2025-03-23, 15:54
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Igen. Flickan dog för att läkarna som behandlade henne gav henne fel medicin.

Välnärda och friska barn i rika länder dör inte av mässlingen.

Och med det sagt, frågan är fortfarande den om hur "säkra och effektiva" mässlingsvaccinen verkligen är.

Någon som vet?

Det har du fått, en stor dansk studie har visat på att den är säker!!
Citera
2025-03-23, 15:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Igen. Flickan dog för att läkarna som behandlade henne gav henne fel medicin.

Och med det sagt, frågan är fortfarande den om hur "säkra och effektiva" mässlingsvaccinen verkligen är.

Någon som vet?

Källan för ditt påstående är alltså RFK jr’s egen organisation som hänvisar till en notorisk antivaxxer-läkare som fått sin licens indragen för sina påståenden om covid och ivermectin.
Och ändå framgår det att flickan dog som en följd av mässlingen…
Citera
2025-03-23, 16:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Kanske inte - men de dör av följderna som bland annat involverar just lunginflammation vilket även flickan vi diskuterar dog av. Så ingen mässling = ingen vanlig följdsjukdom = ingen död flicka. Ungefär som att ingen dör av att krocka med bilen, men många dör av skadorna de då får…
Citera
2025-03-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Källan för ditt påstående är alltså RFK jr’s egen organisation som hänvisar till en notorisk antivaxxer-läkare som fått sin licens indragen för sina påståenden om covid och ivermectin.
Och ändå framgår det att flickan dog som en följd av mässlingen…
Om flickan var så svag skulle hon kanske ha dött av vaccinet, för allt vi vet. Glöm inte att t.ex. plötslig spädbarnsdöd oftast inträffar inom några dagar EFTER vaccination, INTE innan. Tusentals barn dör av plötslig spädbarnsdöd varje år. Men du väljer att skriva en massa inlägg om EN flickas dödsfall. 🤡

Snacka om att sila mygg och svälja kameler...
Citera
2025-03-23, 16:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Om flickan var så svag skulle hon kanske ha dött av vaccinet,
Vad får dig tro att flickan var svag innan hon blev sjuk?

Citat:
Glöm inte att t.ex. plötslig spädbarnsdöd oftast inträffar inom några dagar EFTER vaccination, INTE innan.
Svårt att se hur plötslig spädbarnsdöd skulle vara relevant för dessa dödsfall i mässling som handlar om en sexårig flicka och en vuxen person…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-03-23 kl. 16:44.
Citera
2025-03-23, 17:26
Medlem
Citat:
Vad får dig tro att flickan var svag innan hon blev sjuk?

Svårt att se hur plötslig spädbarnsdöd skulle vara relevant för dessa dödsfall i mässling som handlar om en sexårig flicka och en vuxen person…
Du verkar ganska obrydd över att tusentals barn dör varje år och att det oftast sker kort efter vaccinationer. 🤷‍♂️
Citera
2025-03-23, 17:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du verkar ganska obrydd över att tusentals barn dör varje år och att det oftast sker kort efter vaccinationer. 🤷‍♂️

Jag tror inte på ett samband.
Och du verkar inte kunna visa på ett heller (kanske inte så konstigt eftersom ingen annan någonsin heller lyckats visa det).

Spädbarn dör även ofta kort efter att de först utsatts för radiostrålning, högtryck, lågtryck, avgaser, höga ljud, husdjur, pollen, temperaturmätning, kontakt med plaster, kontakt med tyger etc etc etc… det ligger liksom i sakens natur att spädbarn som för gör det ”kort efter” vad som helst…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-03-23 kl. 17:36.
Citera
2025-03-23, 18:07
Medlem
Citat:
Jag tror inte på ett samband.
Och du verkar inte kunna visa på ett heller (kanske inte så konstigt eftersom ingen annan någonsin heller lyckats visa det).

Spädbarn dör även ofta kort efter att de först utsatts för radiostrålning, högtryck, lågtryck, avgaser, höga ljud, husdjur, pollen, temperaturmätning, kontakt med plaster, kontakt med tyger etc etc etc… det ligger liksom i sakens natur att spädbarn som för gör det ”kort efter” vad som helst…
Det är den där detaljen att barnen knappt dör "kort innan" vaccinationen.
Vi kör en pragmatisk approach i min familj och skippar vaccinerna helt och hållet. Skönt att slippa autism, allergier, astma, ADHD och all annan skit vaccinerade familjer tampas med.
Citera
2025-03-23, 18:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej det hinner de väl knappast med tanke på att de enligt antivaxxers blir tvångsvaccinerade inom en halvtimme från födseln.”

Citat:
Vi kör en pragmatisk approach i min familj och skippar vaccinerna helt och hållet. Skönt att slippa autism, allergier, astma, ADHD och all annan skit vaccinerade familjer tampas med.
Spännande - min familj (mamma, pappa, 2döttrar och 1 son), har aldrig haft några problem med det där - har du en källa på att det är vanligare hos vaccinerade?
Citera
2025-03-23, 18:48
Medlem
Citat:
Nej det hinner de väl knappast med tanke på att de enligt antivaxxers blir tvångsvaccinerade inom en halvtimme från födseln.”

Spännande - min familj (mamma, pappa, 2döttrar och 1 son), har aldrig haft några problem med det där - har du en källa på att det är vanligare hos vaccinerade?
Jag är glad för din skull att du och din familj har klarat er. Inte alla har den turen.
Är du intresserad av källor är det bara att kolla min historik i tråden. Vi har diskuterat detta tidigare.
Citera
2025-03-23, 18:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag är glad för din skull att du och din familj har klarat er. Inte alla har den turen.
Är du intresserad av källor är det bara att kolla min historik i tråden. Vi har diskuterat detta tidigare.

Ja men du har ju inte lyckats bevisa något alls så om du ska fortsätta påstå saken är det väl trevligt om du även länkar bevis?
Citera
2025-03-23, 19:57
Medlem
Citat:

Nu är det ju rätt svårt för ett spädbarn att dö "kort innan" en vaccination, då de första vaccinationerna ofta kommer några dagar efter förlossning. De som dör "kort innan" gör det då av komplikationer vid födsel snarare än något annat.

När ska du ta in att NPF och då särskilt ASD är symptom orsakat av medfödda skador i "reptilhjärnan", en del av vår hjärna som knappast påverkas av miljöfaktorer såsom vaccin en månad efter födsel. Det första du får göra är att se skillnad på Autism och "Autismliknande tillstånd" såsom desintegrativ störning.

Allergier har ingenting med MPR-vaccinerna att göra. Autoimmuna sjukdomar är något helt annat än döda virus i en spruta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in