Citat:
Ursprungligen postat av
KalleAnkaPartiet77
Det anses självklart bland "riktiga män" att kvinnan ska lyda mannen. Och om kvinnan inte lyder mannen då ska hon läxas upp.
En man som inte har pli på sin kvinna anses inte vara en sk riktig karl. Därför är ett visst våld accepterat och det våld som går över gränsen vill män inte prata om då de riskerar att få strålkastarljuset riktat mot sig själva.
Det var ju bra att du satte "riktiga män" inom citationstecken...
Som jag är uppfostrad så slår riktiga män inte kvinnor, och absolut inte av känslomässiga skäl i en relation. Gör man det är man ingen riktig man. Punkt slut.
Och det här med att gnälla på samhället för att "kvinnor tar för mycket plats". Himmel också, snacka om omanlighet i kvadrat. Vilka små ynkliga piplisor är det som kläcker sånt? Inte riktiga män i alla fall.
Enligt mig är den manliga incel- och piplisekulturen en slags avart till millennialismen, dvs. den grundtanken att man är värd att få allt man vill ha. Och får man inte det så är det nån annans fel. I det här fallet kvinnornas.
Egentligen tycker jag att man kunde skapa en koloni för å ena sidan incels och män vars manlighet är så klen att man måste ta till våld och å andra sidan alla kvinnor som opererar och injicerar sig stup i kvarten och tillbringar halva dagen poserande framför spegeln/kameran och alla "online tradwives". De fyra grupperna förtjänar liksom varandra, och det finns säkert nån tillräcklig stor ö nånstans där man kunde dumpa dem. Så skulle vi normala människor bli av med dem. Och vilket intressant socialt experiment det skulle bli, hur månne manosfären skulle se ut på den ön?