2025-03-25, 13:16
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Förra säsongens Simon mot förra säsongens Salétros och valet är inte särskilt svårt.
Den HÄR säsongens Saletros mot den här säsongens Ortmark är 50/50...
Citera
2025-03-25, 13:22
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Du kan väl knappast kalla det cherrypicking när det är förra säsongen jag refererar till? Isf. är det väl mer cherrypicking att gå tillbaka till förrförra säsongen för att hävda att en spelare är bättre än en annan spelare idag.

Nä du, that dog don't hunt.
När du väljer att titta på en enda säsong över en lång karriär så är det defintivt cherrypicking. Särskilt som just den säsongen avviker kraftigt från övriga.
Citera
2025-03-25, 13:27
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Finns det en tråd där man kan tippa tabellen?
Ja, när du har skapat den tråden
Citera
2025-03-25, 13:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
Hybridgräset på Jordgubben hyllas. Djurgården ska verka för hybridgräs. Funnits önskemål om att dela arena med aik förut. Är det inte god idé att flytta ut till Solna nu?
Citera
2025-03-25, 13:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Tycker de flesta skadorna vi drabbats av hittills varit ren otur och kanske inte kopplat till träningsmängden. Vi tränar också jävligt annorlunda nu jämfört med tidigare. Betydligt högre intensitet och fler pass, men även mer tydlig satsning på backroom staff och faciliteterna. Det där med träningskultur var absolut inga tomma ord från Bertnsen.
Nåja, det visade sig vara tomma ord fram till dess att Mikkjal kom i all fall. Ska det vara så pass tränarstyrt, verkligen?
Citera
2025-03-25, 15:21
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Tippa här vad fan. Skitsamma om några klagar över att det är ointressant och hellre tycker att tråden är tom.

Ingen som håller koll på tävling här. Dessutom meningslöst med tabeller ingen bryr sig om, framförallt utan motivering som några muppar tyckte var en bra idé här.

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, när du har skapat den tråden

Då måste jag ju göra något själv, vill ha det serverat på ett fat!
Citera
2025-03-25, 16:43
Medlem
trazkeis avatar
Köpte mig Expressens "bibel" också för att se om det var samma dravel där.

Tydligen tycker Gulliksen själv att han är seriens bäste offensiva spelare.

Är dumsvenskan 2025 redan avgjord?
Citera
2025-03-25, 18:21
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har sagt det tidgare, men AIK kommer att vara svårslagna. De kommer att släppa in lite mål, men kommer inte att göra så mycket framåt heller och kommer att kryssa mycket.

Skulle inte förvåna om de spelar över tio oavgjorda. Det vinner man inte guld på. Trea-fyra kanske.
Senaste tio åren har två lag vunnit guld och kryssat som minst 4 matcher, samtidigt som två lag har vunnit guld med 10 kryss.

6-4-7-10-6-9-8-10-4-8 är antalet kryss. Median 7.5 och medelvärde 7.2 och standardavvikelse 2.088.

Malmö stod för båda fyrorna och AIK och Häcken för tiorna.
Citera
2025-03-25, 18:28
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har sagt det tidgare, men AIK kommer att vara svårslagna. De kommer att släppa in lite mål, men kommer inte att göra så mycket framåt heller och kommer att kryssa mycket.

Skulle inte förvåna om de spelar över tio oavgjorda. Det vinner man inte guld på. Trea-fyra kanske.
Baserat på att "det ligger i deras natur", eller vad? Isf ger jag inte mycket för den analysen.

Förra året släppte dom ändå in 41 mål. Av det jag sett så här långt så är defensiven ett stort frågetecken (om man skall vara snäll).
Citera
2025-03-25, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Baserat på att "det ligger i deras natur", eller vad? Isf ger jag inte mycket för den analysen.

Förra året släppte dom ändå in 41 mål. Av det jag sett så här långt så är defensiven ett stort frågetecken (om man skall vara snäll).

Hur många av de insläppta målen var på våren respektive hösten?

AIK kommer riskminimera till det absurda. Man lär fortsätta med mer eller mindre exakt samma taktik som föregående säsong. Speciellt nu när man har stora skadebekymmer.

Mishima är helt rätt på det.
Citera
2025-03-25, 19:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill

Det var ju så de spelade andra halvan av säsongen i varje fall.
Citera
2025-03-25, 19:19
Medlem
eternussermos avatar
Jag tror också Solnalaget kommer att spela många 1-0, 0-0-matcher. Det ligger i deras DNA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in