de låter väldigt väldigt mycket och ska nog kräva mer än detta skulle jag tro
Citera
2025-03-26, 16:35
Avstängd
engammalfisks avatar
Snubben är knäpp & efterbliven & vill ha en flickvän, håller med om att han borde hängas som Saddam.
Citera
2025-03-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tyvärr tror jag inte på 4 år de låter väldigt väldigt mycket och ska nog kräva mer än detta skulle jag tro

Ja, det blir nog inte mycket fängelsetid för gubben, om ens någon? Åklagaren yrkade på minst 6 månaders fängelse. Han är nog tyvärr snart ute och spankulerar, riktigt obehagligt då han verkar aggressiv och var tvungen och övermannas när han skulle arresteras samt blev ordentligt upprörd i rätten idag.
Citera
2025-03-26, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddnacke
Ja, det blir nog inte mycket fängelsetid för gubben, om ens någon? Åklagaren yrkade på minst 6 månaders fängelse. Han är nog tyvärr snart ute och spankulerar, riktigt obehagligt då han verkar aggressiv och var tvungen och övermannas när han skulle arresteras samt blev ordentligt upprörd i rätten idag.
Får han 6 månader kan han ju ansöka om fotboja t.ex, tror om han överträder igen så blir de nog minst 1-2, sjuk jävel.
Citera
2025-03-26, 17:09
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Han tror att de har en kärleksrelation enligt artikeln.

Hon lägger upp bilder på instagram, psykfallet tror att hon kommunicerar med honom och skickar sms och brev, samt söker upp henne på platser hon befinner sig på.

En tidsfråga innan han försöker ha ihjäl henne.
Ibland blir man konfunderad hur hjärnan kan balla ur på det viset öht. Hur gick slutledningen till när bilder på tex IG i hals hjärna bara var ämnade som kommunikation med honom? Han märkte exempelvis inte att en hel del andra interagerade med kommentarer osv? Ingen gång kom tanken att en elitidrottare som är över 30 år yngre kanske laddar upp bilder i något annat syfte än att på ett kryptiskt sätt besvara dina tusentals meddelanden? Är han gravt utvecklingsstörd?
Citera
2025-03-26, 17:12
Medlem
Bild och namn på idioten!?
Citera
2025-03-26, 17:35
Avstängd
engammalfisks avatar
För att klassas som frisk vuxen så skall man ha empati, medlidande, inlevelseförmåga & sånt, hel lattjo att han ens är i rättegång, skall det bli rättegång när ett barn raserat ett sandslott också?

Det mest logiska hade varit om hon svarat på korrespondensen & förklarat att hon inte är intresserad, kanske bjuda in honom på fika då han tycker om henne.

"Frida Karlsson" är en idiot och ni som tycker han ska straffas är vandrande skämt tack för mig.
Citera
2025-03-26, 17:55
Medlem
Är det K******? Bodde i närheten av norra?
Citera
2025-03-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
För att klassas som frisk vuxen så skall man ha empati, medlidande, inlevelseförmåga & sånt, hel lattjo att han ens är i rättegång, skall det bli rättegång när ett barn raserat ett sandslott också?

Det mest logiska hade varit om hon svarat på korrespondensen & förklarat att hon inte är intresserad, kanske bjuda in honom på fika då han tycker om henne.

"Frida Karlsson" är en idiot och ni som tycker han ska straffas är vandrande skämt tack för mig.

Aha, den gamla ”de är offrets fel” logiken.

Menar du att om hon först blockar honom från att ringa/sms:a så är de inte tydligt att kontakt inte är önskvärd?
Om hon springer ifrån honom i Stockholm och sen i Östersund säger att hon inte vill ha någon kontakt med honom så är de inte heller tydligt?
Om han får ett kontaktförbud så är de också otydligt? När han sen fortsätter kontakta henne inför VM när hon är i Lavaze tex och hamnar i häktet så är de också otydligt?
När han sitter i rättegången och väljer att inte lägga sig platt trotts att han vet att hon är obekväm med vad han gjort…så är inte ens de tillräckligt?

Utan hon ska sätta sig och dricka kaffe med en uppenbart sjuk person som brottas med polisen som lämnar över kontaktförbudet och säger att han inte får prata mer med henne. Som skäller ut sin advokat i rätten för han avbrutit honom och sen får skäll av rätten för han inte kan bete sig?
En 25 åring tjej? Ska fika med en 65 åring gubbsjuk idiot som saknar impulskontroll….?

MYCKET ska man höra innan dårhusen öppnas igen…
Senast redigerad av Fruktflugor 2025-03-26 kl. 18:01.
Citera
2025-03-26, 18:22
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk

Du borde spärras in på samma avdelning som den tilltalade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in