Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-02, 19:26
Medlem
Köpte Honeymoon In Vegas (1992) på DVD idag.
Nån som sett den?
Citera
2024-08-16, 05:46
Medlem
diseuses avatar
Nicolas Cage ska spela John Madden (legendarisk amerikansk sportkommentator) i en kommande biopic regisserad av David O. Russell.

Källa: The Hollywood Reporter
Citera
2024-09-07, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Ännu en ny trailer för Longlegs:

https://youtu.be/OG7wOTE8NhE
Den kändes lovande men med tanke på biljettpriser och de som inte går så ofta på bio allmänt avvoga inställning skulle jag gärna höra av någon som sett vad de tyckte om filmen allmänt, herr Cage insats och vilken sort publik det var.
Citera
2024-09-07, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
Den kändes lovande men med tanke på biljettpriser och de som inte går så ofta på bio allmänt avvoga inställning skulle jag gärna höra av någon som sett vad de tyckte om filmen allmänt, herr Cage insats och vilken sort publik det var.

Jag gav upp efter 10 min. Jag såg det på nätet, för ett par veckor sen. Men jag ska ge det en ny chans.
Citera
2024-09-07, 17:32
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
Sämsta skiten jag sett på länge. Tråkiga skådisar, tafflig handling. Otroligt långsam, inte det minsta spännande. Allt var uselt.
Citera
2025-02-27, 07:45
Medlem
diseuses avatar
Trailer för The Surfer, en psykologisk thriller där Cage spelar en man som ballar ur efter att några lokala surfare muckar gräl med honom:

https://youtu.be/3j310IDfUhU
Citera
2025-03-08, 13:30
Medlem
Hardstekts avatar
Jag är inget jättefan av cage som skådis. Han är ingen stor skådespelare utan mer stjärna eller snarare en karaktär, lite samma i allt han gör, lätt överspelande. Nick cage är alltid nick cage på gott och ont. Även om hans karriär inte är vad den en gång var, i synnerhet inte jämfört med hur den var på slutet av 90talet.

Så är han med i en väldigt massa bra/intressanta filmer just nu. Små genre överskridande lågbudget filmer.

Det är joe, color out of space, pig, mandy, butchers crossing, prisoners of ghostland mm.

Min favorit är dock leaving las vegas. En av mina favorit filmer.
Citera
2025-03-08, 13:33
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Trailer för The Surfer, en psykologisk thriller där Cage spelar en man som ballar ur efter att några lokala surfare muckar gräl med honom:

https://youtu.be/3j310IDfUhU

kommentar på youtubetrailern

Agent: Hey I got you a new role
Nic Cage: Nice, what is it?
Agent: Batshit crazy for the 179th time

Den där ska jag lätt se.
Citera
2025-03-11, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Jag är inget jättefan av cage som skådis. Han är ingen stor skådespelare utan mer stjärna eller snarare en karaktär, lite samma i allt han gör, lätt överspelande. Nick cage är alltid nick cage på gott och ont. Även om hans karriär inte är vad den en gång var, i synnerhet inte jämfört med hur den var på slutet av 90talet.

Så är han med i en väldigt massa bra/intressanta filmer just nu. Små genre överskridande lågbudget filmer.

Det är joe, color out of space, pig, mandy, butchers crossing, prisoners of ghostland mm.

Min favorit är dock leaving las vegas. En av mina favorit filmer.

Jag tyckte Longlegs var rätt så bra
för att vara en nyare thriller/skräck.
Citera
2025-03-12, 09:11
Medlem
Hirvis avatar
Såg "the unbearable weight of massive talent" igår.
Måste erkänna att jag blev helt begeistrad.
Det var verkligen en meta-film av ruggigt hög nivå.
Den var smart skriven, rolig, delvis emotionell, bra tempo, bra skådespel, otrolig kemi mellan Pascal + Cage. Älskade metanivåerna som gick i loopar och där allt vävdes ihop riktigt snyggt.
I synnerhet LSD-scenen var magnifik.

Jag ger den 9/10 eller kanske rentav 10/10. En riktig hidden gem.
Citera
2025-03-22, 20:45
Medlem
Landsbygdens avatar
Han är bra. Men varför måste ha tacka ja till precis allt? Känns som om man spelar in film på löpande band. Tar han aldrig paus eller spelar teater? När någon spelar in så mycket och är så aktiv, får jag känslan av att personen måste ha ett drogberoende att finansiera.

Longlegs, Mandy, color out of space, var alla bra filmer och bra insats.
The unbearable weight of massive talent, var en gravt överskattad film.
Citera
2025-03-23, 19:41
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Han är bra. Men varför måste ha tacka ja till precis allt? Känns som om man spelar in film på löpande band. Tar han aldrig paus eller spelar teater? När någon spelar in så mycket och är så aktiv, får jag känslan av att personen måste ha ett drogberoende att finansiera.

Longlegs, Mandy, color out of space, var alla bra filmer och bra insats.
The unbearable weight of massive talent, var en gravt överskattad film.

Han förköpte sig på fastigheter. Hade väl bl a ett 15-tal slott runt om i världen. Kom väldigt nära att gå i konkurs men gjorde en deal med den schyssta domaren att han skulle jobba som satan och återbetala sina skulder. Därav alla möjliga och omöjliga filmer. Bara han fick sin miljon dollar dök han upp.

Men det var många år sedan så han borde rimligen fått ordning på finanserna nu får man hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in