2025-03-24, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Kolla på TS trådar så ser du att det inte är långt bort före han trillar av pinn.

ja hans dagar är helt klart räknade. 18 år och redan inne på dödståget. fasiken vad många jag kände när jag var ung som dog unga pga. den skiten. han är ung och fattar inte att han kommer dö.
Citera
2025-03-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
ja hans dagar är helt klart räknade. 18 år och redan inne på dödståget. fasiken vad många jag kände när jag var ung som dog unga pga. den skiten. han är ung och fattar inte att han kommer dö.
ait men hon*
Citera
2025-03-24, 19:30
Medlem
funktioners avatar
Hur ska vi kunna avgöra ditt tillstånd om du inte kan hålla en sådan simpel detalj som dosering i huvudet?
Citera
2025-03-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenskrapad
ait men hon*

jag förstår inte ditt svar. kan du vara lite tydligare?
Citera
2025-03-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Hur ska vi kunna avgöra ditt tillstånd om du inte kan hålla en sådan simpel detalj som dosering i huvudet?
för det finns ingen dosering som är = överdos för alla som tar och det beror på personen i fråga?
Citera
2025-03-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
jag förstår inte ditt svar. kan du vara lite tydligare?
jag är en tjej 🔥
Citera
2025-03-24, 21:53
Medlem
Ja det är svårt att säga var gränsen går utifrån känsla, det går att tuppa av helt och vakna igen. Eller så vaknar man inte. Eller så kanske man vaknar och har haft syrebrist och blir en grönsak. Ett tecken på att man är i riskzonen är när man har svårt att hålla sig vaken och om man slutar andas automatiskt utan måste andas själv hela tiden.

Sedan är det ju lurigt. För är du vaken kommer du uppenbarligen inte dö, men i stunden, hur vet du hur mycket som tagits upp i kroppen eller fortsätter upptaget?

Ett annat fett varningstecken är att över huvudtaget behöva fråga, sig själv eller andra. Då ska man nog sänka sin dosering något. Eller sluta helt.
Citera
2025-03-25, 00:01
Medlem
Mr.RedHats avatar
Alltså – ska du prompt knarka så se till att åtminstone ha lite koll på dosen, även om du kör för mycket. Det krävs ändå rätt mycket för att bli sänkt på enbart opiater.

Har själv överlevt helt sinnessjuka mängder heroin (läs > 1 gram) nasalt, helt utan tolerans. Slapp permanenta skador – men var fan inte långt ifrån dialys. Inget jag rekommenderar, och inget jag vill göra om.

Ta hand om dig TS. Det finns bättre sätt att fucka upp sig än att chansa med döden.
Citera
2025-03-25, 01:54
Medlem
Citat:
för det finns ingen dosering som är = överdos för alla som tar och det beror på personen i fråga?
Du kan väl kolla upp LD50 iallafall.

(Då syftar jag på LD50 hos människor, inte råttor, antar att jag behöver påpeka detta så du inte tror att du kan peta i dig flera tusen mg oxy utan problem)
Senast redigerad av RetardedHaT 2025-03-25 kl. 01:58.
Citera
2025-03-25, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Du kan väl kolla upp LD50 iallafall.
jag vet den redan, då utgår man från dödlig dos för en person utan tolerans. mer än 40mg på en gång och mer än 80mg under ett dygn tror jag det var
Citera
2025-03-25, 02:18
Medlem
Citat:
jag vet den redan, då utgår man från dödlig dos för en person utan tolerans. mer än 40mg på en gång och mer än 80mg under ett dygn tror jag det var
LD50 står för lethal dose för 50% av befolkningen (utan tolerans såklart). Men om du börjar nojja över din andning så har du tagit för mycket.

Minns när jag var i din ålder och gick på 800mg oxy IV/dag eller drygt 2.5g smack, kan garantera dig att det inte är något du vill uppnå i ditt liv, försök cleana upp dig själv och gör något vettigt av det, kan verka svårt i ett dystert land som Sverige men man kan alltid flytta.
Citera
2025-03-25, 02:24
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Du verkar vara uppdaterad. Är FASS i alla fall:
https://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20111221000084

-Jag har tagit det när jag råkade ut för en gräsklippar-olycka för några år sedan, höll på att dö av sepsis. Men när jag skulle hem igen efter 6 veckor på Sahlgrenska, fick jag recept på oxy, tog det fyra veckor med oxy. Läk ringde om jag "behövde mer oxy", och då sa att det räcker. Jag kör paracetamol istället. Fortfarande.. Ingen oxy mer!

Sök hjälp om du behöver! -Det verkar så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in