2025-03-26, 13:13
Medlem
För er som vill följa rättegången har Svt en direktrapportering.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...utanfor-hemmet

Av det jag läst verkar han ha lite lätt instabilt humör. Han kanske borde genomgå en hjärnröntgen ifall han har en tumör som gjort honom så där knäpp, om han nu inte varit så hela livet?

Edit: Tvåa.
Citera
2025-03-26, 13:52
Medlem
Otroligt otäckt, riktigt svårt sjuk verkar han vara? Undrar hur han kommit över hennes nummer? Vem är mannen?
Citera
2025-03-26, 13:55
Medlem
61as avatar
Det är väl detta som kallas Erotomani?
Citera
2025-03-26, 14:14
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 61a

Precis!

Erotomani är en typ av vanföreställning som förekommer i t.ex vanföreställningssyndrom. Det innebär att en person är kär i en annan, ofta känd person eller någon med hög social status, till exempel en chef och tror att hen också är förälskad tillbaka.

Vanföreställningssyndrom, tidigare paranoia,och paranoid psykos, är en diagnos på en grupp psykiska störningar”

(Wikipedia)
Citera
2025-03-26, 14:18
Medlem
Lynnig verkar denna människan vara iaf.

Saxat från SVTs direktrapportering
"Polismannen berättar att gripandet gått våldsamt till, att man fått brotta ner honom. Och att det i sin tur lett till en anmälan om våldsamt motstånd. Mannen själv har i sin tur anmält polisen för misshandel.

- Han var upprörd både vid gripandet och därefter."

Känns som Frida kom undan med blotta förskräckelsen som tur är.
Citera
2025-03-26, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 61a

Jag hittade följande artikel i ämnet. Mycket läsvärd.

https://lakartidningen.se/wp-content...2003/27626.pdf
Citera
2025-03-26, 14:43
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad är hans mål?

Vill han bli pojkvän, ha autograf, bara se henne rent allmänt, döda henne, äta henne, bli knullkompis med henne, hjälpa henne valla skidor, sälja skidglasögon?

Ja vad tror du ? Gissa en gång.

Ett psykfall som trakasserar en annan människa gör det av besatthet och/eller sexuell dragning.

Du skriver rätt så dumma kommentarer förövrigt.
Citera
2025-03-26, 14:44
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Borde väl rendera i fängelse

Kan ge max 4 år. Hoppas på just, 4 år..
Citera
2025-03-26, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Vad tuff du är.

Snarare hård och rättvis.

Folk får vara hur dumma i huvudet som helst, men låt det inte gå ut över andra. Om den här karln nöjt sig med att kommunicera med bilder som Frida Karlsson lagt ut på sitt instagramkonto hade allt varit frid och fröjd. Nu nöjde han sig inte med det utan började ringa, skriva både brev och sms samt förfölja henne och dyka upp på olika platser där hon befann sig.

Under 16 månaders tid har den här tokfan besvärat henne och hon har varit rädd för att vistas ensam i sitt hem. Hemmet ska vara en trygg plats.

Frida Karlsson har en kort och intensiv karriär i sitt liv som jag tycker att hon ska få koncentrera sig helhjärtat åt.
Citera
2025-03-26, 15:15
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husmusen7
Ja vad tror du ? Gissa en gång.

Ett psykfall som trakasserar en annan människa gör det av besatthet och/eller sexuell dragning.

Du skriver rätt så dumma kommentarer förövrigt.

Jag tror ingenting eftersom jag inte vet. Istället för att skriva trams som du gör så kan du vara seriös istället. Du verkar inte vara riktigt hemma. Men visst det är okej. Jag förstår att inte alla tycker om mina kommentarer där jag förespråkar demokrati, mänskliga rättigheter och fred.

Men att det är så självklart för dig här i tråden så kanske man ska tolka det som att du är som gubben eftersom du förstår det så exakt.
Citera
2025-03-26, 15:20
Medlem
bomhulls avatar
Någon bild på gubbaset? Hoppas hon får lugn och ro nu
Citera
2025-03-26, 15:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Nu ställer domaren en rak fråga till den åtalade:

- Kommer du att ta kontakt med Frida Karlsson i fortsättningen, om du släpps på fri fot?

Det lovar och svär mannen på att han inte ska göra.

Ja det var väl vad Amrit Magar sa. Fick 5 års besöksförbud gällande att han hade stalkat Emma Raducanu på ungefär samma sätt.
https://www.bbc.co.uk/news/uk-englan...n-60490164.amp

Han dök ju sedan upp förra månaden på läktaren när Raducanu spelade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in