2025-03-24, 13:41
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurnGazaBurn
Men det är samma där

dom kommer från jordtrampat golv och hämta vatten på huvudet från en Unicefuppgrävd brunn - till att få lägenhet med el och rinnande vatten, utbildning och uppehälle, allt gratis.
Samt möjlighet att bilda föreningar med landsmän
Och möjlighet att åka hem på semester

Bara det är väl 1000%ig uppsving från förhållanderna i hemlandet?
Jag tror det är just här som vi i väst går vilse i tankegångarna. När vi tycker vi är sköna lirare som erbjuder utbildning och lägenhet är det lite som att erbjuda en herrelös hund ett akvarium. Eller en bättre jämförelse är kanske när föräldrar skänker sina barn en köplats i bostadskön på femtonårsdagen. Och ungen lackar ur eftersom han jättemycket hellre ju ville ha en moped. Föräldrarna tycker att ungen är otacksam snorunge som ju borde fatta att det är fan i helvete så mycket bättre att ha några år i bostadskön när han fyller arton än en jävla moped. Och det har föräldrarna inte fel i. Samtidigt som de rimligtvis borde vara förberedda på den barnsliga reaktionen kan man tycka.

Har man levt ett liv med vattenpipa och laga mat över öppen eld så skiter man väl antagligen i el och rinnande vatten. Hela vårt samhälle är dessutom byggt på infrastruktur och utbildning. Kan du inte läsa eller räkna kommer du aldrig kunna bygga en vettig framtid. Ingen blir liksom imponerad av att du istället ändå har flest getter i byn. Saker som var status och var välfärd i ursprungslandet är helt irrelevant här.

Nu är jag lite väl fördomsfull här, men det kan vara så enkelt att man föreställer sig att få komma till ett nytt land och äntligen få kunna bygga upp en fin farm med getter utan att få bomber i huvudet, eller att klaner och banditer kommer och stjäl getterna. Och äntligen kanske få komma upp sig i livet. Det är helt andra statusmarkörer som gäller där. Besvikelsen och frustrationen blir enorm.

Vägen till framgång och välstånd i väst bygger i all väsentlighet på akademiska meriter och kunskap. Medan man i vissa andra länder inte ens behöver kunna läsa för att ha en dräglig tillvaro. Med det sagt går det ju utmärkt att i Sverige exempelvis bli framgångsrik hantverkare utan att behöva ha massa universitetsutbildningar och examen. Men även det kräver i allmänhet någon slags utbildning.

För att ens kunna påbörja en yrkesutbildning behöver man för det första lära sig språket. Bara det tar ett par år. Och sen efter det någon slags yrkesutbildning i några år. Och först då kan man börja på ruta noll. Det kommer ta ytterliga flera år innan man börja tjäna riktigt sköna pengar på det om man nu är duktig och omtyckt. Det är en startsträcka på typ tio år.

Det handlar inte om att man ska tycka synd om någon, men det går ju kanske att se att det känns hopplöst att komma till Sverige i tron om att det ska gå att bygga en helt ny framtid för sig själv och sin familj. Vi i väst godhetsknarkar och tycker vi är hur sköna som helst som erbjuder Internet, rent vatten och gratis utbildningar. Vilket är som att erbjuda gratis cykel till någon som är rullstolsbunden.

Av oklara anledningar har våra myndigheter inbillat sig att somalier m fl ska bli galet happy över rinnande vatten, lägenhet och universitetsutbildningar. Det blir lite som om en svensk utbildad revisor flyttar till Somalia och blir erbjuden en gratis åsna. En revisor vet dom inte riktigt vad det är, och inget de behöver. Det är ju liksom här det går åt helvete med integrationen.
Citera
2025-03-24, 14:04
Medlem
Ni vill att invandrare från tredje världen kommer till er och säger att ert land är fel

fine

förvänta er inte att JAG ska kriga för er sen!
thats a promise

(Fast jag tror samtidigt att de flesta som säger emot är invandrare själva, som känner sig träffade. Hemmasittare denna soliga måndag kl 14)

Over n out
fått igång diskussionen iaf och det räcker för mig
Senast redigerad av BurnGazaBurn 2025-03-24 kl. 14:07.
Citera
2025-03-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Jag tror inte att det blir populärt hos Musk när Tucker Carlson säger till honom att resa hem till Afrika!

Vadå, har Elon visat otacksamhet och hat mot USA menar du?
Citera
2025-03-24, 14:10
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
LoL andra toner i USA än i Sverige

Tucker Carlsson berättar hur somaliern Omar som kom från ett flyktingläger i Somalia
fick skyddsstatus av Usa, senare medborgarskap och har ända sedan dess ägnat sig åt att attackera Usa kalla dem rasister mm som tack för hjälpen

Låter det bekant?
Alrdig hänt i sverige va

Lyssna på (Tucker) Carlsson säga några sanna ord här
https://www.youtube.com/watch?v=XmCV-PdXMqk

Borde inte svenskar tycka likadant om somalier och andra muslimer som ägnar sitt nya medborgarskap till att ösa skit över landet som hjälpte dem?

Precis som vanligt så har Tucker rätt.
Men jag brukar säga det ganska högt och bestämt vad jag tycker och tänker när jag ser muslimer som beter sig som s*** jag brukar alltid säga samma sak på mina gamla före detta arbetsplatser i Sverige men ofta så fick jag höra att jag hade inte rätt att säga vissa saker
Med vilket jag gjorde ändå så klart.

Det var mycket snack och tjafs som hets mot folkgrupp men det skiter jag faktiskt i för att kommer det hit massa negrar till mitt land och beter sig som negrar så får man ju faktiskt säga till dem och till alla andra att de skulle åka hem helt enkelt de ska inte vara i Sverige

Det är bara svenska fega politiker och även jättemånga fega svenskar som inte vågar öppet säga vad de tycker och tänker De är rädda för att mista sina arbeten och bli socialt utfrysta.
Citera
2025-03-24, 14:10
Medlem
Citat:
Borde inte svenskar tycka likadant om somalier och andra muslimer som ägnar sitt nya medborgarskap till att ösa skit över landet som hjälpte dem?

Det är väl klart att vi tycker? Bara för att inte kända människor i den förstörda svenska median uttrycker det så ofta betyder det inte att befolkningen inte tycker det. Vi har ju för fan sagt från början att allt som gått åt helvete sedan gränserna ställdes vidöppna skulle göra det.
Citera
2025-03-24, 14:15
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ni vill att invandrare från tredje världen kommer till er och säger att ert land är fel

fine

förvänta er inte att JAG ska kriga för er sen!
thats a promise

(Fast jag tror samtidigt att de flesta som säger emot är invandrare själva, som känner sig träffade. Hemmasittare denna soliga måndag kl 14)

Over n out
fått igång diskussionen iaf och det räcker för mig

Jag säger att du verkar vara en frisk fläkt och jag delar din uppfattning.
Det är just precis därför som jag inte heller tänker göra ett förbannade dugg när Sverige en vacker dag kommer att bli angripet eller kommer det att bli inbördeskrig.

Att det kommer att bli ett inbördeskrig i Sverige behöver inte ens betvivla då har jag sagt nu under nästan 20 års tid att i det här tempot och i det här farten som Sverige importerar svartingar och speciellt folk från gasa och palestinier och annat skräp folk så kommer detta bli konflikter.

Men detta har varit politikerna i Sverige och även många svenska personer som har röstat på galna partier man får ju tänka på att åtta år så satt ju Fredrik Reinfeldt i makten och det är någon som har röstat dit honom ju?
Så jag antar att de människorna som röstade dit för Reinfeldt får ju också vara de människorna som får ta till vapen för att skydda sig mot Mohammed och mugabi eller modojo eller vad fan de heter från Afrika.

Jag personligen tänker inte göra ett skiy för jag har min familj att ta hand om och vi trivs utmärkt i värmen här. Men tar man emot de värsta muslimerna som inte ens de andra muslim länderna vill ha och tro man kan förändra dessa till bli fromma vaktmästare från att varit mördar terrorister... Ja då får man nog räkna med problem i framtiden.
Men nu har ni Uffe och SD Jimmie ju vid makten så de kanske kan skydda er.
Citera
2025-03-24, 14:16
Medlem
Teus avatar
Citat:
Typiskt den vänsterretorik som tucker nämner

Då frågar jag dig, om en musse säger nåt du inte håller med om, ska han bespottas också?
Eller är det bara dom som yttrar sanningar som ska tystas ner med vandalism och bespottningar?

https://youtu.be/XmCV-PdXMqk?si=4JxxtxMkJoKq4sOa&t=323
Vänsterretorik? Tucker Carlson är en dokumenterad pajas. Höger, Center, och Vänster bör känna till detta eftersom det är både väldokumenterat och tämligen uppenbart, även så enligt Fox själva under tiden han var anställd för kanalen;

Citat:
Carlson is not stating actual facts about the topics he discusses and is instead engaging in exaggeration and non-literal commentary.

Fox persuasively argues, that given Mr. Carlson's reputation, any reasonable viewer arrives with an appropriate amount of skepticism about the statement he makes.

Tucker Carlson är alltså full av skit och alla som tittar mot honom för takes bör verkligen rannsaka sig själva oaktat politisk lutning. Det är i princip bara den extrema högerkanten i USA och Rysstroll som stödjer fjanten. En människa som springer runt och sprider Putlers narrativ i västvärlden ska bespottas. Absolut.
Citera
2025-03-24, 14:19
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Tucker har den senaste tiden utvecklats till en vit nationalist. Mycket positivt. Dags att rensa ut judar och annat smuts från Västvärlden.
Tucker carlson är en shill som nu efter ha blivit fotad av Fox News försöker tjäna pengar på den enda målgruppen som kvarstår och är för dumma för att förstå att han är full av skit.
Citera
2025-03-24, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Konstigt jag håller inte med om något av ditt barnsliga skitsnack.
Kan bara konstatera att du är en snorunge som vill spela radikal rasse på tuffa Flashback.

Och jag orkade lyssna fem minuter eller så av Tucker och inte mycket han påstår stämmer, han förvrider och fulklipper för att framställa henne så illa som möjligt och garanterat har inte mer än 2-3 st av dom som skriver i tråden lyssnat på skiten utan ni reagerar med ryggmärgen när ni hör att en somalier klagat.

Så om nån kommer på din kusins bröllop (med din andra kusin), och klagar på allt från mat till dukning så kastar du inte ut honom?
Sen har du fel för att folk inte orkar lyssna på vad gästen gjorde
Du anses ogästvänlig för att du kastade ut honom, och ingen bryr sig att han bajsade i köttgrytan
Citera
2025-03-24, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Konstigt jag håller inte med om något av ditt barnsliga skitsnack.
Kan bara konstatera att du är en snorunge som vill spela radikal rasse på tuffa Flashback.

Och jag orkade lyssna fem minuter eller så av Tucker och inte mycket han påstår stämmer, han förvrider och fulklipper för att framställa henne så illa som möjligt och garanterat har inte mer än 2-3 st av dom som skriver i tråden lyssnat på skiten utan ni reagerar med ryggmärgen när ni hör att en somalier klagat.

Eller om du låter en urmärgad uteliggare få flytta in i ditt hem.
du ger honom allt gratis, lär honom allt du kan.
Så startar han hatkampanjer mot dig pga hur fula tapeter hans rum har.
Det hade varit helt ok för din del, antar jag
Citera
2025-03-24, 14:32
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Eller om du låter en urmärgad uteliggare få flytta in i ditt hem.
du ger honom allt gratis, lär honom allt du kan.
Så startar han hatkampanjer mot dig pga hur fula tapeter hans rum har.
Det hade varit helt ok för din del, antar jag
Citera en hatkampanj som ilhan startat, med hennes egna ord förstås och utan tillägg eller strykningar.
Citera
2025-03-24, 14:35
Medlem
Citat:
Så om nån kommer på din kusins bröllop (med din andra kusin), och klagar på allt från mat till dukning så kastar du inte ut honom?
Sen har du fel för att folk inte orkar lyssna på vad gästen gjorde
Du anses ogästvänlig för att du kastade ut honom, och ingen bryr sig att han bajsade i köttgrytan

Haha

Nej ännu bättre är Timothy.McVeigh har kräftskiva
En objuden gäst knackar på och vill vara med
Timothy.McVeigh knör ihop gästerna, ger honom en plats, han får de finaste kräftorna av alla
Timothy vill visa sig snäll och delar med sig till dem som inget har och ingenstans hör hemma.
Ger honom en chans.

Den objudna gästen känner ingen, har egentligen inget där att göra är bara där pga värdens medkänsla
Alla gäster anstränger sig för att få honom att känna sig välkommen
Den objudna gästen får nytt självförtroende av den fina behandlingen som han aldrig fick i sitt hemland eller ute på gatan.
Den objudna gästen börjar bli varm i kläderna, nu skålar han med, efter några snapsar sjunger han högst av alla. Efter ett tag börjar han i smyg ge sig på brudarna och sen muckar han gräl ett öppet gräl med Timogy "för att Timothy tror att han är nåt för att han har en fest"

Ska Timothy McVeight slänga ut gästen?
Har gästen rätt att förstöra Timothys kräftskiva
Kommer folk bil arga på Timoty för att han slängde ut gästen (som samtidigt råkade va brun)
Kommer folk anklaga Timoty för att vara rasist, rent av
Borde den objudna gästen dra nån annanstans istället, ifall han nu inte trivs på thimotys kräftskiva dit ingen bjöd in honom?
Senast redigerad av Vegoboll 2025-03-24 kl. 15:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in