2025-03-26, 14:27
Avstängd
Har en vän som hävdar att stadsdelsförvaltningen i hässelby värderar invandrare framför vita/svenskar, att de får förtur på diverse stödboenden som inom LSS och även andra stödboenden (hävdar också att de får förtur i vanliga bostadsköer) och att de skulle ha en särskild agenda att ge invandrare mer än svenskar. Denna vännen gjorde flera desperata ansökningar för att kunna flytta till stödboende då han knappt kan ta hand om sig själv längre men fick avslag två gånger medans han var säker på att han har rätt till det och att det finns platser och då tog han hjälp av advokat på möte på stadsdelsförvaltningen där han motbevisade saker de hade hävdat att han skulle få men de sa sen att de inte hade hävdat och då spelade han upp inspelning på mobil framför de med bevis på vad de sagt, han fick just då lite bättre förslag om lediga platser men misstänker att det finns bättre boenden men som främst ges till invandrare. Denna advokat berättade för han att detta börjar inte bara bli vanligare utan att det tillomed ingår inom kurser med arbetare på stadsdelsförvaltningen där de berättar för arbetare att på det här sättet ge dessa fördelar med boenden först och främst till invandrare. Är det nån som hört mer om detta? Sker detta verkligen eller är det mer angående min vän som det sker?
Senast redigerad av Siktarn 2025-03-26 kl. 15:26.
Citera
2025-03-26, 14:42
Medlem
Dom får förtur på lägenheter och jobb, så varför inte.

Nyadeln.
Citera
2025-03-26, 15:09
Medlem
One2Manys avatar
Jaa, men så är det ju, LSS är ju för den som har störst behov, och är du handikappad och dessutom invandrare så är du ju både handikappad och efterbliven.
Citera
2025-03-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarint
Dom får förtur på lägenheter och jobb, så varför inte.

Nyadeln.

Vilka jobb är det du tänker på och hur går det till?
Citera
2025-03-26, 16:06
Medlem
StigHelmutts avatar
Dom har förur till exakt allt, har du inte fattat det än.

Fredrik Reinfelt sa ju klart och tydligt att landet ägs av dom som kom sist

https://youtu.be/0ibqULrP36o?si=hCzoKV5DExu0Qe85&t=870
Citera
2025-03-26, 16:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt

Vad menar du med att "de som komsist äger sverige" förklara det tydligt.
Citera
2025-03-26, 17:16
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Vad menar du med att "de som komsist äger sverige" förklara det tydligt.

Men kolla klippet istället för att fråga
Han säger att sverige inte tillhör dom som bott här i 400 generationer, utan snarare de som kom som invällare
Citera
2025-03-26, 17:19
Avstängd
Citat:
Men kolla klippet istället för att fråga
Han säger att sverige inte tillhör dom som bott här i 400 generationer, utan snarare de som kom som invällare
Ok och på viljet vis tillhör sverige de nyanlända? Hur styr de sverige? Detta är min fråga.
Citera
2025-03-26, 17:30
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Ok och på viljet vis tillhör sverige de nyanlända? Hur styr de sverige? Detta är min fråga.

en frågare alltså

Genom att ha förstahands tillträde till allt.
var det inte det tråden handlar om, ifall invällare har förtur?

jag svarar inte på dina frågor mer nu
Citera
2025-03-26, 19:15
Medlem
Nu har jag förstås aldrig jobbat i just den kommunen, men jag har erfarenhet från att ha jobbat med ett antal sådana stöd- och LSS-boenden och andelen invandrare som bor på dessa har varit förhållandevis lågt i jämförelse med övriga befolkningen.
Citera
2025-03-26, 23:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slemkuk
Nu har jag förstås aldrig jobbat i just den kommunen, men jag har erfarenhet från att ha jobbat med ett antal sådana stöd- och LSS-boenden och andelen invandrare som bor på dessa har varit förhållandevis lågt i jämförelse med övriga befolkningen.
Och vad var dessa för stödhem? I förorten eller?
Citera
2025-03-27, 06:37
Medlem
Skälet till detta är ju att S, C, V och Mp vet att deras blatteväljare inte har några arbeten, varvid skapandet av LSS-platser och att låta familjen bilda assistansbolag och bli inhyrd "arbetskraft" som sedan skiter i att göra något för pengarna de får är ett sätt att köpa valboskapen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in