2018-02-26, 06:41
  #1129
Bannlyst
Rekommenderar att lyssna på EABT direkt. Man ska ju gå direkt till källan när den ändå finns där. Grabben är ju rätt ute eller i vilka sakfrågor skulle han ha fel eller "påminna om att ha psykiska problem"? Har han "psykiska problem" funkar isåfall medicineringen ypperligt.

Och vem fan blir inte "psyksjuk" i det här förtappade landet? Jag var "frisk" när hela skiten var mig en icke-fråga och det är cirka 15 år sedan tillbaka det. Har varit sjuk sedan dess, blir sjukare och sjukare och bör väl medicineras av staten så jag blir lugn och fin och tänker "rätt" igen.
Citera
2018-02-26, 08:16
  #1130
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Jag trodde du sysslade med lite dubbeltydighet. Mao att Reinfeldt har en svart anfader (https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10963815.ab) och att han är moderat (=blå). Det hade ju i sin kontext varit lite finurligt. Men jag hade väl för stora förhoppningar...


När han nu börjat uppmana folk att rösta på SD (bland annat genom att undervisa hur man skriver "sverigedemokraterna" på valsedlarna), så torde det åtminstone vara rykten baserade på högst kvalificerade gissningar.

Du ska inte ha förhoppningar på mig eller Reinfeldt. Blånegervitsarna var inte speciellt roliga första gången jag drog dem.

Ska arga blatten ligga lågt efter debatten eller ska han matchas mot ett lätt offer (läs Arnstad)?
Citera
2018-02-26, 17:28
  #1131
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
... vilket stärker meningen ovan att EABT endast appellerar till de mest obildade Hejja Jimmie-jönsarna. Medelålders män och kvinnor som trots sin låga IQ och sina uppenbara kognitiva svårigheter hade turen att födas i rätt tid och nu sitter på egenägt boende och med pengar på banken. Man har röstat S i alla tider, fram tills asyleländet 2015 när man plötsligt började förstå att man själv kunde råka illa ut. Nu, i elfte timmen, är det omvändelse under galgen och "jag ska fanimej rösta på Jimmie till hösten. Eller hur, Maj-Britt?".

Precis som användaren pocahontas vän skriver ovan så är EABT själva definitionen på en bondfångare, en person som försöker göra sig en hacka på avskrädet som till del är skyldiga till haveriet vi ser framför oss. Och det är en bra hacka han gör. Bara på Patreon drar han in över 2000 dollar i månaden. Sen säljer han t-shirts och pins och annat skräp i egen nätbutik. Vem är det som öppnar plånboken? Jo, de bönder han fångar in genom att spela Captain Obvious på Youtube.
Nej, här är du fel ute. EABT appellerar främst till unga människor och det gör han väl ingen hemlighet av. Det finns ett drag av högstadielärar-paternalism i att sex månader innan valet lära ut hur man kan använder papper och penna när man röstar.

Just medvetenheten kring vad han har för målgrupp är nog den största förklaringen till den numera uttalade SD-profileringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ska arga blatten ligga lågt efter debatten eller ska han matchas mot ett lätt offer (läs Arnstad)?
Vad menar du? Måste man vara SD-propagandist för att vara delaktig i debatten? Och vad syftar du på med kopplingen till Henrik Arnstad?
Citera
2018-02-26, 17:37
  #1132
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Nej, här är du fel ute. EABT appellerar främst till unga människor och det gör han väl ingen hemlighet av. Det finns ett drag av högstadielärar-paternalism i att sex månader innan valet lära ut hur man kan använder papper och penna när man röstar.

Just medvetenheten kring vad han har för målgrupp är nog den största förklaringen till den numera uttalade SD-profileringen.


Vad menar du? Måste man vara SD-propagandist för att vara delaktig i debatten? Och vad syftar du på med kopplingen till Henrik Arnstad?

Nej och Arnstad är ett bra övningsobjekt och krockdocka för den som inte känner för att debattera men ändå vill äga någon.
Citera
2018-02-26, 21:31
  #1133
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Nej och Arnstad är ett bra övningsobjekt och krockdocka för den som inte känner för att debattera men ändå vill äga någon.
Men vad har det att göra med om EABT "är sverigedemokrat" eller inte? Det var det min kommentar handlade om.
Citera
2018-02-26, 21:35
  #1134
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Men vad har det att göra med om EABT "är sverigedemokrat" eller inte? Det var det min kommentar handlade om.

Och på det svarade jag "nej".
Citera
2018-02-27, 13:45
  #1135
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Och på det svarade jag "nej".
Vad svarar du nej på? Du svarar slutet på en öppen fråga. Makes no sense...
Citera
2018-02-27, 13:47
  #1136
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Vad svarar du nej på? Du svarar slutet på en öppen fråga. Makes no sense...

Citat:
Måste man vara SD-propagandist för att vara delaktig i debatten?

Nä.

U mad bro?
Citera
2018-02-27, 15:25
  #1137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
... vilket stärker meningen ovan att EABT endast appellerar till de mest obildade Hejja Jimmie-jönsarna. Medelålders män och kvinnor som trots sin låga IQ och sina uppenbara kognitiva svårigheter hade turen att födas i rätt tid och nu sitter på egenägt boende och med pengar på banken. Man har röstat S i alla tider, fram tills asyleländet 2015 när man plötsligt började förstå att man själv kunde råka illa ut. Nu, i elfte timmen, är det omvändelse under galgen och "jag ska fanimej rösta på Jimmie till hösten. Eller hur, Maj-Britt?".


Det här förstår jag inte. Jag har alltid fått höra att SD-röstarna är lågutbildade, ensamstående män i glesbygd.
Nu är de tydligen plötsligt gifta/sambo, har lyckats köpa och betala en villa OCH har pengar på banken.
Därtill har de tydligen varit såssar tidigare. Från vänsterpack till "högerextremister" alltså?

Vojne vojne, det är visst stora omvälvningar här...
Citera
2018-02-28, 07:55
  #1138
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Det här förstår jag inte. Jag har alltid fått höra att SD-röstarna är lågutbildade, ensamstående män i glesbygd.
Nu är de tydligen plötsligt gifta/sambo, har lyckats köpa och betala en villa OCH har pengar på banken.
Därtill har de tydligen varit såssar tidigare. Från vänsterpack till "högerextremister" alltså?

Vojne vojne, det är visst stora omvälvningar här...

Jag känner lite samma sak. Det gemensamma är att urtypen har beskrivits av någon med motsatta politiska åsikter. I tio år var SD's väljare beskrivna som rasister på socialbidrag i döende bruksorter som Mona Sahlin och co. inte tyckte man skulle ta debatten med. Då skulle problemet lösa sig av sig självt. Eftersom SD i populärpolitisk form är relativt nya antar jag att försöken att förklara deras målgrupp blir som att beskriva en hippogriff eller skvader. Ingen ville erkänna att de hade sett en (för då skulle man behöva diskutera med dem) men man accepterade mallen för var de fanns. Nu är SD-are alltså kälkborgare enligt "De Goda Krafterna".

De jag känner till som röstar på SD är inga arbetslösa tonårsvitingar till socialfall. Bättre betalda arbetare, tjänstemän, personer med utländsk bakgrund och pensionärer. De två sista är de mest högljudda.

SD-nissar och Sverigevänner brukar använda en speciell mall för att beskriva de som röstar på MP och V. Batikhäxor, betacuckar och mediahipsters i övre medelklasstadsdelar återkommer som arketyper.
__________________
Senast redigerad av Ratad 2018-02-28 kl. 08:01.
Citera
2018-03-03, 00:08
  #1139
Avslutad
Min åsikt och mina erfarenheter av denna mannen är att han inte är svenskvänlig. Han går dit pengarna befinner sig och han är närmare SD:are än sverigevänlig.

Han föreställer sig nationalister som hjärndöda idioter som vill skapa ett tredje rike.

En sorts kalergi i nationellt format.
Citera
2018-03-03, 00:09
  #1140
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Min åsikt och mina erfarenheter av denna mannen är att han inte är svenskvänlig. Han går dit pengarna befinner sig och han är närmare SD:are än sverigevänlig.

Han föreställer sig nationalister som hjärndöda idioter som vill skapa ett tredje rike.
Det beror nog lite på att många nationella framstår som hjärndöda idioter som vill skapa ett tredje rike.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in