Resultat: Ångrar du att du vaccinerades mot covid?
Ja
16,39%
39 röster
Nej
34,45%
82 röster
Är inte vaccinerad
49,16%
117 röster
2025-03-22, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det har nu framkommit att Covid var en labläcka.
Det skedde grova inskränkningar på våra friheter och världen låstes in i ca två år.
'FINAL REPORT: COVID Select Concludes 2-Year Investigation, Issues 500+ Page Final Report on Lessons Learned and the Path Forward'
https://oversight.house.gov/release/final-report-covid-select-concludes-2-year-investigation-issues-500-page-final-report-on-lessons-lea rned-and-the-path-forward/

Ovanpå detta så visar det sig att covid i sig inte var särskilt dödlig, i synnerhet för friska individer. Vaccinet däremot har sidoeffekter som myokardit:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2022.12.06.22283145v2

Min fråga är: ångrar ni att ni tog det?
Jag ångrar mig, och undrar ifall det kommer ha konsekvenser senare i livet.

Jag ångrar mig så ini helvete, har fått biverkningar av vaccinet som ingen i svensk sjukvård ens vill försöka reda ut, så fort jag nämner att jag fått problemen efter vaccinet vänder dom på klacken och går ut... Det är en relativt allvarlig biverkning som i värsta fall kan leda till döden, Svensk sjukvård är ett skämt.
Jag har minst 5 st människor runt mig som fått reumatism alla under 50 år, har en sambo som gick bort i turbo cancer på endast 1.5 månad
Finns fler märkliga sjukdoms förlopp som jag känner till men det kanske inte var frågan?

Ni kanske undrar om jag blivit bättre??
Efter en jävla massa efterforskningar och läst utländska läkartidning och media så har jag börjat äta spikprotein hämmande tabletter, och jag tror att det hjälper biverkningarna verkar vara mer eller mindre helt borta..lite för tidigt att hoppa högt.
Så har ni problem så köp det och testa! svensk sjukvård är verkligen ett stort skämt!
Citera
2025-03-22, 05:41
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Jag ångrar mig så ini helvete, har fått biverkningar av vaccinet som ingen i svensk sjukvård ens vill försöka reda ut, så fort jag nämner att jag fått problemen efter vaccinet vänder dom på klacken och går ut... Det är en relativt allvarlig biverkning som i värsta fall kan leda till döden, Svensk sjukvård är ett skämt.
Jag har minst 5 st människor runt mig som fått reumatism alla under 50 år, har en sambo som gick bort i turbo cancer på endast 1.5 månad
Finns fler märkliga sjukdoms förlopp som jag känner till men det kanske inte var frågan?

Ni kanske undrar om jag blivit bättre??
Efter en jävla massa efterforskningar och läst utländska läkartidning och media så har jag börjat äta spikprotein hämmande tabletter, och jag tror att det hjälper biverkningarna verkar vara mer eller mindre helt borta..lite för tidigt att hoppa högt.
Så har ni problem så köp det och testa! svensk sjukvård är verkligen ett stort skämt!

Turbocancer och äta spikprotein trams?

Nåja ni kan verkligen er gebit.
Senast redigerad av Helge.Palmcrantz 2025-03-22 kl. 05:44.
Citera
2025-03-22, 05:50
Medlem
Ajogens avatar
Det stämmer det han säger.
Exempelvis så ljög man om att depression är en kemikalisk obalans.
https://www.nature.com/articles/s41380-022-01661-0
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofmats
Peter Gøtzsche på krigsstigen mot psykiatrin
Den danske läkaren Peter C Gøtzsche är tillbaka med en ny bok. Denna gång är det psykiatrin som utsätts för hård kritik. Och han är tuff i sina omdömen. Läkare och myndigheter korrumperas av läkemedelsbolagen och ljuger för patienter och medborgare, 98 procent av dagens psykofarmakaanvändning är onödig och man bör förbjuda läkemedelsbolagen att göra kliniska studier, är några av åsikterna han för fram.

Han verkar inte så balanserad, den där snubben....

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2016/09/peter-gotzsche-pa-krigsstigen-mot-psykiatrin/
Citera
2025-03-22, 06:02
Medlem
Har själv inte tagit vaccinet. Men jag känner folk som blivit riktigt dåliga av det med årslånga förkylningar, förändringar i lukt/smak och neuropatisk smärta i muskler och leder. Vad gäller vaccinets förmåga att förhindra covid så förefaller det vara ämne för diskussion. Vissa studier visa på det, andra studier visar på noll effekt för både smitta och hur graverande sjukdomen blir. En sak är säker, man kommer aldrig kunna få ersättning för eventuella skador som vaccinet åsamkar.
Senast redigerad av Man.down 2025-03-22 kl. 06:05.
Citera
2025-03-22, 06:02
Medlem
Ajogens avatar
Det verkar snarare så att post covid orsakas av vaccineringen.
https://news.yale.edu/2025/02/19/immune-markers-post-vaccination-syndrome-indicate-future-research-directions
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är ju en rätt omöjlig fråga. Ok man ångrar att man tog dom där sprutorna. Men då kanske man inte varit vid liv idag eller levt med den hemska post-Covid. Nu vet man efter allt skedde att det var ganska liten risk att få det, så man hade säkert klarat sig utan sprutorna. Fått det och det hade ändå bara blivit som en rejäl förkylning.

Men man vet ju aldrig. Det var en hel del kärnfriska som rök med där.
Citera
2025-03-22, 06:10
Medlem
Ajogens avatar
Enligt studien jag länkade så verkar vaccinet farligare än sjukdomen. Åtminstone för friska, unga individer.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2024.11.03.24316673v1
De mandaten omvärlden tog som isolering och maskning verkar ha haft ödesdigra konsekvenser. Återigen verkar handlingarna emot covid varit värre än själva viruset.
Conclusion
The lockdowns implemented in the name of public health entailed trade-offs that were not adequately considered (275). Lockdowns may prevent some COVID-19 deaths by flattening the curve of cases and preventing stress on hospitals. At the same time, lockdowns cause severe adverse effects for many millions of people, disproportionately for those already disadvantaged among us. The collateral damage included severe losses to current and future wellbeing from unemployment, poverty, food insecurity, interrupted preventive, diagnostic, and therapeutic healthcare, interrupted education, loneliness and deterioration of mental health, and intimate partner violence. The economic recession has been framed as the economy vs. saving lives from COVID-19, but this is a false dichotomy. The economic recession, through austerity in government spending on the social determinants of health, can be expected to cause far more loss of life and wellbeing over the long-run than COVID-19 can. We must open up society to save many more lives than we can by attempting to avoid every case (or even most cases) of COVID-19. It is past time to take an effortful pause, calibrate our response to the true risk, make rational cost-benefit analyses of the trade-offs, and end the lockdown groupthink.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7952324/
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej. Men du verkar vara. Sluta skämma ut dig. Vi vet att ytterst få råkat illa ut av vaccinet.
Citera
2025-03-22, 06:22
Medlem
Ajogens avatar
Nja, jag vet inte om klent byggd. Det är jag som sparkar på min profilbild.
Har inte varit sjuk på väldigt länge, utom just efter jag vaccinerade mig.
Efter ett par månader fick jag den märkligaste förkylningen/influensan jag haft. Harkade upp märkligt slem, var hur kall som helst och värmde upp mig så pass mycket att jag fick värmeslag och kräktes. Hade så pass främmande känslor och ilningar i kroppen att jag inte kan riktigt sätta ord på dem.
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej, men jag njuter av att syltryggar som du ångrar det. Du är förmodligen klent byggt.
Citera
2025-03-22, 06:24
Medlem
Pripps0.0s avatar
Jag undrar över vad det var som fick de som tog en spruta eller flera att sluta? Det var väl bara nyligen sprutorna började kosta för de som inte är i riskgrupper? Vad var anledningen till att man tyckte att det räckte med tre, fyra eller fem? Något måste ju ha klickat i skallen som sagt att nu får det räcka? Men vad och varför?

Har anhöriga som tjatade på mig om att ta sprutan och tyckte jag var jättekonstig som inte ville ta någon, men efter den fjärde helt plötsligt sa att nu får det räcka. Detta trots att FHM rekommenderade boosters. Fick aldrig någon förklaring på varför de slutade dock, det hade varit intressant att få veta.
Citera
2025-03-22, 06:24
Medlem
Ajogens avatar
Håller helt med dig. Jag var inne på ditt spår hur länge som helst.
Jag skyller på att jag behövde operera axeln och gick på morfin ett tag, plus massvis med smärta. Så blev väl för mjuk i skallen just då.
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Jag vaccinerade mig aldrig. Blev aldrig heller sjuk. Fattar fortfarande inte hur folk gick på skiten. När jag lyfter att jag aldrig blev sjuk så kommer nån idiot och säger "HA! Du hade antagligen covid utan att märka det!" Okej, om jag då inte ens märkte det och vaccination varken skyddar emot att få det eller smitta andra, varför skulle jag då vaccinera mig? I synnerhet med tanke på alla frågetecken och faktumet attt jag måste ta flera nya injektioner om året.

Som barn vaccinerade jag mig givetvis, och jag har varit glad över att slippa polio, röda hund och påssjuka eller kikhosta. Men covid hade du ju fått ändå och eftersom att jag oavsett aldrig blev sjuk så finns det inga argument för att vaccinera sig.
Citera
2025-03-22, 06:25
Medlem
Ajogens avatar
De försökte ju praka på oss att någon knulla nåt djur i en wetmarket i wuhan eller nåt sånt.
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Alltstå, så de inte från början att det var en labbläcka?

Ångrar inte att jag tog vaccinet.
Det finns väl j stort sett inga vaccin utan bieffekter.

Jag mår bra, och alla jag känner mår bra, så ingen fara än.

Men såklart tråkigt när det ger problem för vissa.
Citera
2025-03-22, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
De flesta jag pratat med som tog sprutan säger de ångrade sig efteråt och fick problem med hälsan typ sämre kondition, minne etc, men några tycks ha klarat sig utan problem trots sprutan. Gemensamt med alla att ingen tycks vilja ta fler och det sista jag hörde var att fåren skulle ta en ny var 6:e månad för att behålla sitt Vaccinpass. Något de bara svalde med hull o hår att farbror staten ville de skule göra
Själv fick jag Covid innan första sputan kom till Sverige och bestämde mig för att skippa sputan.

Jag har inte märkt något men jag slulle inte ta några fler sprutor och ännu mindre ge det till barn
Citera
2025-03-22, 06:29
Medlem
Ajogens avatar
De som dog, hade vilken annan infektion som helst haft ihjäl dom?
Sverige hade hög covid död, låg överskjutande antal dödsfall.
https://fee.org/articles/laissez-faire-sweden-had-the-lowest-mortality-in-europe-from-2020-2022-new-analysis-shows/
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Nej men det skyddade oss som var i en riskgrupp... Du kanske har missat att tusentals Svenskar dog av Covid innan vaccinet kom??? Har aldrig hört om några nackdelar med det eller själv känt av ngot negativt av mina 4 sprutor.... Men det finns ju alltid foliehattar som påstår annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in