2025-03-25, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Verkligen till skillnad från dig som behöver filmer i nutid för att hitta hemskheter till fantasier om män pucko. Samt jag reflekterar och jämför med tidigare historia detta är inte normalt någonstans nutida ordning. Samhället har aldrig varit mer kvinnligt på bekostnad av män och kvinnor har aldrig klagat mer och mått sämre det är lustigt samt Sverige har inte haft så många sjuka problem som nu. Kvinnor står för lögn, konformism, manipulation och idioti. Alla religioner sätter kvinnor på plats för där ska ni vara av naturliga skäl inget annat. Omyndigförklara kvinnor, från fadern till maken det är målet nu alltså en återgång till det normala.

Om det är någon som tror att det inte finns några misogyna, kvinnohatande manosfär-typer på Flashback, så är NapoleonLaRues inlägg ett perfekt exempel på denna hatiska Flashback-manosfär.
Citera
2025-03-25, 19:14
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Om det är någon som tror att det inte finns några misogyna, kvinnohatande manosfär-typer på Flashback, så är NapoleonLaRues inlägg ett perfekt exempel på denna hatiska Flashback-manosfär.
Jag hatar inte ens kvinnor hahaha men ser dom för vad dom är. Gråt då.
Citera
2025-03-25, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Finns mer att läsa om det här
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0G3n6A/dodade-kvinnor

Hitills i år så misstänks 14 kvinnor mellan 18-80 bast ha blivit mördade av en fd manlig partner...

Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Men gud den ena har injicerat en annan knarkare som dog av en överdod.

ett 80-årigt par där man misstänker att mannen tagit livet av kvinnan först och sedan sig själv men man vet inte.

Psykisk ohälsa/missbruk/invandrare. I den gruppen har det alltid funnits våld men det tillhör matgilaen och är inte ämnet för tråden.

JAg bad om vanliga svenska mäns våld.

Om det hade varit 14 män som misstänktes ha blivit mördade av sina kvinnliga partners eller expartners, så skulle du inte ha ursäktat detta faktum med att de våldsamma kvinnorna var trasiga, psyksjuka fyllon eller knarkare.

Tvärtom, du skulle ha sagt att de kvinnliga mördarna visar hur våldsamma kvinnor är.

Men när det gäller manliga mördare, så tycker du inte att de våldsamma utslagna missbrukarna säger någonting om hur män är? Därför att de inte är "normala" män?
Citera
2025-03-25, 19:29
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Om det hade varit 14 män som misstänktes ha blivit mördade av sina kvinnliga partners eller expartners, så skulle du inte ha ursäktat detta faktum med att de våldsamma kvinnorna var trasiga, psyksjuka fyllon eller knarkare.

Tvärtom, du skulle ha sagt att de kvinnliga mördarna visar hur våldsamma kvinnor är.

Men när det gäller manliga mördare, så tycker du inte att de våldsamma utslagna missbrukarna säger någonting om hur män är? Därför att de inte är "normala" män?
Kan vi inte hålla oss inom ämnet du skapade.

Manosfären.

Jag vet ingen som sagt att våld mot kvinnor är ok.

Kan du ge ett enda sådant exempel?

Det är aldrig ok att slå kvinnor,
Citera
2025-03-25, 19:29
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Jag hatar inte ens kvinnor hahaha men ser dom för vad dom är. Gråt då.

Varför skulle jag gråta? Du har ju just bevisat vad jag ville säga med min tråd här, nämligen att Flashbacks manosfär känner det djupaste förakt för kvinnor och vill förslava dem.

Quod erat demonstrandum. Eller, om du inte kan latin, så betyder det "Vilket härmed är bevisat".

Tack för tack för att du visar upp ditt hat så öppet i en tråd som handlar just om killar som du, manosfär-NapoleonLaRue.
Citera
2025-03-25, 19:30
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Det anses självklart bland "riktiga män" att kvinnan ska lyda mannen. Och om kvinnan inte lyder mannen då ska hon läxas upp.

En man som inte har pli på sin kvinna anses inte vara en sk riktig karl. Därför är ett visst våld accepterat och det våld som går över gränsen vill män inte prata om då de riskerar att få strålkastarljuset riktat mot sig själva.

Det var ju bra att du satte "riktiga män" inom citationstecken...

Som jag är uppfostrad så slår riktiga män inte kvinnor, och absolut inte av känslomässiga skäl i en relation. Gör man det är man ingen riktig man. Punkt slut.

Och det här med att gnälla på samhället för att "kvinnor tar för mycket plats". Himmel också, snacka om omanlighet i kvadrat. Vilka små ynkliga piplisor är det som kläcker sånt? Inte riktiga män i alla fall.

Enligt mig är den manliga incel- och piplisekulturen en slags avart till millennialismen, dvs. den grundtanken att man är värd att få allt man vill ha. Och får man inte det så är det nån annans fel. I det här fallet kvinnornas.

Egentligen tycker jag att man kunde skapa en koloni för å ena sidan incels och män vars manlighet är så klen att man måste ta till våld och å andra sidan alla kvinnor som opererar och injicerar sig stup i kvarten och tillbringar halva dagen poserande framför spegeln/kameran och alla "online tradwives". De fyra grupperna förtjänar liksom varandra, och det finns säkert nån tillräcklig stor ö nånstans där man kunde dumpa dem. Så skulle vi normala människor bli av med dem. Och vilket intressant socialt experiment det skulle bli, hur månne manosfären skulle se ut på den ön?
Senast redigerad av Graavarg 2025-03-25 kl. 19:33.
Citera
2025-03-25, 19:30
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Både mäns fysiska våld mot kvinnor och kvinnors sociala/psykologiska våld mot män är ett problem.
Båda är förkastliga.
Citera
2025-03-25, 19:32
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Våld emot feminister är okej.

Enligt samma logik är väl då också våld mot chauvinister ok. Eller?
Citera
2025-03-25, 19:34
Medlem
vasaduellers avatar
Har inte sett serien. Men jag tycker att mäns våld mot kvinnor är ett problem. Har du fler frågor?
Citera
2025-03-25, 19:34
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Varför skulle jag gråta? Du har ju just bevisat vad jag ville säga med min tråd här, nämligen att Flashbacks manosfär känner det djupaste förakt för kvinnor och vill förslava dem.

Quod erat demonstrandum. Eller, om du inte kan latin, så betyder det "Vilket härmed är bevisat".

Tack för tack för att du visar upp ditt hat så öppet i en tråd som handlar just om killar som du, manosfär-NapoleonLaRue.
Du skapade tråden jag svarade dig noggrant se det jag citerade dig inte okej att skada kvinnor. Nu manipulerar du situationen totalt till att handla om något annat och jag är tydligen någon "hatare" för att jag säger vad jag tänker. Jag står upp för fina kvinnor har begått lagbrott för att försvara kvinnor vad fan har du gjort förutom att leka kränkt och kalla män för kvinnohatare? Du borde skämmas feministfitta!
Citera
2025-03-25, 19:35
Avslutad
.

Idag pratas det inte enbart från fysiskt våld utan även psykiskt.

Att man som man glömmer att använda ett tallriksunderlägg på matbordet, fälla ner ringen på toan eller glömt att piffa upp kuddarna och vika filten i soffan är idag tydligen en form av psykisk misshandel i en nära relation så det är inbakat i statistiken.

Från egen erfarenhet så har jag aldrig sett en kvinna offentligt med en blåtira eller hört om någon som blivit misshandlad inom mina kretsar tack och lov.

Problemen existerar dock men verkar mer frekvent i hos pundar par och med tjejer som dejtar blattar.

Det enda man läser om är blattar som knivat ner sin tjej eller misshandlat dem. Och det är alltid samma resonemang. "Han är ju så fin egentligen jag kan inte anmäla honom etc rasism bla blah"
Senast redigerad av Saarne 2025-03-25 kl. 19:36. Anledning: .
Citera
2025-03-25, 19:36
Medlem
blobben!!!s avatar
Den som är stark är oftast ett större hot mot den svage än tvärtom. Att kvinnor mer sällan är förövare handlar bara om att kvinnor i gemen är svagare. Det absolut vanligaste våldet är mellan två eller flera män. En stor andel människor har däremot svårt att se hur individer kan tillhöra fler än en endaste grupp. Varken kvinnor eller män är en homogen grupp. Svaga män är alltså mer utsatta trots att de tillhör gruppen med flest förövare, män.

"Mäns våld mot kvinnor" är en halmdocka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in